کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ساماندهی بافت تاریخی بلادشاپور دهدشت معطل اعتبار

10 دی 1396 ساعت 19:33


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی و ۲۴۰ میلیارد ریال برای تملک منازل مسکونی بافت تاریخی بلاد شاپور کهگیلویه نیاز است.
 
به گزارش کبنا از یاسوج، محمود باقری عصر امروز در نشست کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار این استان برگزار شد، اظهار کرد: از حدود ۴۰ هکتار بافت تاریخی زمین‌های بلاد شاپور تاکنون ۲۰ هکتار به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد واگذار شده است.
باقری افزود: از حدود ۴۰ هکتار بافت تاریخی زمین‌های بلاد شاپور تاکنون ۲۰ هکتار به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد واگذار شده است. و ۱۸۳ خانه در عرصه اصلی بافت تاریخی وجود دارد که از این تعداد ۵۰ خانه تهدید جدی برای بافت نیز محسوب می‌شوند.
وی افزود: تاکنون بخش زیادی از کاروان سرای بافت تاریخی بلاد شاپور احیا و مرمت شده، این در حالی است که سرمایه گذار این طرح شرایط صندوق احیا را نپذیرفته است.
باقری گفت: فرمانداران موظف به تشکیل جلسه نسبت به رفع مشکلات خدمات ستاد سفر در استان هستند.
مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی استان در ادامه خواستار مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی استان در یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران شد و افزود: زمان برگزاری این نمایشگاه سه تا ۶ بهمن سال جاری اعلام شده است.
علی پوزش فرماندار کهگیلویه نیز توجه به خانه‌های فرسوده و کاروان سرای این بنای تاریخی را نوعی سرمایه گذاری برای ایجاد رونق در استان دانست و افزود: بافت قدیمی دهدشت با ۴۵ هکتار وسعت یکی از بزرگ‌ترین بافت‌های تاریخی کشور محسوب می‌شود که سال ۱۳۶۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت تاریخی رسیده است.


کد مطلب: 304433

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/304433/ساماندهی-بافت-تاریخی-بلادشاپور-دهدشت-معطل-اعتبار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1