کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مراقبین سلامت در مدارس/ آغاز ثبت‌نام آزمون المپیادهای علمی کشور

28 آذر 1396 ساعت 23:53


خبرهای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
 
بسته‌های آموزشی وفرهنگی در مدارس مارگون توزیع شد
با حضور معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان –رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان ورئیس آموزش وپرورش مارگون بسته‌های کمک آموزشی بین دانش آموزان توزیع شد
معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان گفت: حضور مستمر مسئولان در بین دانش آموزان ایجاد انگیزه می‌کند و روی یادگیری ورفتار آن‌ها تأثیر می‌گذارد.
ایوب رضایی بیان کرد: آماده کردن فضای درس خواندن وتسهیل شرایط لازم برای تحصیل دانش آموزان وظیفه ماست.
حمید محمدی زاده رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان خطاب به دانش آموزان ومعلمان هم گفت: به حرف معلم خود گوش دهید وقتی دانش آموزان مطمئن شود که معلم بهترین فرد برای کمک کردن به اوست، با اشتیاق بیشتری در کلاس درس حاضر می‌شود وبه درس معلم گوش می‌دهد. سعی کنید اطلاعات بیشتری در مورد موضوع درس در اختیار دانش آموزان قرار دهید.

کارگاه دورهٔ آموزشی ارزیابان و رابطان برنامه تدبیر کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد
به منظور هدایت و رهبری ارزیابان و رابطان برنامه تدبیر در سطوح مختلف برنامه ریزی، اجرا ونظارت وبویژه ارزیابی، دوره آموزشی به مدت ۲ روز با شرکت ۵۰ نفر از ارزیابان و رابطان برنامه تدبیر شهرستان‌ها ومناطق استان در دبستان شهید علی پور (شاهد) برگزار گردید.
معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان گفت: برنامه تدبیر تکلیف و برنامه جدیدی برای مدیران در برندارد بلکه با استفادهٔ درست از ظرفیت‌های موجود مدرسه در محور برنامه ریزی، اجرا و نظارت به سوی ارتقای مدیریت آموزشگاهی جهت دستیابی به ارتقای کیفیت آموزشی شرکت می‌کند.
زهرایی افزود: برنامه تدبیر به دنبال بهبود مدیریت مدرسه می‌باشد و این طرح یک طرح جدید نیست و هدف عمده‌اش این است که می‌خواهد به مدیر کمک کند تا مجموعه فعالیت‌ها و اقداماتی که قرار است در مدارس انجام گیرد در راستای اهداف و برنامه‌های آموزش و پرورش قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح در مدارس ابتدایی استان تا پایان سال تحصیلی ۹۷ - ۹۶ ادامه دارد و برای مدیران و آموزگاران دوره‌های آموزشی توانمند سازی در نظر گرفته شده است.
زابلی پور رئیس اداره پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی و رابط استانی برنامه تدبیر در زمینه شیوه‌های ارزیابی از برنامه تدبیر و بویژه ارزیابی بیرونی که وظیفه اصلی ارزیابان می‌باشد مطالبی را بیان نمودندو همچنین نحوهٔ استفاده معاونین آموزش ابتدایی و ارزیابان از سامانه همگام را توضیح دادند.
زکی نژاد نماینده مدیران در کارگروه کشوری، در زمینه تهیه وتدوین برنامه سالانه، وزمان ارزیابی برنامه سالانه بخصوص ارزیابی پایانی مطالبی را بیان نمودند.
با هدف شتاب بخشی به امر سوادآموزی کانون فرهنگی هنری مساجد شناسایی وجذب بی سوادان با آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد برنامه مشارکتی اجرا می‌کند
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان گفت: کانون فرهنگی وهنری مساجد بعلت ارتباط بی واسطه با بسیاری از مخاطبان گروه سنی هدف سوادآموزی نقش مهم واساسی در شتاب بخشی به سوادآموزی دارد وبراساس تفاهم نامه با آموزش وپرورش برنامه مشارکتی دارد.
سیدحمدالله خواهش نیک در نشست هماهنگی اجرای تفاهم نامه کانون فرهنگی هنری مساجد وحوزه معاونت سوادآموزی آموزش وپرورش استان گفت: ظرفیت ارزشمند مساجد فرصت مناسبی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی وتوجیهی برای شناسایی وجذب بی سوادان است که باید در برنامه مشارکتی از این ظرفیت استفاده شود.
وی گفت: عقد واجرای این تفاهم نامه بستری برای استفاده از ظرفیت کانون فرهنگی-هنری مساجد در دستیابی به اهداف سوادآموزی وکمک به توسعه عدالت آموزشی وارتقاء مهارت‌های زندگی است.
رئیس کانون فرهنگی-هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد وبویراحمد هم گفت: این تفاهم نامه به منظور بهره گیری از ظرفیت ونقش مساجد برای اجرای برنامه‌های مشترک آموزشی وفرهنگی مشترک از سوی حوزه سوادآموزی آموزش وپرورش واین کانون اجرایی می‌شود.
حجت الاسلام رضا صادقی گفت: برنامه آموزش قرآن واقامه صحیح نماز به مخاطبان برنامهٔ سوادآموزی از سوی ائمه جماعات ورابطین کانون‌ها ارائه می‌شود.
رئیس اداره سوادآموزی معاونت سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم گفت: برای اجرای مفاد این تفاهم نامه کارگروه تخصصی تشکیل وزمینه همکاری را تبیین وموارد مصوب آن اجرایی می‌شود.
حمید لقمانی فر گفت: تبلیغ وترویج در موضوع سوادآموزی از سوی طرفین با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، توسعه وتعمیق فرهنگ کسب علم ودانش ومهارتهای زندگی واجرای برنامه‌های اثربخشی ونظارت از مهم‌ترین اولویت‌های اجرایی این تفاهم است.
در این نشست تفاهم نامه معاونت سوادآموزی آموزش وپرورش استان وکانون فرهنگی-هنری مساجد استان در ۱۴ تعهد وبرای مدت ۳ سال به امضای طرفین رسید.
.



