کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نامه‌ی یکی از اهالی سقاوه به «شیخ صفدر پناهی» در اعتراض به احداث پتروشیمی

10 بهمن 1396 ساعت 10:29


متن ارسالی
جناب آقای پناهی به حرمت حرمین شریفین مانع از احداث پتروشمی شوید.
جناب آقای پناهی رئیس محترم شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد
با عرض تحیات فراوان اینجانب به نمایندگی از جمع کثیری از مردم منطقه سقاوه و مارگون از سر استیصال و ناامیدی به حضرتعالی نامه می‌نویسم و امیدوارم که صدای درد مردم اینجا هم شنیده شود چرا که هیچ کس تاکنون صدای ما را نشینده است ولی در عوض تمام درهای تصمیم گیری بر روی چند فرد بخصوص باز است و همه هم بله قربان گوی آنان هستند.
حتماً در طی این مدت نیز شما در جریان کم و کیف پتروشیمی سقاوه قرار گرفته‌اید و می دانید که با وجود اعترضات مردم منطقه و خطرات بالای زیست محیطی چنین پروژه ای و بر باد دادن زمین، خاک و آب بسیار برای طرحی که بر باد دادن بودجه این مملکت را به دنبال دارد، هیچ کسی حتی زحمت شنیدن صدای اعتراض مردم را به خود نداده است.
مردم منطقه در این مورد تاکنون نامه نگاری‌های زیادی کردند، کمپین اعتراضی در فضای مجازی تشکیل دادن در جلوی استانداری تجمع کردند ولی هیچ گوش شنوایی پیدا نشد و فرماندار جدید شهرستان نیز در حالی که یک جا از بحران آب می‌گوید در جای دیگر با افتخار از اینکه پتروشیمی سقاوه هیچ مشکلی ندارد سخن می‌گوید و انگار نمی‌داند که یک طرح پتروشیمی چقدر آب می‌خواهد.
ما در این سرزمین محروم هیچ کسی را نداریم. ما را به استاندار و نماینده مردم در مجلس امیدی نیست. نمی‌دانم شاید هم این عزیزان عمق فاجعه را نمی‌دانند و فکر می‌کنند می‌تواند برای جوانان کاری کنند و در حال خدمت کردن به خلق هستند. اما خوب است این عزیزان بدانند که این طرح‌ها قرار نیست به سرانجام برسد که اگر می‌رسید بید بلند به جایی می‌رسید اگر می‌رسید گچساران با آن نماینده قدرتمندش به جایی می‌رسید پس چرا باید طرحی که سرنوشتش معلوم است بی جهت برای آن و یک گروه خاص بودجه در نظر گرفته شود و مراتع و زمین‌های مردم تخریب شود و اگر کسی هم اعتراض کرد به باد تهمت گرفته شود.
منابع طبیعی و سایر نهادهای دولتی باید مدافع منافع ملت باشند اما ۸۰ هکتار از مراتع مردم را در اختیار این طرح می‌گذارند و اگر کسی هم پیگیری کند نه تنها جوابگو نیستند که طلبکار هستند. از آنجا که شما در طول سال‌های اخیر در مواردی که حقوق مردم تضییع شده است پیش قدم بوده‌اید و همیشه نسبت به اجحاف و بی عدالتی در حق مردم معترض بوده‌اید، ما به این نتیجه رسیدیم که با شما نامه نگاری کنیم. ما از شما توقع نداریم همین فردا طرح را تعطیل کنید بلکه در صورت امکان این موضوع را بخواهید که کارشناسان محیط زیست و اقتصادی ورود کنند و خطرات و سود و زیان آنرا بررسی کنند. موضوع دیگری که موجب نگرانی ما شده است حمایت امام جمعه محترم شهر مارگون از این طرح است. شکی نیست که نیت ایشان خیر است ولی خوب است جناب آقای خواجه پور یکبار هم صدای معترضان و حرف آنان را بشنود و تنها به بهانه ایجاد اشتغال چشم بر روی بی نتیجه بودن آن و تخریب محیط زیست و از بین رفتن مشاغل زیاد به‌واسطه حضور پتروشمی نبندد.
جناب آقای شیخ
شما قطعاً با سرزمین سقاوه و مردمان آن آشنا هستید و از ظرفیت‌های آن اطلاع دارید و می دانید شغل مردم این منطقه کشاورزی و دامداری است و ورود چنین صنعتی جز تخریب طبیعت و تشدید بیکاری و مهاجرت به حاشیه شهرهای چیز دیگری نیست و نیک می دانید که این منطقه حریم مقدس خواهران مکرمه امام رضا (ع) است پس به حرمت این امام زادگان بزگوار که از قدیم الایام زیارتگاه عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت بوده است در این موضوع ورود کنید و نگذارید سقاوه همچون کلاچو به دشتی خشک و تلی از خاک تبدیل شود.
آقای پناهی
حضرتعالی در یک جایگاه ارزشمند قرار دارید و صدای حق طلبی مردم استان هستید و از آنجا که ما مردم مظلوم منطقه کسی را در ساختار قدرت استان نداریم و صاحبان قدرت حتی برای درج چنین نامه‌ای در رسانه‌ها مانع تراشی می‌کند و دغدغه مندان را یا تهدید می‌کنند و یا تطمیع. پس شما که مخالف سر سخت اینگونه مسائل هستید حداقل دستور یک بررسی و پیگیری موضوع را بدهید تا شاید برای این مردم مستضعف گشایشی حاصل شود.
عزت روزافزون شما را از خداوند متعال خواستاریم
یکی از اهالی سقاوه بخش مارگون.


کد مطلب: 311722

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/311722/نامه-ی-یکی-اهالی-سقاوه-شیخ-صفدر-پناهی-اعتراض-احداث-پتروشیمی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1