کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تاکتیکی که تاجگردون در «دیل» پیاده کرد / دست «علیرضانژاد» در دست وزیر جهاد کشاورزی

29 آذر 1396 ساعت 23:26


جایگزین «جعفر گوهرگانی» در سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز به طور قطعی مشخص نشده است، و این در حالی است که هر روز شاهد گمانه‌زنی و بحث‌های داغ رسانه‌ای پیرامون این قضایا هستیم.
 

بر اساس تصمیمی که هیچ کسی از پشت پرده آن خبری ندارد، جعفر گوهرگانی نهایتاً در راهروهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد به عنوان معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری به زودی رفت و آمد خواهد کرد. اگر چه مطالب زیادی مبنی بر حمایت و مخالفت از این انتصاب در محافل گوناگون به ویژه رسانه‌ها صورت گرفت، اما جعفر گوهرگانی که به اذعان کارشناسان از مدیران توانمند استان به شماره می‌رود، به زودی جایگزین مجید محنایی معاون فعلی امور اقتصادی استاندار خواهد شد و سازمان عریض و طویل جهاد کشاورزی را به فردی دیگری خواهد سپرد.
نام‌های مجید علی‌پور، شهرام عسکری، الیاس تاج‌الدینی، علی علیرضا‌نژاد، عباس صلاحی‌اردکانی، محمد امیری، منوچهر محمدی،ابوالحسن صداقت‌کیش، فضل‌الله آذرفر و سید عبدالمحمد محمدی و وحید محمدی‌تبار برای پست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مطرح شد، و این افراد در مصاحبه حضوری وزارت جهاد کشاورزی نیز شرکت کردند.
رفتن جعفر گوهرگانی به استانداری کهگیلویه و بویراحمد حتمی شده، اما فوت برادر وزیر جهاد کشاورزی، معرفی جانشین «گوهرگانی» را به تأخیر انداخت. و گوهرگانی هم منتظر است تا جایگزین او معرفی شود، تا با خیال راحت در استانداری کهگیلویه و بویراحمد مستقر شود.
حکم رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد آماده  و تنها منتظر امضای محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی است. از طرفی  علی‌ علیر‍ضا‌نژاد و جعفر گوهرگانی با هم در مراسم ترحیم برادر وزیر جهاد کشاورزی شرکت کردند. تا دست علیرضا‌نژاد را در دست حجتی وزیر کشاورزی بگذارد و خیالش را از بابت این سازمان که چهار سال برای او تلاش کرده، راحت باشد.
فضل‌الله آذرفر که روزهای متوالی را در تهران ماند و پیگیری‌های زیادی هم انجام داده و البته می‌دانست به نتیجه‌ای نمی‌رسد، چرا که خوب می‌داند در تقسیمات، سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد به چه کسی و چه نماینده‌ای خواهد رسید.
با همه این تفاسیر شانس علی‌ علیرضانژاد از همه برای ریاست جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر است، او اهل دیل است و قطعاً تاجگردون برای اینکه جلوی قدرت مانور دادن علیمراد جعفری را در این منطقه بگیرد، بر روی انتصاب «علیرضا‌نژاد» پافشاری خواهد کرد، تا منتقدان سر سخت دیلی‌اش دیگر برای او خواب‌های بدجوری نبینند و  خیالش هم از دیل راحت شود.
«علیرضانژاد» فوق لیسانس کشاورزی و ۱۳ سال سابقه کار دارد، مدیر گروه و مدرس مرکز علمی کاربردی آموزش کشاورزی، معاون مرکز آموزش کشاورزی، مدیر جهاد کشاورزی گچساران و مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بخشی از سوابق کاری او است.
اما در این میان «وحید محمدی‌تبار» که کشاورزی را خوب می‌شناسد و هم کار سیاسی و اجرایی را خوب می‌داند و نزد بزرگان کشور و استان این را نیز تلمذ کرده است، و گاهاً هم نوشته می‌شد که وحید محمدی‌تبار به دلیل ۱۵ سال سابقه و تجربه کاری در وزارت کشور و مدیرکلی می‌توانست به عنوان معاون امور اقتصادی علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شود و از طرفی همگان فکر می‌کردند با رفتن جعفر گوهرگانی به استانداری کهگیلویه و بویراحمد وحید محمدی‌تبار قطعاً سکان جهاد کشاورزی را به دست خواهد گرفت و از آنجایی که او جای پای محکمی نزد تاجگردون دارد. و قطعاً تاجگردون تلاش‌های «محمدی‌تبار» را در کوران انتخابات و روزهای سخت و فشار فراموش نمی‌کند، ریاست محمدی‌تبار بر سازمان جهاد کشاورزی چندان دور از ذهن به نظر نمی‌آمد.، اما آیا تاجگردون به او اعتماد خواهد کرد یا خیر، باید منتظر آینده باشیم.
و اینکه معادلات پشت پرده چه بود و چه گذشته و چه شده است، خدا می‎داند و با باز شدن صندوقچه اسرار تاجگردون در روزی و ساعتی شاید همه چیز برای همگان روشن شود.
سایر رسانه‌های استان در این باره اینگونه نوشته‌اند که در چهار سال اخیر یکی از سازمان‌هایی که بیشتر کانون توجه قرار گرفت سازمان جهاد کشاورزی بود و در بیشتر نشست‌ها و جلسات اقتصادی آن چه که بیش از همه از آن شنیده می شد جهاد کشاورزی بود. بسیاری از کارشناسان فن یکی از مدیرانی که در همه نشست‌ها تقریبا با دست پر در جلسات حضور پیدا می‌کرد و به قولی حرفی برای گفتن داشت رئیس جهاد کشاورزی استان بود.

