کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخوندی: حادثه سقوط هواپیمای مسافربری موضوع مبهمی است

30 بهمن 1396 ساعت 16:44


وزیر راه و شهرسازی گفت: حادثه هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج مبهم است.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور احمدی استاندار، نماینده بویراحمد و دنا و مدیران عضو این ستاد برگزار شد، ضمن تسلیت این سانحه تأسف‌بار به خانواده‌های جان‌باختگان، اظهار کرد: دوست داشتم که در یک برنامه خوبی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کنم، اما تقدیر الهی سبب شده که در این شرایط خدمت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد برسم.

آخوندی بیان داشت: همکاران من تمام تلاش خود را برای امدادرسانی و جستجو انجام داده‌اند.
وی افزود: بعد از دستور رئیس‌جمهور کمیته رسیدگی به سانحه را تشکیل دادیم که این کمیته از ۱۱ گروه تشکیل شد و هر کمیته در حوزه‌های مختلف وظایف خود را انجام می‌دهند.
وی بابیان اینکه نقطه دقیق سقوط هواپیما مشخص نیست، گفت: هواپیما در محدوده  ( ۱۵ کیلومتر در ۶ کیلومتر) سقوط کرده است که این محدوده را به بخش‌های کوچکتری تقسیم کرده‌ایم، و با استفاده از سیستم‌های پروازی و پهباد و سیستم‌های ماهواره‌ای در تلاش هستیم که لاشه هواپیما را جستجو کنیم.
وی بابیان اینکه خودم شخصاً در پروازی از منطقه ذکرشده بازدید کرده‌ام، افزود: بعد از بازدیدی که از این مناطق انجام داده‌ام و با فرایند مسیر جستجو آشنا شدم، با آقای رئیس‌جمهوری، فرمانده کل ارتش، وزیر کشور و وزیر دفاع صحبت کرده‌ام که پرنده‌های بیشتری را به منطقه اعزام کنند تا به جستجو سرعت بیشتری ببخشند.
وی با بیان اینکه ۷ هلی‌کوپتر در منطقه در حال جستجو است، گفت: هم‌اکنون هلی‌کوپترهای این منطقه را جستجو می‌کند، اما با توجه به اینکه شرایط منقطه سخت است، به هلی‌کوپترهای لازم داریم که قدرت و پوشش بیشتری داشته باشند که خواهش کردیم هلی‌کوپترهایی بیشتری به این مناطق اعزام کنند.
وی افزود: ۴۰ تیم تخصصی جمعیت هلال احمر و همچنین تیم کوهنوردی مجرب وزارت ورزش به منطقه اعزام‌شده است و خودم این مسیر را به‌دقت بررسی کرده‌ام و از فرایند جستجو و شناسایی مطمئن شده‌ام.
آخوندی اظهار داشت: اینجا شرایط بسیار سخت و صعب‌العبور‌است که باید تلاش بیشتری صوت گیرد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هیچ نقطه منفی در اقدامات صورت گرفته وجود ندارد، گفت: تمام گزارش‌های رسیده از مراکز رسمی نرمال است و گزارش غیرنرمالی دریافت نکرده‌ام، تا این لحظه در اقدامات صورت گرفته هیچ نقطه منفی وجود ندارد و این حادثه موضوع مبهمی است.
آخوندی گفت: متأسفانه اظهارات غیر کارشناسی وجود دارد که برخی از این اظهارات غیرکارشناسی طبیعی است، اما از رسانه‌ها و همه کسانی که در جامعه هستند می‌خواهم که اظهارات غیرکارشناسی نداشته باشند.


کد مطلب: 318345

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/318345/آخوندی-حادثه-سقوط-هواپیمای-مسافربری-موضوع-مبهمی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1