کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اگر روزی خشایاری...

8 بهمن 1396 ساعت 9:47


میرآرش تقوی
به نام خداوندی که انسان را آزاد آفرید تا با سری بلند و سینه ای فراخ بگوید، آنچه را که حقیقت است.
به نام خداوند شهدا که باخون خود از تاریخ ایران نام طاغوت را شستند تا در سایه حکومت اسلامی کسی از ابراز عقیده نترسد و با بیان آزاد بی‌عدالتی‌ها فریاد شوند
از دیرباز نام کهگیلویه با محرومیت پیوند دیرینه‌ای داشت که گویی این پسوند نامیمون کهگیلویه محروم قرار نبود حذف شود اما با طلوع خورشید عالم افروز انقلاب و استقرار حکومت اسلامی و تلاش فرزندان برومند این دیار در نسل طلایی پس از انقلاب کم کم این پسوند منحوس جای خود را به واژه برازنده بزرگ داد که بسیار خوش طنین و مبارک بر زبانها جاری می‌شد.
«کهگیلویه بزرگ»
آری پس از انقلاب شکوهمند اسلامی همه تلاش‌ها در جهت رفع محرومیت از این دیار بزرگ و مردمان آزاده‌اش بود و اگر منصفانه قضاوت کنیم میزان عملیات عمرانی که با روحیه جهادی در مسیر محرومیت زدایی از کهگیلویه بزرگ طَی سال های پس ازانقلاب اسلامی انجام گرفت در هیچ قالب حکومتی ظرف یکصد سال هم ممکن نبود.
کهگیلویه کم کم از محرومیت نجات می‌یافت و بهبود امکانات بهداشتی و سطح زندگی باعث شکل گیری نسل جوان یکدست و برومندی شدکه اگرهمان شتاب درمحرومیت زدایی وایجاد امکانات اولیه که از ییلاق وقشلاق عشایر چهارشهرستان آفرید حفظ وبه مسیر اشتغال زایی واستفاده از منابع و ظرفیت های کهگیلویه سوق داده می‌شد امروز حال و روز کهگیلویه این نبود که من بنشینم و مغمومانه مرثیه فرصت‌های از دست رفته را بسرایم.
زمانی ما به بیراهه رفتیم و بجای تمرکز بر توسعه اقتصادی به درگیری‌های سیاسی پرداختیم که باعث شد عده ای از بهترین مردان کهگیلویه به حاشیه رانده شوند و کسانی میدان دار شوند که وزن و تخصص رهبری کردن را نداشتند.
زمانی که به خاطر افزایش بهای نفت سیل دلارهای نفتی به‌سوی ایران روان بود بزرگان کهگیلویه بجای جذب اعتبار و امکانات مشغول خودنمایی‌های سیاسی بودند و شد آنچه نباید می‌شد.
امروز هم حال و روز بهتری نداریم.
ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم دادند تا باز هم کهگیلویه دست پایین را داشته باشد و متاسفانه همسایگان قدرتمند ما از این فرصت کمال استفاده را برده و می برند.
کهگیلویه ضعیف شده اما هنوز هم ایستاده است و بازهم انشاالله به روزهای اوج باز خواهد گشت.
اگر امروز هیچ نشانی از نخبگان کهگیلویه بزرگ در پستهای مدیریتی استان نیست.
اگر سر جمع اعتبارات مثلاً ورزشی چهار شهرستان از یک شهرستان کوچک همسایه کمتر است.
اگر وزرا و مسئولان کشوری گچساران را منتها الیه استان می‌دانند.
اگر وام نوسازی بافت فرسوده کهگیلویه بزرگ ده میلیون تومان از مشابه گچسارانی کمتر است.
اگر پتروشیمی دهدشت یک تابلوی رنگ و رو رفته باقی مانده اما دومین پتروشیمی فلان شهرستان باشتاب به پیش می‌رود.
اگر ایستاده بر جنازه پروژه‌های نیمه کاره کهگیلویه مسئولان با آب تاب از اعتبارات مازاد فلان شهرستان داد سخن می‌دهند.
اگر جوانان ما در استان خود محروم و در سایر نقاط غیربومی هستند.
اگر کهگیلویه ضعیف است! درست! اما این پایان کار نیست.
به فضل خداوند بازهم باد موافق بر بادبان کهگیلویه خواهد وزید و خواهد آمد روزی که چون گذشته از همه جای استان وا یران مردم برای حل مشکلاتشان راهی کهگیلویه شوند،
روی سخنم باهمسایگان امروز قدرتمند کهگیلویه بزرگ است.
اگر روزی خشایاری مزن آتش به تخت رم
که در قنداقه ی آیندگان اسکندری هم هست
خداوند همه ما را هدایت کند که قدم و قلم را جز برای رضای خدا بر نداریم و سایه مقام معظم رهبری و نظام مقدس اسلامی را بر مرز و بوم ایران زمین مستدام دارد.
ان شاالله


کد مطلب: 310879

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/310879/اگر-روزی-خشایاری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1