کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تشکیل هیأت رسیدگی به شکایت مالیات‌ها در کهگیلویه و بویراحمد

28 بهمن 1396 ساعت 14:28


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد از ایجاد هیأت موضوع ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم از ابتدای سال ۹۷ در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: به شکایات اشخاص حقیقی و حقوقی در خصوص مالیات‌ها رسیدگی می‌شود.
به گزارش کبنا، ابراهیم کشاورز گفت: طبق دستور و تفویض اختیار وزیر امور اقتصادی و دارایی و به منظور ساماندهی و تسریع در رسیدگی به امور مودیان مالیاتی، هیئت ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم در سراسر کشور و در استان تشکیل می‌شود.
وی گفت: تا رسیدگی به شکایات مالیات اشخاص حقیقی تا سقف مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال و اشخاص حقوقی تا سقف مبلغ ۵ میلیارد ریال مالیات‌های قطعی شده اعم از مبلغ مالیات‌های مستقیم و غیر مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده در این هیأت صورت گیرد.
این مسؤول افزود: بر اساس دستورالعمل اجرایی، هیأت مذکور و واحد دادرسی مالیاتی از ابتدای سال ۹۷ شکایات مودیان مالیاتی را دریافت می‌دارد تا در فرایند رسیدگی به شکایات مالیاتی در مرکز استان تسهیل و تسریع گردد و دیگر نیازی به ارسال این گونه شکایات به تهران نخواهد بود.
کشاورز اظهار داشت: دستورالعمل اجرایی به ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استان‌ها ارسال گردیده و بر همین اساس به زودی تشکیل واحد دادرسی مالیاتی و هیات ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم، فرایند انتخاب اعضاء هیات، تامین مکان مناسب برای هیات، فرایند ثبت و رسیدگی به شکایات مودیان، فرایند رسیدگی هیات و سایر مورد مربوط به تشکیل این هیات به ریاست مدیرکل امور اقتصادی و دارایی در محل این اداره کل صورت خواهد گرفت.


کد مطلب: 317762

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/317762/تشکیل-هیأت-رسیدگی-شکایت-مالیات-ها-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1