از دیماه سال جاری مراقبین سلامت مدارس با اتیکت ولباس مخصوص در مدارس حاضر می‌شوند
معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش استان گفت: این طرح با هدف ارج گذاری بیشتر به بهداشت وسلامت در مدارس دارای مربی بهداشت استان اجرا می‌شود.
سیدحسن موسوی در نشست کارشناسان سلامت وتندرستی آموزش وپرورش شهرستان ومناطق استان گفت:۷۹ مراقب سلامت مرد و زن کار آموزش ونظارت بهداشت وسلامت دانش آموزان ومحیط آموزشگاه را در استان عهده دار هستند.
رئیس اداره سلامت وتندرستی آموزش وپرورش استان هم گفت: تعداد ۶۸ دست مانتو شلوار-۶۸ عدد مقنعه و ۳۵ قواره پارچه کت شلوار به همراه ۱۰۱ عدد بج سینه (اتیکت) تحویل کارشناسان سلامت وتندرستی شهرستان‌ها ومناطق استان جهت توزیع بین مربیان بهداشت مدارس شد.
بشیرآرمان گفت: در راستای حمایت از دانش آموزان نیز ۵۵۰ عددفریم عینک جهت دانش آموزان نیازمند تحویل کارشناسان سلامت وتندرستی شهرستان‌ها ومناطق استان شد.


