کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

این تذهبون با BMW؛ چاه کن همیشه ته چاه است و بس!

4 دی 1396 ساعت 13:34


م-رفیعی
رفته رفته با گذر ایام به انتخابات آینده مجلس نزدیک می‌شویم. گر چه هنوز زود است اما برنامه ریزان و آن‌هایی که در زمستان هوای بهارستان می‌کنند کم نیستند.
در این میان تئوریسین‌های انتخاباتی با عنوان کردن مطالب و کلید واژه‌ها و بعضاً نقد فضای موجود بازتاب آن را در فضای عمومی جامعه تحلیل و تفسیر نموده و در صورت اقبال برنامه ریزی می‌نمایند.
فضا دراستان کهگیلویه و بویراحمد نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیست. این موضوع در حالی است که قطعاً یک طرف کارزار انتخابات نمایندگان کنونی و طرف دیگر احتمالاً رقبای اصلی دور گذشته و یا چهره‌های جدید از جریانات سیاسی خواهد بود.
در حوزه گچساران و باشت بر عکس دو حوزه دیگر باید بدور از تأمل به موضوع نگاه کرد چرا که یک کاندیدا با کسب ۷۴ درصد؛ در مقابل تنها ۲۶ درصد مابقی پیروز گردید و این در حالی است که هم صدایی با دولت و ظرفیت‌های بالقوه وی هر روز از موفقیت و موقعیت‌های جدید غلام تاجگردون حکایت دارد. در این میان و بلافاصله پس از کسب هر موفقیت که باعث غرور موکلین و استان بی بهره از موقعیت‌های کشوری می‌شود دلقک‌های سیاسی بدون نام و نشان؛ اقدام به پخش تصاویر و یا مطالبی دور از شان مردم با فرهنگ و با ظرفیت استان و بخصوص حوزه انتخابیه ایشان می نمایندکه به حاشیه بردن و کمرنگ کردن این موقعیت ممتاز پس از تعیین ایشان به عنوان رئیس کمیسیون تلفیق که گلوگاه بودجه سالانه کشور می‌باشد مجدد درتازه ترین تحرک با به تصویر کشیدن ایشان که سوار بر ماشین یک سرمایه گزار بخش خصوصی که به جهت برنامه فشرده برای ملاقات در مسیر وقت دیدار داشت به قصد مطرح کردن شکاف طبقاتی بین وی و مردم واکنش بدور از ریا و شفاف ایشان که ناشی از صداقت در گفتار و عمل می‌باشد را به همراه داشت که پخش کنندگان چنین تصاویری را دوباره رسوا نمود چنانچه پس ازنتیجه و بازتاب این حسادت ورزی اروگاه مخالفین را نیز دچار بدبینی از هم نمود چونکه همیشه حق طلبی و مظلومیت توسط مردم پاسخ داده شده است و این جاست که باید گفت: این تذهبون! و همانگونه که مستندا در احادیث زیر بیان گردیده ریا کاری امری مردود در اسلام ناب است و نکنید که چاه کن همیشه ته چاه است و بس!
پیامبر اکرم (ص) فرمود:
هیچ کار خیر و نیکی را از روی ریا و ظاهر سازی انجام نده. و از هیچ کار نیکی به خاطر شرم و حیا دوری مکن./بحار الانوار، ج ۷۷، ص ۱۶۳٫
امام علی (ع) فرمود:
بدون هیچ ظاهر سازی و فریب کاری، کارهایتان را انجام دهید. چرا که هرکس برای غیر خدا کار کند، خداوند او را به همان کس وا می‌گذارد./نهج البلاغه، خطبه ۲۳


کد مطلب: 302528

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/302528/این-تذهبون-bmw-چاه-کن-همیشه-ته-بس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1