کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گلایه «احمدی» از مدیرانی که هیچ خلاقیتی ندارند / فقط کارهای تکراری و روتین انجام می‌دهید / پناه بردن جوانان از فقر به اعتیاد

16 دی 1396 ساعت 13:15


استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: به‌طورقطع همه در جریان اتفاقات اخیر کشور هستید و هرکسی که دلسوز جوانان و این نظام است، باید دارای برنامه باشد.
علی‌محمد احمدی صبح امروز در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: پیام اعتراضات مردمی این است که حاشیه‌نشینی‌ها، بیماری و فقر هیچ راهی برای جوانان به‌ جز پناه بردن به دامن اعتیاد بر جای نگذاشته است.
وی تأکید کرد: رسالت اصلی مدیران ارائه برنامه‌های مدون جهت توسعه استان و ارتقاء جوانان است و گر نه فقط وقت خود و پول بیت‌المال را به هدر داده‌ایم.
استاندار با اشاره به اینکه، ستاد مبارزه با مواد مخدر هماهنگ‌کننده بوده و یک رسالت بسیار بزرگ و بین دستگاهی بر عهده دارد، بیان کرد: متأسفانه ارشاد اسلامی به‌عنوان یک‌نهاد فرهنگی تاکنون هیچ برنامه‌ای در خصوص امیدبخشی و نشاط در جامعه نداشته است.
احمدی ادامه داد: بسیاری از اقدامات دستگاه‌های اجرایی تنها همان وظایف روتین و تکراری است و هیچ‌کدام خلاقیت کاری به خرج نمی‌دهند.
احمدی بابیان اینکه، ابتدا باید در قبال وجدان خود گزارش دهیم، عنوان کرد: یک نقشه به‌تنهایی اکتفا نمی‌کند و تمامی دستگاه‌های اجرایی ازجمله ورزش و جوانان، آموزش‌وپرورش، صداوسیما، تبلیغات اسلامی و ارشاد باید بامطالعه و بر اساس یک برنامه زمان‌بندی میزان پیشرفت و برنامه‌های کاری خود را ارائه دهند.
وی به مسئولین حوزه ورزش و جوانان استان با تأکید بر اینکه، دولت جهت توسعه استان دارای راهبرد و برنامه پنج‌ساله است، اظهار داشت: دستگاه تخصصی برای اجرای برنامه‌های دولت نیازمند هماهنگی با نمایندگان ندارند به‌جز درزمانی که قصد تدوین برنامه بلندمدت داریم برای اولویت‌بندی طرح‌ها ازنظر نمایندگان استفاده می‌کنیم.
استاندار افزود: یکی از آسیب‌های اصلی که در کشور وجود دارد تغییر روند کاری طرح‌ها و برنامه‌های دولتی به دلیل اعمال سلیقه‌ها در میانه مسیر است که مشکلات متعددی را در آینده ایجاد می‌کند.
وی بیان کرد: در نشست بعدی این شورا برای خدمات‌دهی مطلوب‌تر به مردم جمعیت استان را به گروه‌های زیر ۲۰ خانوار و روستاهای بین ۲۰ تا ۱۰۰ خانوار تقسیم‌بندی کرده و با اولویت ابتلا به مصرف مواد مخدر نسبت به ساخت امکان ورزشی اقدام شود.
احمدی تصریح کرد: فرهنگ خیرین ورزشی در جامعه باید نهادینه شود و خیران نباید صرفاً در امر مدرسه‌سازی پیشگام باشند.
وی با تأکید بر انجام کارهای فرهنگی و ورزشی در مناطق آسیب‌پذیر و در معرض خطر اعتیاد، عنوان کرد: ورزش و جوانان در این مناطق نسبت به برگزاری مسابقات با تکیه‌بر بازه‌ای‌های بومی محلی اقدام کنند.
احمدی بر احداث مرکز: "دی. آی.سی" در شهر مادوان تأکید کرد و گفت: ما باید پیش از وقوع یک حادثه پیشگیری کنیم نه اینکه پس از وقوع رویداد به فکر درمان آن بیافتیم.
وی تصریح کرد: وظیفه دولت پارکینگ داری نیست و باید چنین اقداماتی به بخش خصوصی واگذار شود و دستگاه‌های اجرایی نباید به دنبال ساختمان‌سازی باشند بلکه وظیفه اصلی آن‌ها پیگیری و مشکلات مردم است.
احمدی خطاب به مسئولان گفت: از ساخت و احداث ساختمان‌های بزرگ و دیوان سالارانه خودداری کنید و پس از بررسی کارشناسی نسبت به ساخت فضای مناسب اداری اقدام شود.
وی گفت: راه و شهرسازی گزارش کاملی از زمین‌های دولتی که در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار دارند، دستگاه‌های متقاضی زمین و همچنین زمین‌های واگذارشده به نهادهای دولتی را ارائه دهد.
احمدی با ابزار گلایه از اینکه در ۳ ماهه گذشته هیچ‌گونه اقدام مطلوبی در خصوص جوانان در استان را شاهد نبودم، عنوان کرد: اقدامات انجام‌شده یا در خصوص افراد کهن‌سال یا کارمندان دولت بوده است که باید مدیران در نشست بعدی گزارش کاملی در خصوص اقدامات و برنامه‌های خود در حوزه بانوان ارائه دهند.
وی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری را نیز خطاب قرارداد و گفت: انتظار می‌رود، برنامه‌های خوبی در خصوص توانمندسازی زنان ارائه دهید.
وی با اشاره به جانمایی مناسب مرکز " DIC" بر اساس پراکنش جمعیت، افزود: سایر خدمات دستگاه‌های اجرایی باید بر اساس پراکندگی جمعیت و این شاخص انجام شود.
احمدی تأکید کرد: وظیفه دستگاه‌های اجرایی تصدی‌گری نیست و ما نسبت به تربیت و اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیل مسئول هستیم و به‌عنوان‌مثال باوجود چند هتل در استان، احداث مهمان‌سراها در ادارات، کار بیهوده‌ای است درحالی‌که می‌توان این امور را به بخش خصوصی واگذار کرد.


کد مطلب: 306150

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/306150/گلایه-احمدی-مدیرانی-هیچ-خلاقیتی-ندارند-فقط-کارهای-تکراری-روتین-انجام-می-دهید-پناه-بردن-جوانان-فقر-اعتیاد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1