در سال تحصیلی جاری ۱۴ هزار نفر در طرح توانمندسازی شرکت می‌کنند
معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش استان گفت:۱۴ هزار نفر از دانش آموزان، کارکنان واولیاء دانش آموزان در ۹۹۱ آموزشگاه استان در ۴ طرح مدارس مراقبت مدارس عاری از خطر، مهارت‌های مراقبت از خود ومهارتهای مقابله ای شرکت می‌کنند.
سیدحسن موسوی در نشست کارشناسان مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی شهرستان‌ها ومناطق استان گفت: برای حمایت از دانش آموزان آسیب دیده ۱۶ پروژه در قالب مداخلات حمایتی روانی-اجتماعی در حال اجراست.
وی گفت: با هدف آگاهی از سوء مصرف مواد مخدر نمایشگاه سیار پیشگیری از اعتیاد در ۴۹۹ آموزشگاه متوسطه اول ودوم استان نیز تا پایان سال تحصیلی برپا می‌شود.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی استان هم گفت: برای توانمند سازی والدین وکارکنان بیش از ۱۱۲ هزار نفر ساعت در قالب کارگاه‌ها آموزشی با موضوع مهارت‌های زندگی-سبک فرزند پروری و روش‌های پیشگیری از اعتیاد برای والدین وارتباط مؤثر با دانش آموزان –شناخت عوامل محافظ خطر وپیشگیری اولیه از اعتیاد برای کارکنان در حال اجراست.
ابراهیم رستار گفت: جشنواره نوجوان سالم با هدف ترویج شیوه‌های زندگی سالم وپیشگیری از رفتارهای پرخطر برای دانش آموزان در ۳ دوره وسومین دوره فرهنگیان با هدف پیشگیری از گرایش به آسیب‌های اجتماعی خشونت وسوء مصرف مواد مخدر در بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ آموزشگاه استان در حال اجراست.
وی گفت: فرهنگیان می‌توانند آثار خود را در ۵ رشته ودانش آموزان در ۱۳ رشته پژوهشی-فرهنگی وهنری تا پایان اسفندماه به مدارس یا ادارات آموزش وپرورش شهرستان‌ها ومناطق تحویل دهند.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی استان گفت: در سال تحصیلی گذشته استان در جشنواره نوجوان سالم رتبه اول کشوری را کسب کرد.


آغاز ثبت نام آزمون مرحله اول المپیادهای علمی کشور
ثبت نام آزمون مرحله اول المپیادهای علمی کشور، از روز شنبه ۲۵ آذرماه ۹۶ آغاز شد.
آزمون مرحله اول المپیادهای علمی کشور با همکاری ادارات کل آموزش و پررورش استان‌ها و مرکز سنجش آموزش و پرورش طی روزهای سوم تا ششم بهمن ماه ۹۶ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
بر این اساس، دانش آموزان علاقمند، به شرط رعایت شرایط مندرج در بخشنامه ۱۷۶۱۴۷/۴۶۰ (پیوست) می‌توانند در یک یا چند آزمون مورد علاقه خود که ثبت نام آن از روز شنبه ۲۵ آذرماه ۹۶ آغاز شده است و تا پایان روز چهارشنبه ۲۹ آذر ۹۶ ادامه خواهد یافت، شرکت نمایند.
ثبت نام در آزمون‌های سال جاری به روال سال‌های اخیر، به صورت اینترنتی بوده و ازطریق مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی المپیادها به نشانی http://oly.medu.ir از روز شنبه ۲۵ آذرماه آغاز شده است.
دانش آموزان توجه داشته باشند که ثبت نام آنان پس از تأیید اطلاعات و عکس ایشان توسط مدیر واحد آموزشی، نهایی خواهد شد.
جهت مشاهده و دریافت بخشنامه المپیادهای علمی دانش آموزی، اینجا و جهت دریافت اطلاعیه ثبت نام المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی (آزمایشی)، اینجا را کلیک نمایید.


هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار و با دستور کار تغییر کاربری بخشی از اردوگاه شهید بهشتی آبشار یاسوج برگزار شد.
هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار، رییس برنامه و بودجه، شهردار یاسوج، مدیر کل فرهنگ و ارشاد و مدیر کل آموزش و پروش و معاونین آن در دفتر جلسات استانداری برگزار شد.
مدیر کل آموزش و پرورش در ابتدای این جلسه با اشاره به طرح تعالی مدیریت مدرسه اظهار کرد: این طرح در راستای استاندار سازی و ارتقای کیفیت در مدارس است. از ۱۲ مدرسه که استان کهگیلویه وبویراحمد به این طرح ارسال کرده ۶ مدرسه ممتاز شدند. پیش بینی می‌شود استان ما در این زمینه جز استان‌های برتر باشد.
هادی زارع پور در مورد تغییر کاربری بخشی از اردوگاه شهید بهشتی آبشار یاسوج و با اشاره به بند ه تبصره ۹ قانون بودجه ۹۶ گفت: بر اساس این بند به به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود به‌منظور ساماندهی و بهینه‌سازی کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی خود و با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی، نسبت به احداث، بازسازی و بهره‌برداری از آن‌ها اقدام کند.
وی افزود: تغییر کاربری موضوع این بند به پیشنهاد شورای آموزش و پرورش استان یا شهرستان و تصویب کمیسیون ماده (۵) قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران صورت می‌گیرد و از پرداخت کلیه عوارض شامل تغییر کاربری، نقل و انتقال املاک، أخذ گواهی بهره‌برداری، احداث، تخریب و بازسازی و سایر عوارض شهرداری معاف می‌باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز ضمن مخالف با تجاری سازی محدوده آبشار یاسوج گفت: در خصوص تجاری سازی بخشی از فضای اردوگاه شهید بهشتی این موضوع در یک کارگروه تخصصی با حضور معاون عمرانی استاندار مورد بررسی قرار گیرد.
علی محمد احمدی با اشاره به اینکه دولت موظف است منابع لازم را در اختیار آموزش و پرورش و این نهادها قرار بدهدگفت: رسالت اصلی آموزش و پروروش انسان سازی است، من مخالفم بهداشت و درمان و آموزش و پرورش ماهیت تجاری پیدا کنند زیرا با اصالت و مأموریت این نهادها مغایرت دارد.
وی ادامه داد: با توجه به بازدید میدانی که از این مکان تفریحی و گردشگری داشتم، چهره طبیعی این مکان زیبای خدادادی را در حال نابودی مشاهده کردم. در این راستا لازم است طرح جامع آبشار یاسوج طراحی شود تا از این منابعی که خداوند در اختیارمان قرار داده استفاده بهینه را ببریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاز مانی که من در این استان باشم کمک‌های لازم را آموزش و پرورش می‌کنم گفت: کارگروهی تخصصی جهت بررسی تغییر کاربری اردوگاه آبشار یاسوج متعلق به آموزش و پرورش تشکیل گردد و اگر تصمیم گرفته شود که در اینجا تغییر کاریری مانعی ندارد من نیز از آن حمایت خواهم کرد.
شهردار یاسوج ضمن مخالفت با اجرای تجاری سازی اردوگاه آبشار یاسوج گفت: آبشار چشم و چراغ یاسوج و ظرفیت اصلی گردشگری مرکز استان را بر عهده دارد. با توجه به اینکه ماهیت آبشار یاسوج گردشگری است ما انتظار داریم بحث تجاری سازی در اینجا انجام نشود.
نستهن مقدم ضمن اشاره به ترافیک سنگینی آبشار یاسوج گفت: شهرداری یاسوج این آمادگی را دارد به دستگاهای اجرایی که بخشی از زمین‌های آبشار را در مالکیت خود دارند عوض این زمین‌ها را در اختیار آن‌ها قرار دهد.
.



در دومین مرحله آزمون توانمندسازی مربیان سوادآموزی ۷۰۰ آموزش دهنده در کهگیلویه وبویراحمد شرکت کردند
مدیرآموزش جهاددانشگاهی کهگیلویه وبویراحمد گفت: از این تعداد ۴۰۰ نفر در یاسوج و ۳۰۰ نفر در مرکز آزمون جهاد دانشگاهی دهدشت در آزمون توانمندسازی مربیان سوادآموزی شرکت کردند.
رحمت الله احمدی در بازدید مشترک مسئولان سوادآموزی وجهاددانشگاهی از برگزاری آزمون گفت: این آزمون از ۱۸ تا ۲۲ آذر برگزار وشرکت کنندگان به ۱۰۰ سئوال شامل ۷۰ درصد اختصاصی و ۳۰ درصد عمومی پاسخ داده‌اند.
وی گفت: کسانی که ۵۰ درصد سئوالات را پاسخ دهند نمره قبولی کسب می‌کنند.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم در بازدید از محل برگزاری این آزمون گفت: در مرحله اول این آزمون بیش از هزار و ۳۰۰ نفر نمره قبولی کسب کردند.
سیدحمدالله خواهش نیک گفت: شرط واگذاری فعالیت‌های سوادآموزی برای آموزش دهنده‌های واجد شرایط قبولی در آزمون توانمندسازی است که از سوی جهاددانشگاهی برگزار می‌شود.
در این بازدید معاون سوادآموزی-رئیس اداره سنجش وارزشیابی سوادآموزی استان از وضعیت مکان ونحوه برگزاری آزمون را بررسی وبا داوطلبان آزمون گفت گو کردند.


