کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بیش از ۵۰ درصد کارکنان ثبت‌احوال از خانواده ایثارگران هستند

20 دی 1396 ساعت 14:10


مدیرکل ثبت‌احوال استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۶۰ درصد از جذب نیروها در ثبت‌احوال استان از فرزندان و خانواده ایثارگر و شهدا است.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، سید محمدعلی تقوی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی ایثارگران ثبت‌احوال استان کهگیلویه وبویراحمد که با حضور مشاور ریاست سازمان و مسئول هماهنگی امور ایثارگران ثبت‌احوال کشور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران و مسئول کنگره شهدای استان برگزار شد، اظهار کرد: انسان از بدو ورود در کره زمین سعی بر همبستگی و تعامل داشته، تا وظایف اجتماعی را در طول زندگی خود سروسامان دهد، و ذات یکتاپرستی در وجود انسان‌ها بوده است.
تقوی بابیان اینکه با ظهور جهان اسلام حرکت مردم به سمت اسلام‌خواهی بود، اظهار داشت: کشور ایران از همان ابتدای حرکت انقلاب‌گری شاهد اسلام‌خواهی مردمش بود، که طوفان جنگ از سوی استکبار جهانی در ایران رخ داد، و مأموریت یافته بودند که در این کشور جنایت‌های را رقم بزنند.، اما با هوشیاری بنیانگذاری جمهوری اسلامی و فداکاری مردم و جوانان توطئه دشمنان ناکام ماند.
وی با اشاره به اینکه با ورود اسلام‌خواهی در ایران فرهنگ حماسه و ایثار در دفاع مقدس شکل گرفت، افزود: وقتی مردم ایران در دفاع مقدس هشت ساله در مقابل تهاجم‌ها با با دستان خالی در مقابل توپ و تفنگ ایستادگی می‌کنند، به این دلیل بود که جوهر پیروزی کشور ایران را تفکرات معنوی تشکیل داده بود.
تقوی بابیان اینکه امروز باید از آن ارزش‌ها به خوبی حفاظت کنیم و آن‌ها را پاس بداریم، اظهار داشت: هدف و آرمان‌های شهدا مقدس است، و باید به بهترین وجه ممکن از آن ارزش‌ها حفاظت و به نسل‎‌های آینده انتقال دهیم.
مدیرکل ثبت‌احوال استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اهمیت خانواده شهدا و ایثارگر در ثبت‌احوال استان، بیان کرد: چهار همایش تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگر برگزار شد، و بیشترین فعالیت‌ها مربوط به اداره کل ثبت‌احوال استان در حوزه رسیدگی به این خانواده‌ها بوده است.
وی بابیان اینکه خانواده شهدا و ایثارگر بیشترین پست‌های مدیریتی ثبت‌احوال استان را دارند، افزود: بیش از ۵۰ درصد کارکنان ثبت‌احوال استان خانواده معظم شهدا و ایثارگر هستند، که ۱۲ نفر از آنان در اداره کل مشغول هستند و سه تا از معاونت‌های این اداره نیز از جامعه ایثارگری می‌باشند.
تقوی با اشاره به اقدامات ثبت‌احوال استان در خصوص گرامیداشت روز جانباز، هفته دفاع مقدس و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگر، اظهار کرد: اولویت پست‌های مدیریتی به جانبازان و ایثارگران است، و همچنین کسر ساعت کاری جانبازان و ایثارگران ازجمله اقدامات این سازمان است.
وی بابیان اینکه جانبازان از تسهیلات بیمه تکمیلی بهره‌مند هستند، افزود: ۶۰ درصد از جذب نیرو در ثبت‌احوال استان از فرزندان و خانواده ایثارگر و شهدا است.


کد مطلب: 306959

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/306959/بیش-۵۰-درصد-کارکنان-ثبت-احوال-خانواده-ایثارگران-هستند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1