کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توسعه ۲۴ کیلومتر شبکه توزیع در شهرهای استان در سال جاری/نصب ۱۰۰فقره شیر تخلیه در شبکه توزیع آب شهر یاسوج

26 دی 1396 ساعت 12:29


به گزارش کبنا، قاسم قلندری صبح امروز در بازدید از شبکه توزیع آب شهر یاسوج اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۰ مور شیرآلات در شبکه توزیع آب یاسوج نصب و جانمایی شد.
 
مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج با بیان اینکه طی سه سال اخیر بیش از ۱۰۰فقره شیر تخلیه در شبکه تو.زیعآب شهر یاسوج نصب و راه اندازی شد تصریح کرد: نصب این شیرآلات در شبکه توزیع شهر یاسوج بسیار ضروری بود.
وی  خاطرنشان کرد: با انجام مطالعات فنی توسط مهندسان آبفای یاسوج، جانمایی  نصب این تعداد شیر تخلیه در شبکه توزیع آب شهر بیاسوج انجام شد.
قلندری نصب  شیر تخلیه را برای  شستشو و مدیریت شبکه توزیع آب بسیار مهم دانست و گفت: اجرای  این کار در شبکه توزیع آب  شهر یاسوج به عنوان یکی از نقاط مثب  و بازر محسوب می شود.
مدیر امور آب و فاضلاب  شهری یاسوج قدیمی بودن بخش زیادی از شبکه توزیع آب  شرب شهر یاسوج را از چالش های اصلی  آبفای یاسوج دانست و گفت: با توجه به  توپوگرافی این شهر نصب شیرهای تخلیه و فشارشکن در دستور کار آبفای این شهر قرار گرفت.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج گفت: بخش عمده این شیرآلات در مناطق مرکزی و پائین دست شهر از جمله بلوار عدل، شرف آباد، بلوار قرنی، شهرک امام حسین نصب و اجرا شد.
وی عنوان کرد: شیرهای فشارشکن فشار متغیر شبکه توزیع آب را کنترل و تعدیل و از آسیب رساندن و تخریب شبکه جلوگیری می‌کنند.
قلندری تصریح کرد: با نصب شیرهای فشار شکن در شبکه توزیع آب، فشارهای ناخواسته در شبکه توزیع کاهش می یابد و از هدر رفت و بروز خسارت به شبکه جلوگیری می‌شود.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج افزود: کاهش آمار حوادث و اتفاقات شبکه آبرسانی و کاهش هزینه های تعمیرات از مزایای دیگر این اقدام است.
 
توسعه ۲۴ کیلومتر شبکه توزیع در شهرهای استان در سال جاری
مسعود مرادیان  در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در  سال‌های اخیر سرعت اجرای پروژه های آب و فاضلاب افزایش یافته است.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود:  در سال جاری بیش از  ۲۴ کیلومتر توسعه شبکه آب در سطح شهرهای استان انجام گرفت.
مرادیان افزود: توسعه شبکه توزیع آب در شهر‌های استان از جمله شهر‌های مهاجرپذیر در دستور کار واحد مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.
معاون مهندسی و توسعه شرکت اب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:  از این میزان توسعه شبکه ۱۷ کیلومتر از محل ماده۱۱، ۲ کیلومتر به صورت امانی و  بیش از ۵ کیلومتر نیز به صورت پیمانی اجرا شده است.
وی توسعه شبکه آب شهرهای  استان را نیازمند همکاری  مسئولان در  تخصیص هرچه بیشتر اعتبارات دانست و گفت: حدود ۳۰ درصد شبکه توزیع آب شهرهای اسیتان نیز  باید اصلاح و مرمت شود.
مرادیان گفت: در کنار توسعه شبکه آب شهرهای استان، کار اصلاح و مرمت شبکه فرسوده در شهر‌های استان نیز به صورت جدی در حال اجرا است.


کد مطلب: 307946

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/307946/توسعه-۲۴-کیلومتر-شبکه-توزیع-شهرهای-استان-سال-جاری-نصب-۱۰۰فقره-شیر-تخلیه-آب-شهر-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1