کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پاسخ «استوار» به تاجگردون؛ از سردلسوزی افرادی را معرفی می‌کنید، ما در رعایت قانون کوتاهی نخواهیم کرد

13 دی 1396 ساعت 12:31


 
رحیم استوار معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص نامه‌ای غلام رضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت در گفت‌وگویی اظهار کرد: قوم گرایی، قبیله گرایی، باند بازی و سیاست گرایی از نظر ما نیز منسوخ است، اگر چه در قانون برون سپاری وقتی شرکتی برنده مناقصه ای می‌شود می‌تواند بر اساس حجم کار، نیروهایی را به کار گیرد اما دانشگاه با تمهید برآورد تعداد نیروی انسانی_ خدماتی برای هر واحد از امکان سوء استفاده بعدی جلوگیری نموده است.
به گزارش کبنا متن کامل صحبت‌های استوار به شرح زیر است؛
ضمن تشکر و ابراز خوشحالی از حساسیت ایشان به موضوع عدالت و عدم تبعیض در خصوص به کارگیری نیروی انسانی، لازم است  موارد مطروحه نامه ایشان با استدلال و مدرک جهت اطلاع نماینده محترم و همچنین تنویر افکار عمومی ذکر شود:
مجموعه مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی استان از بدو شروع به کار دغدغه اصلی در حوزه نیروی انسانی را مبتنی بر رعایت عدالت و عدم تبعیض قرار داده است.
همه ما با نماینده محترم هم عقیده و هم گامیم
نمونه بارزی که همگان از آن اطلاع دارند، مکاتبات متعددی از دی ماه ۱۳۹۵ با چند شرکت متخلف، موید به همین حساسیت‌هاست که باعث شد تیمی به دستور ریاست محترم دانشگاه متشکل از معاونت توسعه، حراست و بازرسی دانشگاه تشکیل شود و نسبت به شناسایی بیش از ۴۰ نفر نیروی خدماتی به کار گرفته شده در چند واحدحدود، اقدام به اخراج آنان نمایند.
در مکاتبات مکرر اشاره شده با واحدهای تابعه چه از طرف ریاست و چه از طرف معاونت توسعه به برخورد با خاطیان در این خصوص اشاره شده و برخورد قانونی یا متخلفین صورت گرفته است.
همه ما با نماینده محترم هم عقیده و هم گامیم در این مسئله که بکار گیری نیروی انسانی چه به صورت استخدامی و چه به صورت شرکتی مبتنی بر معیارهای عدالت محوری باید باشد.
قوم گرایی، قبیله گرایی، باند بازی و سیاست گرایی از نظر ما نیز منسوخ است، اگر چه در قانون برون سپاری وقتی شرکتی برنده مناقصه ای می‌شود می‌تواند بر اساس حجم کار، نیروهایی را به کار گیرد اما دانشگاه با تمهید برآورد تعداد نیروی انسانی_ خدماتی برای هر واحد از امکان سوء استفاده بعدی جلوگیری نموده است.
در خصوص موارد استخدامی به اطلاع می‌رساند که از سال ۹۴، ۲ مورد مجوز استخدامی برای حوزه گچساران و باشت صادر گردیده است که یک مورد در سال ۹۴ که تیم حاضر مدیریتی دانشگاه ضمن احترام به تیم قبلی هیچگونه مسئولیتی در قبال موارد مطروقه در آن آزمون ندارد اما اخلاق و منش اسلامی و فرهنگی ایجاب می‌کند که اعلام نماییم اول آزمون حصب شرایط و موارد قانونی اعلام شده از طرف سازمان امور استخدامی کشور انجام شده و از ۳۲ نفرسهمیه ایثارگران درآزمون حوزه گچساران ۲۸ نفر جذب شدند که ازاین ۲۸ نفر دو نفرانصراف دادند که از ۴ نفر باقی مانده از واحدهای مرتبط با ایثارگران کسی معرفی نشد.
از تعداد نیروهایی که بومی حوزه گچساران و باشت نبودند تنها ۹ نفر مشمول این مورد است که این به خاطرنبود نیروی بومی ایثارگر حتی در شهرستان‌های همجوار بوده است.
