کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استخدامی‌های غیرقانونی در استان را رصد می‌کنم/ از دادن وعده‌های بی سرانجام به مردم خودداری کنید

16 دی 1396 ساعت 21:03


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استخدامی‌های غیرقانونی در استان را رصد می‌کنم.
علی محمد احمدی در نشست شورای مشورتی استاندار در امور ایثارگران اظهار داشت: این شورا همچون سایر شوراهای استان دارای اهمیت است و ما باید نه تنها در گفتار بلکه در عمل نیز قدردان فداکاری‌های جامعه ایثارگری باشیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه زیرساخت‌ها در استان ضعیف است، عنوان کرد: جمعیت استان و جامعه ایثارگری دراستان بالا است و خدمات رسانی به همه این افراد نیازمند کار و تلاش بیشتری است.
وی ابراز کرد: این کاستی‌ها و مشکلات تنها مختص جامعه ایثارگری نیست بلکه سایر اقشار و گروه‌ها نیز گله مند هستند و در این مسیر باید به تناسب پاسخگویی به ایثارگران بیشتر باشد.
احمدی با تاکید بر اینکه بخشی از این مشکلات به ساختار موجود در جامعه مربوط می‌شود، اظهار داشت: قرار نیست کسی از بیرون بیاید همچون یک منجی مشکلات استان را حل کند بلکه باید خود مردم و مسئولان بومی دست به کار شوند و به مقابله با تبعیض و طایفه گرایی بپردازند.
مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: خود ایثارگران نباید نسبت به استیفای حقوق خود سکوت کنند و باید از استخدام‌های طایفه ای در سیستم اداری جلوگیری شود.
احمدی با تاکید بر اینکه از وعده‌های بی سرانجام به مردم خودداری کنید، بیان کرد: تمام سعی خود را می‌کنیم جلوی این نا به سامانی‌ها گرفته شود.
وی با بیان اینکه بعضی از استخدامی‌ها از طریق آزمون و براساس قانون خدمات مدیریت کشوری است، عنوان کرد: باید دستگاه‌های اجرایی طبق قانون درصد جذب ایثارگران را رعایت کند و بنیاد شهید نیز بر این موضوع نظارت داشته باشد.
احمدی افزود: جذب افراد از طریق روش‌های پیمانی و قراردادی از سوی شرکت‌های دستگاه‌های دولتی  عمدتاً در خفا انجام می‌شود که اگر به دنبال عدالت و پرهیز از تبعیض ناروا هستیم باید جلوی این اقدامات گرفته شود.
وی با اشاره به رصد و بررسی لیست بعضی از استخدامی‌های غیرقانونی در استان، عنوان کرد: پشت پرده این استخدامی‌ها مربوط به برخی از مسئولان و اصحاب قدرت و در سایه سکوت رسانه‌ها انجام شده است.
احمدی بیان کرد: دلیل حضور مردم در خیابان‌ها و اعتراضات اخیر نبود شفاف سازی و اتاق شیشه ای در سیستم‌های اجرایی بوده است.
وی با بیان اینکه اینگونه تبعیض‌ها در سراسر کشور وجود دارد، تصریح کرد: یک شبه نمی‌توان تمامی این مشکلات را حل و به مقابله با این بی عدالتی‌ها پرداخت و رسانه‌ها بهترین ابزار برای شفاف سازی در جامعه هستند.
احمدی اظهار داشت: انتظار می‌رود ازفرزندان ایثارگران در پست‌های تخصصی  استفاده شود و از به کارگیری آن‌ها در پست‌های نامرتبط جلوگیری شود.  وی تصریح کرد: مطالبات مردم به ویژه مسئله اشتغال را به گوش مسئولان ارشد کشور می‌رسانیم.
 


کد مطلب: 306192

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/306192/استخدامی-های-غیرقانونی-استان-رصد-می-کنم-دادن-وعده-های-بی-سرانجام-مردم-خودداری-کنید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1