کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صلواتی: علت تجمعات اعتراضی گرانی، تورم، بیکاری، فساد، تبعیض و لجن پراکنی رسانه‌های ضد انقلاب بود

15 دی 1396 ساعت 17:47




امام جمعه قلعه رئیسی گفت: امیدواریم شهوت‌رانان قدرت و ثروت از اتفاقات اخیر درس عبرت بگیرند.


 به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

صلواتی بیان کرد: دو گناه بزرگ  جبهه حق را تهدید می‌کند یکی غفلت از دشمن و شگردها و تاکتیک‌های دشمن باعث خسارت و مانع از رشد و پیشرفت یک مملکت می‌شود بالاخص غفلت برای نخبگان و مسئولان و خواص یک آسیب جدی و خطرناک برای جامعه است و از جمله عوامل غفلت ساز و زمینه غفلت دست کم گرفتن دشمن و خوش بینی، خوش خیالی در برابر دشمن، اعتماد به دشمن، بی‌مسؤولیتی، بی‌تعهدی، سهل‌انگاری و بی برنامگی است.

امام جمعه قلعه رئیسی خاطرنشان کرد: امیدواریم حوادث اخیر علی‌رغم همه خسارت‌هایی که به دنبال داشت سبب شود که برخی غفلت زدگان و آلودگان به شهوت قدرت و ثروت و بازی خوردگان عالم سیاست که باعث امیدواری دشمنان داخلی و خارجی شدند و با سیاه نمایی باعث نامیدی مردم شدند با تصحیح مواضع و جبران عملکرد خویش به منافع و مصالح ملی و استحکام وحدت و انسجام حول محور ولایت فقیه بیاندیشند.

وی به آسیب دیگر اتفاقات اخیر اشاره و تاکید کرد: دومین آسیب و خطری که یک ملت را در معرض آسیب قرار می‌دهد کفران نعمت و ناسپاسی به داشته‌ها سرمایه‌های مادی و معنوی است که اگر نخبگان، خواص، مسئولان و جریان‌های سیاست‌زده در حق انقلاب و نظام کفران نعمت کنند این بستری می‌شود برای سوء استفاده دشمنان، بیگانگان، منافقان، مستکبران بالاخص آمریکا، انگلیس و اسرائیل است.

صلواتی تصریح کرد: این انقلاب و این نظام ثمره خون سیدالشهدا و به برکت مجاهدتها و تلاشهای همه موحدان و یکتاپرستان و زحمات امام راحل و خون پاک شهیدان به وجود آمد به لطف خدا و عنایات اهل بیت(ع) این پرچم از دست جانباز و ولی امر امام خامنه‌ای به دست امام زمان (عج) منتقل خواهد شد.

وی گفت: اما اصل مشکلات و مطالبات  به حق مردم نباید نادیده گرفته شود یقینا اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شد اگر مسؤولان به هشدارهای نائب امام زمان (عج) عمل می‌کردند و آمارهای غلط و وعده‌های بی‌اساس و امیدهای کاذب ایجاد نمی‌کردند و هشدارهای امام المسلمین مثل عدم اعتماد به شیطان بزرگ آمریکا و توجه به تولیدات داخلی و مبارزه با قاچاق و مبارزه با فساد و تبعیض کرامت در ابعاد مختلف آن و مراقبت از روزنه‌های نفوذ  و حفظ روحیه انقلابی و تقویت عناصر انقلابی جامعه، اهمیت، رصد، کنترل بیشتر دنیای مجازی و مبارزه با آسیبها  و آفت های دنیای مجازی مورد توجه بود امروز شاهد این مشکلات و معضلات نبودیم.

