کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هاشمی‌پور: پتروشیمی دهدشت بهمن‌ماه ۹۹ افتتاح می‌شود / مردم انتظار دارند، نتیجه سفر را ببینند

19 بهمن 1396 ساعت 23:23


بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت از پتروشیمی دهدشت در دشت کلاچو بازدید کرد.
به گزارش کبنا از دهدشت، عصر امروز بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت با همراهی مسوولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم کهگیلویه از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد.
«زنگنه» در این بازدید از روند عملیات اجرایی پتروشیمی اعلام رضایت کرد و گفت: از این پتروشیمی حمایت خواهیم کرد و اعتبار پتروشیمی دهدشت از محل صندوق توسعه ملی و فاینانسور داخلی و خارجی تأمین خواهد شد.

عدل هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا در دهدشت، با بیان اینکه برای دومین بار از وزیر نفت برای بازدید از پروژه مهم و بزرگ پتروشیمی دهدشت دعوت کردیم، اظهار کرد: عملیات خاکبرداری این پتروشیمی ۹۵ درصد پیشرفت دارد و تا ابتدای سال ۹۷ به اتمام می‌رسد.
وی افزود: در این بازدید از وزیر محترم نفت خواستیم که پتروشیمی دهدشت باید از زمین بالا بیاید و از خاک بلند و به ساختمان‌های صنعتی و غیرصنعتی تبدیل شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در جلسه بررسی پتروشیمی دهدشت، مصوب شد که این پتروشیمی تا بهمن‌ماه سال ۹۹ افتتاح و به بهره‌برداری برسد.
هاشمی‌پور گفت: ۴۰۰ میلیون دلار به پتروشیمی دهدشت اختصاص یافت که از محل صندوق توسعه ملی و فاینانسورهای داخلی و خارجی تأمین خواهد شد.

وی در ادامه افزود: مردم انتظار دارند اثرات این سفر را ببینند و اجرای پروژه مطابق زمانبندی تعریف شده را تاکید و انتظار دارم.
این نماینده مجلس با بیان اینکه ماهیانه این پروژه را کنترل خواهیم کرد، گفت: خرداد ماه سال آینده کار به صورت EPC به پیمانکار صورت می‌گیرد و عملیات ساختمان‌های صنعتی شروع خواهد شد. و بعد از اتمام پتروشیمی و بهره‌برداری از آن، شرکت‌های پایین دستی را در این منطقه رونق می‌دهیم که اشتغالزایی زیادی را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش کبنا، پتروشیمی دهدشت در دشت کلاچو به مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار در شهرستان کهگیلویه واقع شده است که با بهره‌برداری از این پروژه  نه تنها به اقتصاد کهگیلویه کمک می‌شود، بلکه فرصت‌های شغلی مناسبی ایجاد خواهد شد.


کد مطلب: 314825

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/314825/هاشمی-پور-پتروشیمی-دهدشت-بهمن-ماه-۹۹-افتتاح-می-شود-مردم-انتظار-نتیجه-سفر-ببینند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1