کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با متخلفین حادثه هواپیما باید برخورد شود / استیضاح و استعفاء وزیر راه التیام‌بخش نیست / بعضی به دنبال منافع خودشان هستند

4 اسفند 1396 ساعت 15:50


امام جمعه قلعه رئیسی گفت: با متخلفین، مسببین و مقصرین احتمالی سانحه هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج باید برخورد شود.
به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.
وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.
صلواتی به سقوط هواپیمای تهران و یاسوج اشاره و عنوان کرد: ابتدا این مصیبت را به همه ملت ایران و مردم استان و بازماندگان و داغ دیدگان تسلیت می گویم از خداوند متعال برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم به عزیزان داغ دیده سفارش می‌کنم توجه به خدا، دعا، صبر و تسلیم محض در برابر مشیت الهی بدانیم دنیایی که بین فاطمه زهرا(س) و علی(ع)، بین زینب(س) و حسین(ع) جدایی انداخت بین امام حسین(ع) و علی اکبر جدایی انداخت بین ما و عزیزانمان  جدایی می‌اندازد این کار دنیاست این حکایت دنیاست و اگر در مصیبت ها صبر کنیم و تسلیم باشیم وعده خدای متعال این است که صابران در انتظار رحمت‌ها، غفران‌ها، هدایت‌ها، مواهب، بشارت‌ها و جبرانهای الهی باشند و این وعده الهی محقق خواهد شد.
امام جمعه قلعه رئیسی با تقدیر از نیروهای خدمات رسان تاکید کرد: از تلاشهای سپاه و بسیج که نشان دادند بحق جهادی و انقلابی و مردمی هستند و از ارتش غیور و هلال احمر و مدیریت بحران و مردم پادنا و مردم استان در همراهی هایشان در این مصیبت تقدیر و تشکر می‌کنم و آنچه برای مصیبت دیدگان التیام بخش و تسکین دهنده  بود پیام تسلیت نائب امام زمان(عج) مقام معظم رهبری بود حضور نماینده معزز ولی فقیه آیت‌الله ملک‌حسینی در مجلس خبرگان در پادنا بود و همراهی عموم مردم کشور و مردم استان بود.
وی خاطرنشان کرد: مردم استان و خصوصا بازماندگان ای حادثه مردمی  با ایمانند و تسلیم رضای خدا هستند و در این بلا هم خدای متعال به یاریشان می آید و در این امتحان سربلند خواهند شد.

