کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عزم جدی یک چهره ملی در عرصه فعالیت‌های انتخاباتی بویراحمد و دنا

4 دی 1396 ساعت 21:00


نام نویسنده محفوظ
نستور درخشنده‌پور را نسل جوان جدید کمتر می‌شناسند چرا که او در این سال‌ها دور از استان بوده است و کمتر هم در رسانه‌های استان به او پرداخته شده است ولی در میان همین سکوت او در طول این سال‌ها در مناصب مهمی در خارج از استان آنهم در جایگاه فنی و بسیار حساسی مشغول به کار بوده است.
درخشنده‌پور سال‌ها پیش و در دولت موفق محمد خاتمی مدیرکل سازمان مسکن و شهرسازی استان بود آنهم در دورانی که جمعی از بهترین جوانان استان از جمله کرامت نرگس نژاد، ریحان سروش مقدم، احمد غلامی و ... در هیمن سازمان حضور داشتند و هر کدام از این چهره‌ها بعدها به عنوان مدیران موفق در سایر استان‌ها منصوب شدند.
مدیریت درخشنده‌پور در این سازمان با برخی حواشی مهندسی شده از بیرون همراه بود، حواشی‌ای که البته بعدها حکم برائت برای درخشنده در پی داشت و ان حواشی تنها باعث شدند استان فرصت استفاده از این چهره ملی را از دست دهد. این حواشی مانع از ترقی درخشنده پور نشد و او بعد از مدیریت در سازمان مسکن و شهرسازی استان به اصفهان رفت و مدیر بافت فرسوده مسکن و شهرسازی استان اصفهان شد و در همین دولت و در شهریور ۹۴ بود که با حکم محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت شهرک‌های جدید وزارت وی به عنوان مدیرعامل شهر جدید علوی در استان هرمزگان معرفی شد و کماکان در این مسئولیت حضور دارد.
چند مدت پیش بود که رسانه‌های استان خبر از حضور احتمالی این مدیر موفق در عرصه انتخابات استان دادند و فعالیت‌های میدانی درخشنده پور نیز این احتمال را تقویت می‌کند. آمدن یا نیامدن درخشنده پور قطعاً در گرو تمایل وی و هم چنین نظر مردم و تأییدیه شورای نگهبان خواهد بود ولی این خبر با موجی از واکنش مواجه شد. برخی‌ها حضور یک نیروی کاملاً فنی و دارای سابقه مدیریتی را یک اتفاق مثبت دانستند و برخی هم با نگاه کاملاً قومی و هراسان در از دست دادن رأی قومی خود شروع به حمله و تخریب به نستور درخشنده‌پور کردند.
تا زمان انتخابات زمان بسیار است و هنوز آمدن و نیامدن قطعی نامزدها را نمی‌توان مشخص کرد ولی حضور درخشنده پور قطعاً بر اهمیت این انتخابات خواهد افزود. او اگر بیاید یکی از محدود گزینه‌هایی است که دارای مدرک علمی خوب آنهم در دانشگاه معتبر تهران تا سطح دکترا و یک تخصص کاربردی است. درخشنده‌پور هم سابقه اجرایی خوبی دارد و هم از پرستیژ شخصیتی و رفتاری بالایی برخوردار است و خوب هم سخنرانی می‌کند. در ساختارهای سنتی وی از پیشینه مردمی و خانوادگی بسیار موجهی برخوردار است هر چند در طول دوران مدیریتش سعی کرده که بیشتر از جنبه علم مدیریت به خدمت بپردازد.
در سال‌های اخیر که اوج آن در انتخابات دور قبل مجلس بود مسائل قومی و تعصبات مربوط به این حوزه تشدید شده است و بیم آن می‌رود که این مسئله در دور آینده باعث ایجاد مشکلاتی در سطح جامعه شود. شاید حضور افرادی همچون درخشنده پور با نگاه مدیریتی بتواند از شدت این تعصبات بکاهد و نامزدهایی را که کل دارایی‌شان شعارهای قومی است به حاشیه ببرد و فضا را برای یک انتخاب شایسته برای مردم مهیا کند.
درخشنده پور شناخت جامعی نه تنها از شهرستان بویراحمد و دنا که از کل استان دارد او اگر چه متعلق به شهرستان بویراحمد و در تقسیمات فعلی دنا است اما وابستگی‌های زیادی در شهرستان کهگیلویه دارد و زمانی نیز شهردار شهر گچساران بوده است وی در کنار اسماعیل تبادار استاندار فعلی استان فارس با ۴۴ ماه حضور در مسند شهرداری گچساران بعد از یکی دیگر از شهرداران ادوار این شهر از بیشترین عمر مدیریتی برخوردار هستند.
درخشنده پور و فعالیت‌های بی سر صدای این روزهای او را باید به فال نیک گرفت و امیدوار بود با حضور این چهره در این عرصه کم کم شاهد حضور نیروهای جدید و توانمند در صحنه انتخابات تکراری و خسته کننده این حوزه انتخابیه باشیم.


کد مطلب: 302530

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/302530/عزم-جدی-یک-چهره-ملی-عرصه-فعالیت-های-انتخاباتی-بویراحمد-دنا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1