کارگروه تخصصی فصل آموزش برنامه ششم توسعه در استان برگزار شد
در این نشست مدیرکل آموزش وپرورش استان و رئیس کارگروه کارگروه تخصصی فصل آموزش گفت: از ویژگیهای مهم هر نظام اقتصادی موفق، در هم تنیدگی ساختارهای آموزش واشتغال است.
هادی زارع پور گفت: ارتباط ارگانیک کار وآموزش همواره در برنامه ریزی‌های اقتصادی واجتماعی مدنظر بوده وبه عنوان یکی از راه‌های کاهش بیکاری بوده است.
وی گفت: سیستم آموزشی در جمهوری اسلامی ایران نسبت به گسترش آموزش‌های عمومی ودانشگاهی، تمایل بیشتری نشان می‌دهد وتلاش می‌کنیم آموزش‌های مهارتی از جایگاه بالاتری برخوردارشود.
مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت: افزون براینها، آموزش‌های مهارتی علاوه بر دستاوردهای اقتصادی، پیامدهای فراوان فرهنگی، اجتماعی وسیاسی دارد ومی تواند باعث تقویت بنیان خانواده، کاهش آسیب‌های اجتماعی وتقویت انسجام می‌گردد.


براساس تفاهم نامه آموزش‌های فنی وحرفه ای وکشاورزی بصورت رایگان در مراکز یادگیری محلی سوادآموزی انجام می‌شود
معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: براساس تفاهم نامه سازمان نهضت سوادآموزی با وزارت جهادکشاورزی وسازمان فنی وحرفغه ای کشور آموزش‌های مربوط در مراکز یادگیری محلی بصورت رایگان ارائه می‌شود.
محمد مهدی زاده در نشست با آموزش دهنده سوادآموزی زیلایی در کهگیلویه وبویراحمد گفت: بیش از ۴۰ عنوان محتوای آموزشی از جمله مهارت‌های زندگی محیط زیست –رفتارهای اجتماعی مطلوب-بهداشت-برنامه های آشنایی با تولید واشتغال در این مراکز آموزش داده می‌شود.
وی گفت: توانمندسازی وآموزشهای روز از ضرورت‌های یک آموزش دهنده است وباید برای آموزش دهنده دوره توانمندسازی وضمن خدمت برگزار شد.
در این دیدار که در منطقه موشمی سفلی در زیلایی بویراحمد برگزار شد معاون سوادآموزی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد هم گفت:۴ مرکز یادگیری محلی غیرفعال در سال ۹۵ امسال فعالیت خود را آغاز کردند و ۳ مرکز دیگر نیز به این مراکز اضافه شد.
سیدحمدالله خواهش نیک گفت: مرکز یادگیری محلی سیار زیلایی که هفتمین مرکز یادگیری محلی استان است شرایط یادگیری مهارت‌ها برای سوادآموزی این منطقه را بصورت دوره ای روستاها ومناطق عشایری زیلایی فراهم کرده است.


