کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تأمین اجتماعی به رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کند

20 بهمن 1396 ساعت 12:56


مدیرکل تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان تأمین اجتماعی با حمایت از نیروی کار و ایجاد امنیت خاطر برای آنان، به رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کند.
عباس نورمحمدی در دیدار فرماندار شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد از جمعیت کشور زیر پوشش حمایت‌ها و خدمات سازمان تأمین اجتماعی هستند و خدمات بیمه ای و درمانی متنوعی را از این سازمان دریافت می‌کنند.
وی افزود: هدف و کارکرد اصلی سازمان تأمین اجتماعی، ایجاد امنیت خاطر، امید به آینده و تضمین سلامت روحی و جسمی برای نیروهای مولد جامعه به عنوان گرداننده اصلی چرخ توسعه و اقتصاد کشور است، زیرا چنانچه نیروی کار از آینده خود مطمئن باشد، انگیزه بیشتری برای کار و تولید خواهد اشت.
وی گفت: منابع مالی تأمین اجتماعی از محل حق بیمه‌های کسرشده از حقوق ماهانه کارگران تأمین می‌شود و سازمان تأمین اجتماعی نیز به عنوان امانت دار بیمه شدگان، این منابع را در جهت رفع نیازهای بیمه ای و درمانی آنان هزینه می‌کند و در شرایطی چون بیماری، حوادث، بیکاری، بازنشستگی و ازکارافتادگی پشتیبان نیروی کار است. بنابراین مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از هر دستگاه اجرایی، پیمانکار و کارفرمای دولتی و خصوصی، در حکم حق الناس است و بر اساس قانون باید وصول شود.
نورمحمدی گفت: سازمان تأمین اجتماعی هیچ گونه کمکی از دولت دریافت نمی‌کند و به عنوان امانت دار بیمه شدگان و حامی اصلی نیروی کار، موظف است مطالبات خود را به منظور ارائه خدمات به بیمه شدگان و مستمری بگیران وصول کند؛ اما با این حال در جهت همکاری با کارفرمایان و دستگاه‌های اجرایی، تسهیلاتی مانند تقسیط بدهی و بخشودگی جرائم بیمه ای را برای آنان در نظر گرفته است.
وی افزود: در دنیای کنونی، تأمین اجتماعی هم از شاخص‌ها و معیارها و هم از عوامل توسعه است و بی شک، توسعه اقتصادی پایدار بدون وجود یک نظام تأمین اجتماعی کارآمد دست یافتنی نیست.


کد مطلب: 315114

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/315114/تأمین-اجتماعی-رشد-توسعه-اقتصادی-کشور-کمک-می-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1