کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دیدار فرمانده سپاه باشت با رئیس اداره ارشاد اسلامی / راه‌اندازی ۳۱ کانون فرهنگی و هنری در باشت (+تصاویر)

4 اسفند 1396 ساعت 19:36


به منظور هماهنگی جهت برگزاری برنامه های فرهنگی در ایام تعطیلات نوروز فرمانده سپاه ناحیه باشت با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش کبنا از باشت، سرهنگ سید علی رضا زاده، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان باشت در این دیدار اجرای برنامه های فرهنگی سال ۹۶ را بر محوریت مسجد اعلام کرد وگفت: تحولات در بسیج در سال ۹۶ براساس مسجد محوری است و همه برنامه هایی که اجرا می شود باید شروع اختتامیه آن از مسجد باشد.
وی ادامه داد: یکی از اداراتی که در برنامه های فرهنگی در مساجد فعالیت چشمگیری داشته اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با تشکیل کانون فرهنگی در مساجد ما نیز می توانیم با هم افزایی در بحث اجرای برنامه های فرهنگی هم از ظرفیت پایگاه مقاومت و هم از ظرفیت کانون فرهنگی مسجد جهت پیشبرد اهداف  نظام مقدس جمهوری اسلامی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی به منظور مقابله با جنگ نرم دشمن استفاده کنیم.
رضا  زاده از آمادگی مجموعه سپاه و بسیج جهت همکاری و تعامل در اجرای برنامه های فرهنگی در مساجد خبر داد و افزود: آماده ایم تا جهت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در ابعاد مختلف همکاری های لازم را داشته باشیم.
وی هدف از این دیدار را نیز ایجاد تبادل، همفکری و هماهنگی جهت هماهنگ نمودن پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی مساجد دانست و ابراز امیدواری کرد بتوان با همفکری و هم افزایی و ایجاد اتاق فکر مشترک در مقابله با تهاجم فرهنگی و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در مساجد به تکلیف خود که همان گسترش فرهنگ اسلامی است عمل نمایند.
سعید محمودی رئیس اداره ارشاد و فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باشت نیز در این دیدار گفت: در برنامه های فرهنگی و هنری مشترکات زیادی بین فعالیت های ارشاد و بسیج است.
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه بسیج و سپاه ابراز داشت: به فرموده امام خمینی «ره» اگر سپاه نبود کشور هم نبود لیکن در این سخن معنای بسیج و بسیجی بیشتر در ذهن ها آشنا می شود.
محمودی با اشاره به فعالیت های کانون های فرهنگی در مساجد گفت: در ۳۱ مسجد در سطح شهرستان کانون های فرهنگی و هنری راه اندازی شده که به عنوان نماینده فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت های فرهنگی و هنری را اجرا می نمایند.
وی فعالیت های صورت گرفته را در راستای فعالیت های مورد نظر بسیج در مساجد بیان کرد و افزود: مهدویت، نماز، آسیب های اجتماعی، سبک زندگی، جمعیت و خانواده، امر به معروف و نهی از منکر، ایثار و شهادت، عفاف و حجاب، جذب جوانان به مسجد و فعالیت های دینی، برنامه های فضای مجازی و بیان آسیب های ماهواره در برنامه های کانون های فرهنگی و هنری در مساجد نهفته است.
محمودی بیان داشت: پیشنهاد می شود برنامه های فرهنگی و هنری در سال ۹۷ با برنامه ریزی هماهنگ و مشترک بین کانون های فرهنگی و بسیج اجرا شود.
وی تصریح کرد: سال ۹۷ باید در زمینه فعالیت های فرهنگی و هنری سالی عملیاتی در راستای کاهش مشکلات و آسیب ها در جامعه و روستاها شود زیرا معتقدیم با ظرفیت بالقوه بسیج و کانون های مساجد می توان منشأ بسیاری از تحولات مثبت در شهرستان شد.
خبرنگار فتح الله پوران پور
 


کد مطلب: 319463

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/319463/دیدار-فرمانده-سپاه-باشت-رئیس-اداره-ارشاد-اسلامی-راه-اندازی-۳۱-کانون-فرهنگی-هنری-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1