کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اعزام ۳۰ کوهنورد حرفه‌ای به ارتفاعات پازن پیر

11 اسفند 1396 ساعت 2:41


عزیز فیلی در نشست ستاد مدیریت بحران که با حضور تیم‌های تخصصی امدادی برگزار شد، اظهار داشت: براساس آخرین پیش بینی‌های سازمان هواشناسی از دوشنبه هفته آینده سامانه جدید بارشی وارد استان می‌شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر مدیریت زمان تاکید کرد و گفت: عملیات انتقال اجساد باید از فردا تا قبل از روز دوشنبه انجام شود و از این مدت زمان حداکثر استفاده را ببریم.
وی از اعزام ۳۰ نفر از کوهنوردهای حرفه‌ای از سوی نهادهای غیرمردمی به استان خبر داد و افزود: این افراد در کنار سایر تیم‌های امدادی در روزهای آینده برای انتقال و پیدا کردن اجساد کمک می‌کنند.
فیلی عنوان کرد: این عملیات از فردا ساعت ۹ صبح در ارتفاع دنا آغاز می‌شود و هلی کوپترها نیز فردا در محدوده عملیاتی مستقر خواهند شد.
وی افزود: ۱۰ تیم ۳ نفره فردا با بالگرد به منطقه هلی برد می‌شوند و پرواز تیم‌ها طی ۲ عملیات صورت می‌گیرد.
وی تصریح کرد: به دلیل شرایط خاص جوی و امکان وقوع بهمن دو تیم ۳ نفره کار انتقال اجساد را انجام می‌دهند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برای اجرای عملیات دو جبهه شمالی و جنوبی پیش بینی شده است، گفت: گروه‌های امدادی در این دو جبهه به ارتفاعات دنا صعود خواهند کرد.
وی بیان کرد: باتوجه به آفتابی بودن منطقه از فردا به مدت ۴ روز پروازها و اعزام نیروها با جدیتی بیش از گذشته از سرگرفته می‌شود.
فیلی خواستار استفاده از تمامی تجهیزات و امکانات دستگاه‌های اجرایی استان برای پیداکردن پیکر جانباختگان و انتقال آنها به پایین شد.
وی بیان کرد: از کوهنوردان داوطلب محلی برای کمک به تیم‌های امدادی استفاده می‌شود و اکنون نیز اعضای تیم تخصصی با حضور ۶ نفر از مربیان تخصصی در سی سخت مستقر هستند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سخت گذر بودن منطقه، تصریح کرد: نیروهای اعزام شده بدون هماهنگی با تیم‌های تخصصی نباید به صعود اقدام کنند.
وی با تاکید بر اینکه عملیات همچنان ادامه دارد و قطع نمی‌شود، گفت: اولویت نخست ما پیدا کردن اجساد و انتقال آنها و اولویت بعدی پیدا کردن جعبه سیاه هواپیما است.
 
در ادامه تصاویری از مراسم یادبود جانباختگان سانحه هوایی یاسوج در مصلی این شهر را خواهید دید.


کد مطلب: 319808

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/319808/اعزام-۳۰-کوهنورد-حرفه-ای-ارتفاعات-پازن-پیر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1