کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آمار زنان سرپرست خانوار شهرستان بویراحمد به مرز ۸۰۰۰ رسید/ نظری: در توزیع اعتبارات توانمندسازی قائل به سهم‌بندی شهرستان‌ها نیستیم

1 بهمن 1396 ساعت 13:22



‌جلسه برنامه‌ریزی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مناطق حاشیه‌نشین استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، محمدکاظم نظری صبح امروز در جلسه برنامه‌ریزی توانمند سازی زنان سرپرست خانوار مناطق حاشیه نشین استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی همواره مورد تأکید جدی مقام معظم رهبری بوده و هم اولویت دولت تدبیر و امید است، که با وجود وضعیت اقتصادی نامناسب دولت، اعتبارات مطلوبی برای کاهش این آسیب‌ها اختصاص داده شد.
نظری افزود: اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مناطق حاشیه‌نشین استان کهگیلویه و بویراحمد یک فرصت استثنایی است، که باید از این اعتبارات برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده بهینه شود.
وی با اشاره به اینکه فرمانداران باید زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست را در مناطق حاشیه‌نشین و بافت فرسوده استان شناسایی کنند، اظهار کرد: بهمن‌ماه سال جاری دوره‌های آموزشی حرفه‌آموزی برای زنان سرپرست خانوار در مناطق حاشیه‌نشین استان برگزار می‌شود، و همچنین دستگاه‌های حمایتی و فرمانداران برای اجرای درست این طرح اقدامات لازم را صورت دهند.
نظری گفت: در زمینه هزینه کرد برای کلاسها محدودیتی وجود ندارد و باید آموزش های منجر به اشتغال زایی انجام شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: در حوزه توانمند سازی و در بخش تامین اعتبار، قائل به سهم بندی برای شهرستان‌ها نیستیم و شاخص مورد نظر جمعیت حاشیه نشین بوده و میزان استقبال نیز مورد تاکید است.
نظری بیان داشت: فنی و حرفه‌ای اگر نیاز به فضای آموزشی داشت نسبت به اجاره اقدام کند و شهرداری‌ها نیز موظف به کمک به این طرح و همکاری هستند.
معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مستمری‌بگیران زنان سرپرست خانوار، اظهار داشت: این طرح، یک طرح آموزشی است، و مستمری‌بگیران تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی در صورت شرکت در این کارگاه‌هایی آموزشی، مستمری آنان قطع نخواهد شد.
وی در ادامه افزود: اگر ما مسوولان و مردم کارهایمان را به درستی انجام دهیم، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، خودکشی و اعتیاد کم می شود، و  زنان سرپرست خانوار  با آموزش‌های لازم می‌توانند فرزندان اصلح‌تری تربیت و راهی جامعه کنند.
 
اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در مناطق حاشیه‌نشین کهگیلویه و بویراحمد/ استان از حاشیه‌نشینی رنج می‌برد
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص یک میلیارد تومان برای آموزش و توانمند سازی زنان سرپرست خانوار حاشیه‌نشین استان خبر داد.
 