جعفر گوهرگانی در این چهار سال تسلط خاصی بر حوزه کاری خود داشت و به همین دلیل بود که می‌توانست از مجموعه تحت مدیریت خود در همه زمینه‌ها به خوبی دفاع کند. و در چهار سال گذشته بیشترین اعتبارات را از صندوق توسعه ملی گرفت و بودجه و اعتبارات بسیاری به این حوزه تزریق شد.

 راه‌اندازی ایستگاه‌های پمپاژ آب و مشروب شدن دشت‌های بزرگی در استان همچون دشت امام زاده جعفر و دشت چرام و سایر اراضی از جمله کارهای بزرگی بود که در این دوره انجام شد.

در زمینه تولید گندم هم آمارهایی که مسؤولان ارائه می‌دهند به شرط واقعی بودن آمار جهشی بزرگ در زمینه تولید استراتژیک ترین محصول کشاورزی در استان است.

هر چند که کارهای بزرگی در این چهار سال در جهاد کشاورزی استان انجام شد اما نقاط ضعفی هم وجود داشت که باعث شد کمی کارهای انجام شده زیر سایه این نقاط ضعف قرار گیرد.

مهم‌ترین نقطه ضعفی که در چهار سال گذشته وجود داشت ضعف مدیران جهاد کشاورزی بود به طوری که مدیریت استان جور این نقاط ضعف را می‌کشید و همچنین مجموعه معاونت‌ها و سایر دوایر داخلی بود که به دلیل وابستگی مدیران به جاهای دیگر شاید گوهرگانی قدرت تغییر آن‌ها را نداشت.

همچنین بحث استخدام‌های فله‌ای هم در این دوره چهار ساله دامنگیر جهاد کشاورزی هم شد که مدت‌ها سوژه محافل عمومی و رسانه‌ها بود و به وجهه جهاد کشاورزی استان خدشه وارد کرد.

اما امروز بحث تغییر در مدیریت جهاد کشاورزی استان است و بر اساس همان توانمندی‌ها مدیر کنونی جهاد کشاورزی استان ارتقا پیدا کرده و به عنوان یکی از معاونین استاندار برگزیده شده است
با رفتن گوهرگانی این روزها از افراد مختلفی برای این مدیریت نام برده می‌شود که نشان دهنده تلاش برای در دست گرفتن این مدیریت استراتژیک از سوی افراد ذی نفوذ است.

آن گونه که شنیده شده نمایندگان مجلس تلاش‌های زیادی برای نشاندن فرد مورد نظر خود در این جایگاه دارند که این علامت خوبی برای اداره کردن چنین دستگاه مهم و عریض و طویلی در استان نیست.

در روزهای اخیر رسانه‌ها و افراد مختلف در فضاهای مجازی حتی کار را تا آن جا پیش بردند که افرادی را به صورت قطعی به عنوان رئیس جهاد کشاورزی استان معرفی کردند تا وضعیت پیچیده تر از قبل شود.

با این تفاسیر باید منتظر ماند و دید که آیا جهاد کشاورزی استان به فردی هم طراز و یا قوی‌تر از گوهرگانی سپرده می‌شود و یا این که این مدیریت مهم باری به هر جهت و در فرایند سهمیه بندی مدیران به فردی ضعیف و گماشته سپرده خواهد شد.


کد مطلب: 301614

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/301614/تاکتیکی-تاجگردون-دیل-پیاده-دست-علیرضانژاد-وزیر-جهاد-کشاورزی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1