صلواتی به سؤالاتی که در افکار عمومی مردم است اشاره و یادآور شد: انتظار مردم از نمایندگان استان این است که از حق مردم دفاع کنند؛ مردمی که از وفادارترین، استوارترین، با استقامت ترین، حامیان اصلی و صف اول انقلاب و نظام و اسلام و امام و رهبری و ارزشها هستند و استانی سرشار از منابع ملی و نفتی و گازی دارند و حیات بقیه استانها به منابع این استان بستگی دارد آیا این مردم حقشان بود با هواپیمایی که ۲۵ سال پیش ساخته شده مسافرت کنند؟.
استیضاح و استعفاء التیام بخش نیست
وی گفت: چند هواپیمای ۲۵ ساله در بقیه خطوط هوایی کشور هست؟ آیا نمایندگان مردم در این موضوع تقصیر دارند؟ آیا شما که از مسافران همیشگی خطوط هوایی استان و مرکز بودید نمی توانستید چاره اندیشی کنید؟ سایر مسئولان استان در این راستا چه کار کردند؟ آیا مقصرین حاضرند از مردم استان عذر خواهی کنند؟ و مردم انتظار دارند با متخلفین، مسببین و مقصرین  احتمالی برخورد صورت گیرد  این افراد برای همیشه داغ شوند این داغ بر پیشانی آنها بماند این برخورد بایستی بازدارنده باشد از حوادث آینده پیشگیری کند. استیضاح و استعفاء التیام بخش نیست. بعضیها به دنبال ماهیگیری برای خودشان و منافعشان هستند. خوب استیضاح و استعفاء هم اگر شد چه دردی درمان می شود؟
صلواتی ادامه داد: باید کسانیکه باعث شدند این افراد در مسئولیت بمانند پاسخگو باشند؛ آنان که زمینه مدیریت این افراد را فراهم کردند پاسخگو باشند؟ حادثه قطار مشهد تبریز و سانچی و.....کافی نبود؟ مردم هم بایستی برای همیشه تصمیم بگیرند به افراد براساس لیست احساسی و با نگاه سیاسی رای ندهند و مردم بدانند در اعمال صالح مسئولانی که انتخاب می کنند شریک هستند در گناه و قصورات مدیرانی که انتخاب می کنند هم شریک هستند لذا بایستی خیلی ها استغفار کنند و طلب حلالیت کنند و جبران کنند.
وی اضافه کرد: مردم از سازمان هواپیمایی سوال دارند آیا با این همه پیشرفت، تکنولوژی، علم و فناوری امکان پیش بینی وضعیت آب و هوایی مسیر هواپیما نبود؟ آیا هواپیما دستگاه نمایانگر محل را داشت؟
امام جمعه قلعه رئیسی با انتقاد از وضعیت فضای مجازی در این حادثه بیان کرد: ای کاش دنیای مجازی در استان ما این قدر بی در و پیکر نبود، ای کاش نظارت می‌شد عده ای در دنیای مجازی با اعمالشان نمک بر زخم بازماندگان ریختند و این جنایت و برای آینده بایستی مدیریت شود.
با مدیران با سرمایه میلیاردی و خوی اشرافیگری مشکلات حل نمی شود
صلواتی به تبیین بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم آذربایجان شرقی اشاره و تصریح کرد: متاسفانه سه خطری که امام المسلمین برای انقلاب بیان کردند در این سالهای اخیر و با این دولت رشد و نمو بیشتری داشتند واقعیت این است که با مدیران با سرمایه میلیاردی و خوی اشرافیگری مشکلات حل نمی شود مشکلات کشور با مدیران انقلابی و جهادی و ساده زیست و ولایی حل می شود و ما دراین دولت بیشترین نگاه را برای حل مشکلات کشور به بیگانگان و خارج داشتیم برای حل مشکلات دنبال کلید در خارج و پیش کدخدا بودیم آثار ضررهای این نگاه را امروز در کشور می بینیم متاسفانه به این همه خسارت هنوز عده ای حرف از برجام ۲و ۳و.... می‌زنند.
وی ادامه داد: هر چند به یارانه عده ای از مستضعفین  اضافه شد اما در واقع امروز قشر مستضعف و طبقات ضعیف  زیر بار سنگین رکود و تورم و گرانی و بیکاری کمرشان شکسته می شود امیدواریم دولت محترم برای طبقات مستضعف چاره اندیشی نماید و امیدواریم مجلس ریل حرکت قطار دولت را ترمیم نماید و چاره اندیش کند. اگر عده ای ناتوانند امیدواریم امکانات را در اختیار سپاه قرار دهند و از سپاه حمایت کنند تا مشکلات کشور را حل کنند.
امام جمعه قلعه رئیسی به مساله ناآرامی شب شهادت حضرت فاطمه(س) در تهران اشاره و تاکید کرد: مساله اصلی در ناآرامی شب شهادت حضرت زهرا(س) در تهران دراویش صوفیه نیستند و مساله اصلی اراده واضح و رصد شده ضدانقلاب بویژه منافقین است که با هدف خشونت و با استفاده از حربه اغتشاش و ایجاد ناامنی و تخریب ایران اسلامی و از این طریق به دنبال باج خواهی هستند.

وی اضافه کرد: امروز این اغتشاش گران داعشی مسلک و دشمن امنیت و آرامش مردم را هدف قرار دادند و از همگان انتظار محکومیت شدید و اعلان انزجار و هم حمایت به اغتشاش گران است که جا دارد از مجاهدان عرصه امنیت و نظم کشور و نیروی انتظامی تقدیر و تشکر کنیم و مردم از مسولان انتظار دارند با مخلان نظم و امنیت برخورد شدید کنند.
امام جمعه قلعه رئیسی به سالروز تاسیس بنیاد شهید اشاره و خاطرنشان کرد: رسالت اصلی بنیاد مستضعفان و جانبازان پاسداری از میراث شهدا است و میراث شهدا ولایت بود و با کارهای صوری و پوپولیسم و پوپولیستی یا همان اقدامات مردم باور یا عوام گرایانه نمی شود از میراث شهدا پاسداری کرد و این که شهدا را وم المصالحه قرار دهیم تا عده ای را راضی کنیم و این ظلم به شهید و شهیدان است و باید شهدا را به مردم معرفی کنیم و حداقل این است عظمت شهدا را حفظ کنیم و امروز مهم این است که راه شهیدان را ادامه دهیم و باید بدانیم راه شهیدان راه ولی زمان(عج) است.


کد مطلب: 319436

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/319436/متخلفین-حادثه-هواپیما-باید-برخورد-شود-استیضاح-استعفاء-وزیر-راه-التیام-بخش-نیست-بعضی-دنبال-منافع-خودشان-هستند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1