در خصوص نیروهای پیمانی جدید مرتبط با گچساران و باشت اولاً یک آزمون براساس مجوز پیمانی در تاریخ ۳۰/۹/۹۶ برگزار شد که براساس امور اداری و استخدامی کشور بوده و هنوز نتیجه ای اعلام نشده و نمی‌توان دراین خصوص قضاوت کرد.
اما در خصوص نیروهای شرکت خدماتی مجوزی برای بیمارستان بی بی جکیمه وجود داشته که با عنایت به افتتاح بیمارستان بر اساس سیاست‌های وزارت متبوع و کار مناقصه و واگذاری به شرکت خدماتی در نیمه آذر ماه سال جاری به پایان رسیده و هنوز حتی یک نفر توسط شرکت مربوطه جذب نشده است، بدیهی است بیمارستانی که عملاً از مهرماه شروع به کار نموده نیاز به تعدادی نیروی خدماتی به صورت موقت خواهد داشت که مراتب از طرف ریاست محترم بیمارستان به حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه به صورت مکتوب اعلام و مجوز به کارگیری ۱۲ نفر نیرو در قالب نگهبان و تمیزکار به صورت روزمزد و اخذ تعهد کتبی مبنی بر ترک محل کار در زمان معرفی نیروهای شرکت خدماتی به کار گرفته شده است، که حوزه مدیریت عالی دانشگاه هیچ نقشی در بکارگیری این نیروها نداشته است و این یک رویه مرسوم برای همه سازمان‌ها است.
همه مسئولین از جمله نماینده محترم از ماه‌ها قبل تاکید و اسرار بر راه اندازی بیمارستان که یکی از افتخارات و ابتکارات خود ایشان در جذب منابع از سایر حوزه‌هاست داشته‌اند.
در رعایت قانون کوتاهی نخواهیم کرد
همه ما واقف هستیم که با عنایت به فلسفه و جایگاه نمایندگان محترم و مسئولین رده بالای سازمان‌ها، مردم که از بیکاری مفرط به ویژه در این استان به آنان مراجعه و اصرار بر بکارگیری آنان در سازمان‌ها کردند و عزیزان مسئول نیز برای جلوگیری از دلشکستگی و از سر دلسوزی کسانی را به سازمان‌ها معرفی کرده باشند و این به معنای عدم رعایت قانون در بکارگیری نیروی انسانی نیست.
ما با تمام توان در راستای اجرای قانون و عدالت همواره کسانی را که مشمول، به کارگیری در دانشگاه باشند، کوتاهی نخواهیم کرد.
اما نهایت کلام اینکه همانگونه که در گذشته بارها از طریق رسانه‌ها خصوصاً صدا و سیما اعلام شده است بکار گیری نیروی شرکت خدماتی در قالب برگزاری آزمون انجام خواهد شد، یعنی نیروهای رده تمیزکار و از این قبیل به صورت مصاحبه توسط شرکت و با نظارت دانشگاه به کار گرفته خواهند شد و نیروهای تخصصی و پشتیبانی از طریق آزمون کتبی که نحوه برگزاری آن را دانشگاه تعیین نموده است، در فضایی سالم و رقابتی جذب خواهند شد.
تیم مدیریتی فعلی دانشگاه علوم پزشکی استان یک نفر نیرو به صورت شرکتی نه معرفی و نه جذب کرده است
مفتخریم به اطلاع نمایندگان استان برسانیم که تیم مدیریتی فعلی دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن احترام به تلاش‌ها و فعالیت‌های تیم قبلی دانشگاه حتی یک نفر نیرو به صورت شرکتی نه معرفی و نه جذب کرده است.
 
توضیح مجدد اینکه استخدام نیروهای انسانی نیز مبتنی بر قوانین کشوری که از طریق سازمان امور استخدامی کشور و براساس مجوز اخذ شده، انجام می‌گیرد و دانشگاه و تیم مدیریتی آن هیچ نقشی جز در نظارت بر برگزاری سالم آزمون ندارد.
تیم جدید مدیریتی دانشگاه در همین زمان نسبتاً کم مسئولیت با یاری خدا و همدلی نمایندگان محترم و وزارت متبوع، موفق به اخذ مجور بکارگیری حدود ۶۰۰ نیروی پیمانی و شرکتی کرده است.


کد مطلب: 305405

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/305405/پاسخ-استوار-تاجگردون-سردلسوزی-افرادی-معرفی-می-کنید-رعایت-قانون-کوتاهی-نخواهیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1