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام سید علی فتح میرمحمدی صبح امروز در جلسه برنامه‌ریزی توانمند سازی زنان سرپرست خانوار مناطق حاشیه نشین استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در چارچوب سیاست‌ها و خط‌مشی‌ مصوبات دولت است، که ۵ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های مناطق حاشیه نشین و بافت فرسوده اختصاص یافت.
میرمحمدی بابیان اینکه اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، بد حجابی و ... از آسیب‌های اجتماعی جامعه به شمار می‌روند، گفت: ۵ میلیارد تومان به ۵ استان کشور برای بحث آموزش و توانمندسازی زنان اختصاص داده شد، که استان کهگیلویه و بویراحمد جزء این ۵ استان کشور است که یک میلیارد تومان جهت آموزس و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مناطق حاشیه‌نشین و بافت فرسوده در این استان اختصاص داده‌اند، و بدون شک توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در این مناطق کمک شایانی به اقتصاد و رونق تولید این مناطق خواهد کرد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه ۷۰ هزار نفر در حاشیه شهر یاسوج سکونت دارند، تصریح کرد: یک میلیارد تومان اعتبار برای آموزش و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در مناطق حاشیه‌نشین استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته برای بیش از ۵۰ زن سرپرست خانوار در جهت توانمندسازی گواهی آموزش صادر، و تسهیلاتی پرداخت شد، اظهار داشت: باید در جهت توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در مناطق حاشیه‌نشین گام برداریم، به طور مثال در ژاپن ضرب‌المثلی دارند که می‌گویند به جای دادن ماهی به افراد به آنها ماهی‌گیری دهید، لذا ما باید آموزش و توانمندسازی این زنان را جدی بگیریم تا این آموزش‌ها منجر به اشتغال و خودکفایی آنها شود. و سازمان کمیته امداد و بهزیستی استان برای توانمندسازی این قشر آموزش‌های مطلوبی ارائه دهند.
میرمحمدی با تاکید بر  لزوم حمایت از توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بیان داشت: دستگاه‌های حمایتی برای فروش صنایع‌دستی و تولیدات زنان سرپرست خانوار اقدام کنند، و این صنایع را به جشنواره‌ها و بازارهای بزرگ معرفی کنند. و این یکی از راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق به شمار می‌رود.
 
آمار زنان سرپرست خانوار شهرستان بویراحمد به مرز ۸۰۰۰ رسید/ مشکلات روحی زنان سرپرست خانوار در جامعه
فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: نگرش‌های اجتماعی به زنان سرپرست خانوار موجب مشکلات جدی روانی و عاطفی می‌شود.
شاهرخ کناری اظهار کرد: وقتی تعریفی از زن سرپرست خانوار می‌شود، ذهن‌ها به سمت زنان مطلقه و همسران فوتی می‌رود، اما زنان سرپرست خانوار شامل زنانی با مردان معتاد، خودسرپرست، دختران خودسرپرست، همسران سالمند و ازکارافتاده است.
کناری بابیان اینکه عمده کمبودهای زن سرپرست خانوار مشکلات اجتماعی، اقتصادی و معیشتی است، افزود: نگرش‌های اجتماعی به زنان سرپرست خانوار موجب مشکلات جدی روانی و عاطفی می‌شود، که با فرهنگ‌سازی صحیح نگرش‌ها به این زنان باید متفاوت‌تر شود، و نگرش جامعه به این افراد باید تغییر کند.
وی اظهار داشت: بیش از ۶۰ هزار جمعیت حاشیه‌نشین در شهرستان بویراحمد سکونت دارند، که جمعیت آن از سایر شهرستان‌های گرمسیری استان بیشتر است.
کناری با اشاره به آمار زنان سرپرست خانوار در شهرستان بویراحمد، اظهار داشت: بیش از ۵۰۰ زن بی‌سرپرست در شهر مارگون و همچنین بیش از ۴۲۰ زن بی‌سرپرست در شهر کبگیان شهرستان بویراحمد هستند.
وی افزود: همچنین بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ زن سرپرست خانوار و ۲ هزار و ۲۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد منطقه ۲ و ۱ شهرستان بویراحمد هستند، و همچنین بیش از ۳۵۶ زن سرپرست خانوار در شهر لوداب تحت پوشش کمیته امداد است.
وی تصریح کرد: بیش از ۲ هزار و ۲۹۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی شهرستان بویراحمد هستند.
کناری بابیان اینکه فرمانداری‌ها در شناسایی این زنان اقدام کنند، اظهار داشت: زنان در مناطق حاشیه‌نشین باید رشته‌های تحصیلی را آموزش ببینند، که فرصت شغلی مناسب برای آینده آنان وجود داشته باشد، و همچنین فرمانداری‌ها و سمن‌های مردم‌نهاد در کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدام کنند.
   


کد مطلب: 309305

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/309305/آمار-زنان-سرپرست-خانوار-شهرستان-بویراحمد-مرز-۸۰۰۰-رسید-نظری-توزیع-اعتبارات-توانمندسازی-قائل-سهم-بندی-شهرستان-ها-نیستیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1