کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کارگاه آموزشی گیاهان دارویی در یاسوج (+تصاویر)

16 دی 1396 ساعت 9:28


کارگاه آموزشی گیاهان دارویی با هدف آموزش‌های لازم در زمینه تجویز داروهای گیاهی در سازمان غذا و داروی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز با حضور امام‌بخش قائدی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد کارگاه آموزشی گیاهان دارویی با حضور داروسازان و پزشکان در یاسوج برگزار شد.
قائدی در حاشیه این کارگاه که در سالن همایش‌های معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: گیاهان دارویی در جامعه ما به خصوص در استان کهگیلویه و بویراحمد جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.
معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۲۰ درصد از مردم جامعه یک کشور خارجی از گیاهان دارویی استفاده می‌کنند، افزود: قطعاً در کشور ما درصد بیشتری از مردم از گیاهان دارویی برای درمان خود استفاده می‌کنند.
وی افزود: در فرهنگ بومی ما استفاده از گیاهان دارویی جایگاه خاصی دارد و به همین دلیل که این گیاهان کاربرد بالای در درمان مردم دارد و گاهی هم خودسرانه استفاده می‌شود، در این کارگاه سعی شده که گیاهان دارویی و ترکیبات آن برای دارو سازان و پزشکان بازگو شود تا هنگام تجویز این داروها دقت‌های لازم ضورت گیرد.
قائدی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: در این معاونت ارتقاء سطح دانش پزشکان، داروسازان و کادر پزشکی همیشه مورد نظر است و در سال ۹۶ بیش از شش کارگاه آموزشی در موضوعات مختلف برگزار شد.
 
 


کد مطلب: 306123

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/306123/کارگاه-آموزشی-گیاهان-دارویی-یاسوج-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1