کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهار فرهنگ و هنر کهگیلویه و بویراحمد

15 بهمن 1396 ساعت 11:18


استارت سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر در استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن تئاتر فرهنگ شهر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد متفاوت‌تر از هر سال زده شد. این جشنواره در استان کهگیلویه و بویراحمد بدون حضور هیچ مقام کشوری و تنها با حضور فرزندان، هنرمندان، مسوولان و هنر دوستان این استان شروع به کار کرد.
رضا دهبانی‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد هنرمندان سینمایی بزرگی دارد، این استان حسین پناهی، جمشید جهان‌زاده بازیگر معروف سینما، رضا و هادی محقق، بهنام‌نوروزی، حسن غفاری، و صدها هنرمند توانمند عرصه تئاتر و سینما دارد که از آنها دعوت کردیم تا در آئین افتتاح جشنواره فیلم فجر با ما همراه شوند.
و این اولین باری بود که سالن آمفی‌تئاتر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بدون هیچ مهمان خارجی و تنها با حضور فرزندان و هنرمندان همین استان جشنواره‌ای را به افتتاح وا می‌دارد. کاری که تنها از دست دهبانی بر آمد و او داشته‌ها و ظرفیت‌های هنری استان را غنی‌ و محترم شمرد و نشان داد که هنرمندان همین استان برای او مقدم‌تر است.
موضوعی که علی محمد احمدی هم به او اشاره کرد و گفت: هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد در عرصه‌های مختلف هنری از جمله تئاتر و سینما در کشور مطرح هستند. و این استان سرشار از هنر بوده و علاوه بر داشتن هنرمندان مستعد دارای مردم هنر دوست است. نمونه آن «حسین پناهی» بود که از صخره‌های سخت زاگرس بلند و نشان داد که در اوج سختی هم می‌توان هنرمند شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با علم بر اینکه این استان چقدر ظرفیت هنری دارد، تاکید کرد: تمامی عرصه‌های هنر این استان اعم از سینما، تئاتر، شعر و موسیقی مورد حمایت همه جانبه مسئولان اجرایی استان قرار خواهد گرفت.
سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر، در کنار نمایشگاه بزرگ کتاب، نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و جشنواره قرآن و عترت فرصت ارزنده‌ای برای این استان خواهد بود و می‌تواند کمک بسزایی به اعتلای روز افزون حوزه فرهنگ و هنر استان کند.
همچنین این روزها شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در حال برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری نیز هستند که نوید جامعه‌ای بانشاط و شادی را برای جوانان این آب و خاک می‌دهد. و شاید بتوان پایان سال ۹۶ کهگیلویه و بویراحمد را بهار فرهنگ و هنر قلمداد کرد.

 


کد مطلب: 306697

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/306697/بهار-فرهنگ-هنر-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1