کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کناری: سازمان صنعت و تجارت در نظارت بر بازار یاسوج ناتوان است / دیودیده: آقای کناری مفهوم سخن‌تان را نمی‌فهمم

17 دی 1396 ساعت 19:32


فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: در صورت عاجز بودن سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در زمینه نظارت بر بازار یاسوج این فرمانداری آمادگی انجام این مهم را دارد.


به گزارش کبنا، شاهرخ کناری در نشست کمیسیون هماهنگی تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار داشت: فرمانداری شهرستان بویراحمد همچون سنوات گذشته در صورت عاجز بودن سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد آمادگی کامل در زمینه نظارت بر بازار یاسوج را دارد.
وی خواستار نظارت بر بانوایی‌های سطح شهر یاسوج به طور مستمر و روزانه شد و افزود: قیمت‌های لجام گسیخته و عرضه نان با کیفیت پایین در یاسوج سبب نگرانی مردم شده که انتظار می‌رود در این زمینه تدبیر لازم اندیشیده شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به سخنان فرماندار بویراحمد گفت: مانده‌ایم این سخن نماینده عالی دولت در شهرستان بویراحمد با چه هدفی بیان شده و در مجموع مفهوم آن را نمی‌دانم.
داریوش دیودیده افزود: در زمینه ارتقای کیفیت نان در شهرها و روستاهای مختلف این استان برنامه‌های از جمله برگزاری کلاسهای آموزشی و اعزام به سایر شهرهای ایران و بررسی فعالیت نانوایان از نزدیک در دستور کار است.
وی با تاکید بر اینکه مشکل کمیت نانوایی‌ها در استان قابل حل است، بیان کرد: ۹۹ درصد میوه مورد نیاز یاسوج از میدان میوه و تره بار شیراز مرکز استان فارس تامین می‌شود در حالی میدان میوه و تره بار بعد از گذشت ۱۵ سال از احداث ساختمان تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است.

میوه‌های چند نرخی در یاسوج
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میوه با یک کیفیت در یاسوج با ۳ یا ۴نرخ متفاوت فروش می‌شود.
رضا زیرایی اظهار داشت: میوه با یک کیفیت در یاسوج با چهار نرخ متفاوت و اختلاف قیمت ۱۵۰۰ تا ۵۰۰۰ هزار تومان فروش می‌شود.
وی با بیان اینکه میوه مورد نیاز یاسوج از میدان میوه و تربار شهر شیراز مرکز استان فارس تامین می‌شود، عنوان کرد: طبق قانون باید طبق فاکتور ارائه شده ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته باشند ولی در شهر یاسوج یک میوه در میوه‌فروشی‌های متعدد اعم از مغازه‌ها و وانت‌بارها با ۳ یا چهار قیمت متفاوت عرضه می‌شود.
زیرایی با بیان اینکه نوسان قیمت ۱۵۰۰ تا ۵۰۰۰ هزار تومانی یک نوع میوه با یک کیفیت پذیرفتنی نیست، ابراز کرد: بیش از ۲۷ هزار شکایت از بازار در سامانه تعزیرات حکومتی استان ثبت شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این اداره در زمینه بازرسی مستمر و مداوم از بازار با کمبود نیروی انسانی روبه‌رو بوده زیرا با ۴ نفر نمی‌توانیم بازار را کنترل کنیم و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.
زیرایی خواستار اختصاص اعتبار در زمینه ایجاد گشت‌های مشترک برای تامین خودرو و نیروی انسانی شد و بیان کرد: دبیرخانه به عنوان یک واحد مستقل نیازمند اعتباری خاص و جداگانه با هدف انجام وظایف محوله است.
وی تاکید کرد: در زمینه کیفیت نان در نانوایی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد یک روند بررسی دوساله را طی کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که دلیل بی کیفیتی از نانوا نبوده بلکه مشکل از آرد است.


کد مطلب: 305200

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/305200/کناری-سازمان-صنعت-تجارت-نظارت-بازار-یاسوج-ناتوان-دیودیده-آقای-مفهوم-سخن-تان-نمی-فهمم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1