کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برگزاری کارگاه خوشنویسی «ترکیب در چلیپا نویسی»

13 بهمن 1396 ساعت 13:45


کارگاه خوشنویسی با موضوع «ترکیب در چلیپا نویسی» با حضور امیر انصاری از اساتید رشته خوشنویسی در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، مدیر واحد هنرهای تجسمی این مرکز گفت: این کارگاه که به همت واحدآموزش وپژوهش وتجسمی حوزه هنری برگزارگردید با حضور جمعی از خوشنویسان و علاقه مندان به هنر خوشنویسی و باهدف آشنایی هنرجویان با رموزات ترکیب درقطعه و چلیپانویسی برگزار شد.
عبدالرسول شریفی اضافه کرد: دراین کارگاه شرکت کنندگان ضمن آشنایی بامباحث جدی مفردات، انفصالات واتصلات وشخصیت شناسی حروف وکلمات درشیوه های مختلف نستعلیق وترکیب نویسی درسطر و قطعات مختلف درخوشنویسی آشنا شده وتحلیل ودرست نویسی راازمنظررسم الخط وهمچنین مبادی بصری موردتوجه قرارداد.
وی اظهار داشت: درادامه این کارگاه آموزشی استاد انصاری ضمن تاکید برشاکله حروف وکلمات هندسه کاربردی درچلیپانویسی معاصرراموردتوجه قرارداده وپیرامون هندسه درآثارخوشنویسان معاصرنکاتی رابیان کرد.
امیر انصاری از اولین هنرمندان عرصه خوشنویسی استان و دارای درجه ممتاز خوشنویسی از انجمن خوشنویسان ایران و مؤسس انجمن خوشنویسان شهرستان کهگیلویه است.
وی نقش بسزایی در ترویج و اعتلا این هنر در استان داشت. استاد انصاری شاگردان زیادی در این حوزه تا مقطع ممتاز و فوق ممتاز تربیت‌کرده است و صاحب تألیفاتی درزمینهٔ تحریر کتاب‌های درسی در مقطع ابتدایی است و هم‌چنین یک کتاب به‌عنوان آموزش خط تحریری از ایشان به چاپ رسیده است.


کد مطلب: 312357

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/312357/برگزاری-کارگاه-خوشنویسی-ترکیب-چلیپا-نویسی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1