کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اختصاص ۱۱ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات تملک دارائی‌های سرمایه‌ای به آبفای کهگیلویه و بویراحمد

30 دی 1396 ساعت 12:45


مدیرعامل شرکت آبفای استان از تخصیص ۱۱میلیارد و ۸۵۸ میلیون تومان اعتبار از محل تملک دارائی‌های سرمایه‌ای به آبفای استان خبر داد و گفت: این میزان اعتبار برای تکمیل آبرسانی به شهرهای استان به خصوص شهرهای  دارای تنش آبی و اصلاح و بازسازی  شبکه‌های  فرسوده هزینه خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد سیدعلی لدنی‌نژاد با بیان اینکه شرکت آبفای استان وظیفه تأمین و توزیع آب شرب بهداشتی و جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهروندان در  ۱۶ شهر استان و بیش از ۸۰ روستای اقماری را بر عهده دارد، اظهار کرد: ۵۶۰ هزار نفر  از جمعیت شهری و روستاهای اقماری  استان که در مجموع  بیش از ۷/۹۹(نود و نه و هفت دهم)درصد کل جمعیت استان را شامل می‌شوند، هم اکنون تحت پوشش  آبرسانی شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود:  در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب  استان ۱۷۰ هزار مشترک آب شهری دارد،  که از این تعداد بیش از ۱۵۰ هزار مشترک خانگی و ۲۰ هزار مشترک نیز دارای کاربری تجاری ، صنعتی و موارد دیگر  هستند.
وی یادآور شد: حجم کل آب شرب  تولیدی شهرهای استان از منابع آب سطحی و زیر زمینی   ۷/۲۱ میلیون متر مکعب در سال  می باشد  ۱۹ درصد آن از  آب های سطحی و ۸۱ درصد نیز  از منابع آب زیر زمینی تامین می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب و جمع‌آوری فاضلاب نیازمند اعتبارات کلان است، خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای پروژه‌های فاضلاب از طریق اوراق مشارکت، اسناد خزانه اسلامی و فاینانس جاری شاهد افزایش روزافزون  جمعیت تحت پوشش تاسیسات فاضلاب شهرهای استان  هستیم.
لدنی‌نژاد از تخصیص ۱۱میلیارد و ۸۵۸ میلیون تومان اعتبار از محل تملک دارائی‌های سرمایه‌ای به آبفای استان خبر داد و گفت: این میزان اعتبار برای تکمیل آبرسانی به شهرهای استان به خصوص شهرهای  دارای تنش آبی و اصلاح و بازسازی  شبکه‌های  فرسوده هزینه خواهد شد.


کد مطلب: 309039

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/309039/اختصاص-۱۱-میلیارد-تومان-اعتبار-محل-اعتبارات-تملک-دارائی-های-سرمایه-ای-آبفای-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1