وی به علت‌های تجمع‌های مردمی در روزهای اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: علت و بستر تجمعات اعتراضی چند عامل بود یکی عوامل اقتصادی مثل گرانی، تورم، مسائل موسسات مالی و عوامل اجتماعی مثل بیکاری، فساد، احساس تبعیض و عوامل روانی ناشی از سیاه نمایی و لجن پراکنی رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب در راس آمدنیوز  و بزرگنمایی مسائل و مشکلات کشور توسط برخی فعالان سیاسی داخلی در تسویه حساب‌های سیاسی با یکدیگر و انتشار ارقام بودجه پیشنهادی سال ۹۷ که افزایش ۵۰ درصدی بنزین و قطع یارانه ۳۰ میلیون نفر زمینه اعتراضات مردمی را فراهم کرد.

  صلواتی خاطرنشان کرد: اسناد و مدارک نشان می دهد اتاق فکر این آشوب‌ها در خارج از کشور و مثلث شوم آمریکا و اسرائیل و رژیم وهابی آل سعود و با مشورت پیر استعمار انگلیس خبیث بود.

امام جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: پشت صحنه اغتشاشات اخیر آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و عوامل منطقه‌ای آنان همچون رژیم وهابی آل سعود و از همه پلیدتر و خبیث‌تر اقدامات انگلیس خبیث بود که همیشه پشت صحنه فتنه‌ها و توطئه‌ها و اغتشاشات از مشروطه تا به امروز بود و اظهار نظرها و حمایت این کشورها عقبه اصلی آشوبگران را معرفی می‌کند و اقدامات این مثلث شوم علیه این نظام و انقلاب بخاطر این است که آنها بازنده اصلی تحولات منطقه خاورمیانه هستند.

صلواتی گفت: عناصری که نخل امام حسین(ع) را در یزد به آتش می کشند به امام‌زاده‌ها حمله می کنند منبر و مسجد و قرآن را به آتش می‌کشند و به مال و ناموس مردم رحم نمی‌کنند و زندگی مردم را مختل می‌کنند از نیروهای امنیتی و انتظامی انتظار می رود با شدت و قاطعیت برخورد کنند و مردم امیدوار باشند به لطف خدا و عنایات اهل بیت(ع) و با دلسوزی نمایندگان مجلس و دولت محترم و تبعیت از ولایت فقیه و همت و تلاش مسئولان مشکلات حل می‌شود.

این خطیب جمعه گفت: لازم است از کلیه نیروهای صبور و مقاوم انتظامی که با خویشتن داری و مدارا و با تحمل صدمات و رنج‌ها و تلاش و مجاهدت کردند تقدیر و تشکر کنم؛ و همگان باید شاکر و سپاسگذار نعمت با عظمتی مثل مردمان باشیم که با ورود به موقع امنیت را به کشور بازگرداندند.

وی ادامه داد: قیام ۱۹ دی سال ۵۶ مردم قم یک پاسخ مؤمنانه به نیاز زمان بود و مردم قم به موقع و به هنگام عمل کردند و درس ۱۹ دی این است باید دشمن را شناخت شیوه و سمت و سوی کار دشمن را شناخت و به هنگام و به موقع و با هر وسیله ای که در اختیار داریم در مقابل دشمن ایستاد.

امام جمعه قلعه رئیسی در پایان با تقدیر از سخنان آیت الله ملک‌حسینی در جمع مردم یاسوج گفت: از سخنان بصیرت افزا و روشنگر و به موقع و به هنگام نماینده معزز ولی فقیه استان حضرت آیت‌الله ملک حسینی تقدیر و تشکر می‌کنم که هم راهگشا بود، هم آرامش بخش و هم امید آفرین بود و توجه همه مردم استان را به بیانات معظم‌له جلب می‌کنم و از بیانات این وجود ارزشمند استفاده کنیم.


 
خبر از حسن آرمند


کد مطلب: 306089

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/306089/صلواتی-علت-تجمعات-اعتراضی-گرانی-تورم-بیکاری-فساد-تبعیض-لجن-پراکنی-رسانه-های-ضد-انقلاب

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1