کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سطح ایمنی جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد پایین است / شناسایی ۱۰۰ نقطه حادثه‌خیز / اعتبار برای مشکلات تونل جاده یاسوج

4 بهمن 1396 ساعت 21:05


معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال برای اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز در سطح جاده‌های این استان نیاز است.
عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار چهارشنبه(۳ بهمن‌ماه) در حاشیه بازدید رئیس سازمان راهداری وحمل و نقل کشور از طرح‌های راهسازی استان کهگیلویه وبویرحمد اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۰۰ نقطه حادثه خیز نیز در سطح استان شناسایی شده است.
وی تصریح کرد: همچنین بیش از ۵۰ نقطه سخت گذر و برف گیر در مناطق مختلف این استان وجود دارد که اصلاح و رفع این نقاط نیازمند توجه ویژه مسئولان کشوری برای تأمین اعتبار مورد نیاز آنهاست.
فیلی یادآور شد: این تعداد نقاط حادثه خیز علاوه بر مشکلات ووضعیت خاص در برخی جاده‌های این استان از جمله پل‌های فرسوده و قدیمی و همچنین تونل‌های فاقد تهویه مناسب و روشنایی در برخی محورهاست.
فیلی با اشاره به سفر یک روزه معاون وزیر راه و شهرسازی به استان و بازدید و بررسی نقاط حادثه خیز گفت: قول‌های مساعدی از سوی داود کشاورزیان برای ترمیم و اصلاح نقاط حادثه خیز از جمله رفع مشکلات تونل‌های جاده یاسوج - بایمیدان داده شد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات ۲ تونل جاده یاسوج- بابامیدان نیاز است که با توجه به بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار لازم در بودجه سال آینده در این راستا پیش بینی خواهد شد.
کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
 سطح ایمنی جاده‌های کهگیلویه وبویراحمد پایین است

داود کشاورزیان در ادامه سفر خود در بازدید از جاده‌ها و برخی طرح‌های حوزه راهسازی در کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: برخی از محورهای ارتباطی از جمله یاسوج بابامیدان، وپل ها وتونل های در مسیر این جاده شرایط لازم استاندارد و ایمنی را نداشته‌اند.
وی تصریح کرد: بسیاری از جاده‌های ارتباطی در این استان بیش از آنکه توجه به امر کیفیت و ایمن سازی آنها شده باشد، بیشتر به لحاظ طولی رشد داشته‌اند که این مهم به هیچ وجه متناسب با استانداردهای راهسازی نیست.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: کوهستانی و سخت گذر بودن وجود نقاط کور و حادثه خیز در کنار کمبود اعتبار و کم توجهی به استانداردهای راهسازی از جمله مشکلات موجود در وضعیت حوزه راهسازی در این استان است.
کشاورزیان با دعوت علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد از سوی وزیر راه و شهرسازی به همراه برخی مدیران راهداری وحمل و نقل جاده‌ای کشور به منظور بررسی و نظارت برخی طرح‌های این حوزه به یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد سفر کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن دیدار با استاندار کهگیلویه وبویراحمد از برخی طرح‌های راهسازی از جمله محور یاسوج، اقلید، یاسوج - اصفهان، یاسوج - بابامیدان، یاسوج شیراز بازدید و از نزدیک با مشکلات این حوزه آشنا شد.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن یک درصد جمعیت کشور حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.


کد مطلب: 309942

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/309942/سطح-ایمنی-جاده-های-کهگیلویه-بویراحمد-پایین-شناسایی-۱۰۰-نقطه-حادثه-خیز-اعتبار-مشکلات-تونل-جاده-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1