کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

«سیمرغ پروانه‌ها» در شهرهای یاسوج و دهدشت به پرواز در می‌آید

13 بهمن 1396 ساعت 15:09


دبیر اجرایی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: «سیمرغ پروانه‌ها» در بخش کودکان و نوجوانان به پرواز در می‌آید.
به گزارش کبنا، محمدعلی پیرسبزی گفت: جشنواره فیلم فجر امسال با رویکرد جشن انقلاب به میزبانی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود.
وی ادامه داد: ۱۸ فیلم در قالب سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در دو سینمای فرهنگ و ارشاد مرکز استان (یاسوج) و سینما دهناد (دهدشت) از ۱۴ لغایت ۲۲ بهمن ماه اکران خواهند شد.
پیرسبزی عنوان کرد: فیلم‌های ویژه کودکان و نوجوانان نیز در جشنواره فیلم فجر به صورت رایگان در سینماهای منتخب یاسوج و دهدشت نمایش داده می‌شود.
این مسئول هنری یادآور شد: در پی اجرای سیاست‌های سازمان سینمایی مبنی بر توجه به سینمای کودک و نوجوان و ایجاد نشاط در جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پنج فیلم منتخب سینمای کودک و نوجوان در سانس صبح روزهای برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر اکران خواهد شد.
وی با بیان اینکه فیلم‌های بخش کودک و نوجوان هر روز از ۱۴ تا ۱۸ بهمن ماه ساعت ۱۰ صبح اکران خواهند شد، اضافه کرد: مدارس استان برای استفاده از این برنامه و انجام هماهنگی حضور دانش آموزان خود در سالن سینما، باید از طریق اداره کل آموزش و پرورش استان اقدام کنند.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان ابراز داشت: فیلم‌های بخش کودکان در این جشنواره با عنوان «جشن سیمرغ و پروانه‌ها» نمایش داده می‌شود.
شایان ذکر است، جشنواره بین المللی فیلم فجر مهم‌ترین جشنواره سینمایی ایران است که از سال ۱۳۶۱ تاکنون در دهه فجر هر سال در تهران برگزار و در چند سال اخیر به صورت همزمان در مراکز استان‌ها هم روی پرده سینما می‌رود.
تاکنون ۳۵ دوره از این جشنواره برگزار شده که امسال سی و ششمین دوره این جشنواره است.
این جشنواره توسط بنیاد سینمایی فارابی و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.


کد مطلب: 312411

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/312411/سیمرغ-پروانه-ها-شهرهای-یاسوج-دهدشت-پرواز-می-آید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1