کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پردیس دانشگاه آزاد یاسوج (+تصاویر)

2 بهمن 1396 ساعت 21:04


استاندار کهگیلویه و بویراحمد از سایت سرآبتاوه دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج بازدید کرد.
آرمین محمودی رئیس دانشگاه آزاد یاسوج در حاشیه این بازدید افزود: در دانشگاه آزاد موضوع تبدیل ایده به پدیده و تبدیل و تجاری سازی علوم مطرح است.
وی بیان داشت: از طریق تبدیل ایده به پدیده و تجاری سازی علوم توسعه و پیشیرد اهداف محقق خواهد شد.
محمودی افزود: این دانشگاه همچنین در حوزه تعیین تکلیف مالکیت املاک پردیس سرآبتاوه چالشی ده ساله داشته است.
وی تصریح کرد: در همین راستا بازدیدی توسط استاندار و معاونت عمرانی انجام و جلسه‌ای نیز برگزار شد.
محمودی گفت: همچنین مقرر شد که مباحثی در خصوص تعیین تکلیف مالکیت سایت سرآبتاوه در کمیسیون ماده ۳۲ مطرح شود و دستگاههای مربوطه در این جلسه تصمیم لازم را بگیرند.
وی اظهار داشت: اگر در حوزه مالکیت تصمیمی گرفته شود، دانشگاه آزاد می‌تواند به منظور بهره وری بهتر، از سازه‌های موجود بهره برداری کند و تصمیم سازی در خصوص استفاده بهینه و بهتر از سایت را با توجه به چشم انداز انجام دهد.
محمودی عنوان داشت: بعد از تعیین تکلیف سایت، بهره وری از این فضا برای ایجاد شهرکهای تحقیقاتی و تجمیع مراکز رشد و واحدهای فناوری اجرایی می‌شود
 
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در جمع خبرنگاران افزود: دانشگاه آزاد باید در راستای توسعه و بر اساس اسناد بالادستی و ظرفیتهای استانی حرکت کند.
وی از کاهش تقاضا در حوزه آموزش عالی خبر داد و گفت: در یک دهه آینده نرخ رشد جمعیت کم خواهد شد و به تبع آن تقاضا در حوزه آموزش عالی کاهش می‌یابد.
احمدی بیان داشت: دانشگاه‌ها باید به تولید علم بپردازند و ماموریت محور شدن دانشگاه آزاد با در نظر گرفتن یک هدفگذاری مشخص برای هر دانشگاه ضروری است.
وی تصریح کرد: مراکز آموزش عالی در رشد استان تاثیر فراوانی دارند و با هدف توسعه مراکز آموزش عالی در استان سهم قابل توجهی زمین در اختیار دانشگاه آزاد قرار گرفته و دانشگاه آزاد نیز بر مبنای حجم عرصه اقدام به ساخت و سازهایی کرده است.
احمدی افزود: با توجه به جمعیت استان و تقاضایی که در استان وجود دارد این موضوع بیش از نیاز استان است اما به دلیل سرمایه گذاری انجام گرفته، باید بحث تملک زمین و فضای مورد نیاز دانشگاه و سازه‌ها حل و این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب مورد استفاده قرار گیرد.
استاندار با بیان اینکه مسائل فنی در رابطه با سایت دانشگاه وجود دارد که باید در جلسات تخصصی بررسی شود، گفت: امید است به راهبردی برسیم که از فضا‌ها و عرصه موجود به نحو مطلوب و مناسب استفاده شود.
احمدی اظهار داشت: یکی از راهبردهای مورد نظر این است که دستگاههای اجرایی که نیاز به فضای فیزیکی دارند، به جای استفاده از فضای ترافیکی شهر و عرصه‌های گران قیمت از امکانات این سایت استفاده کنند.
وی افزود: ترجیح ما این است که مراکز علمی و آموزش عالی که نیاز به فضای فیزیکی دارند در اولویت کار قرار بگیرند.
احمدی اظهار داشت: با این کار از نظر مالی به دانشگاه آزاد کمک می‌شود که پروژه‌های نیمه تمام را تامین کند و دستگاههای اجرایی که فضای فیزیکی نیاز دارند نیز از مازاد این سایت استفاده کنند.
 


کد مطلب: 309534

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/309534/بازدید-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-پردیس-دانشگاه-آزاد-یاسوج-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1