مراکز یادگیری محلی با محوریت آموزش‌های متناسب با ظرفیت مناطق روستایی وعشایری فعالیت می‌کنند
معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: ظرفیت مناطق روستایی وعشایری شناسایی وآموزشها متناسب با توانمندسازی بومی ارائه می‌شود
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان؛ محمد مهدی زاده در دیدار با دهیاران زیلایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: دهیاران بهترین آگاهان نسبت به ظرفیت‌های بومی برای تولید واشتغال هستند وبه آسانی می‌توانند آموزش‌های لازم را شناسایی تامراکز یادگیری محلی نسبت به اجرایی آن‌ها اقدام کنند.
وی گفت: انتظار داریم با کمک دهیاران وترویج مدیریت مشارکتی متناسب با ظرفیت بومی هر منطقه آموزش‌های لازم ارائه شود.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم گفت: دهیاران وآموزش دهندگان امکان سنجی رشته‌های آموزشی را انجام تا مربیان مربوطه به منطقه اعزام شدند.
سیدحمدالله خواهش نیک گفت: مرکز محلی یادگیری منطقه زیلایی بعلت سیار بودن امکان آموزش‌های لازم برای تمامی سوادآموزان فراهم وگامی بزرگ در جهت شعار سال در اشتغال وتولید است.
در این دیدار برخی دهیاران مسائل ومشکلات شناسایی وجذب بی سوادان را مطرح کردند.


طرح نماز کلید بهشت با مشارکت ۱۴۰ مربی سوادآموزی در شهرستان دنا در حال اجراست
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: این طرح برای نخستین سال وتنها در شهرستان دنا با مشارکت ستاد اقامه نماز ومعاونت سوادآموزی آموزش وپرورش استان در حال اجراست.
هادی زارع پور در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان دنا در سی سخت گفت: در این طرح هر یک از مربیان در ابتدای کلاس خود ۱۰ دقیقه به آموزش عملی احکام وقرائت نماز می‌پردازند.
وی با اشاره به اینکه هر سوادآموز تا پایان سال تحصیلی در مجموع ۲۰۰ دقیقه آموزش را فرا می‌گیرند گفت: در پایان سال تحصیلی از اجرای طرح ارزیابی بعمل می‌آید.
مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت: سواد-سلامت ورفاه ۳ شاخص مهم در بررسی توسعه انسانی هستند وباید در ارتقاء آن‌ها بکوشیم.
معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور هم گفت: از مجموع ۵۳ میلیون نفر واجد شرایط تحصیل وهدف سوادآموزی اطلاعات مدرک تحصیلی پنجم ابتدایی به بالای آن‌ها ثبت ونام نویسی مجدد آن‌ها در کلاسهای سوادآموزی وجود ندارد.
محمد مهدی زاده گفت:۵ میلیون نفر باقی مانده از طریق پایگاه‌های جامع اطلاعاتی نهضت سوادآموزی که یکی از ظرفیت‌های ارزشمند است ودر حال استعلام وتعیین تکلیف وضعیت سواد هستند.
وی با اشاره به اینکه باید نگرش‌ها هدف کتاب‌ها را با عمل به افراد آموزش داد گفت: مفهموم جدید سواد همراهی یادگیری مهارت‌ها با خواندن ونوشتن است که هم اکنون در مراکز یادگیری محلی محقق می‌شود.
معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: در بحث توسعه انسانی هم اکنون به جای شاخص باسوادی شاخص جامعه یادگیرنده مطرح است.
فرماندار شهرستان دنا ورئیس شورا پشتیبانی سوادآموزی هم گفت: امسال ۲ مرکز یادگیری محلی در شهر پاتاوه ومنطقه توت نده راه اندازی شد وبرای دهستان سادات محمودی نیز در سال جدید امکان سنجی می‌شود.
عباس بهشتی رو گفت:۵۰ هزار نفر در ۲ بخش مرکزی وپاتاوه و ۴ دهستان در شهرستان دنا زندگی می‌کنند.
وی گفت: فعالیت نهضت سوادآموزی بعلت شناسایی وجذب افرادی که بعلت محدودیت‌های از نعمت سواد محروم شده بودند از ارزش وجایگاهی والا برخوردار ست.
فرماندار دنا گفت: کلید واژه نهضت سوادآموزی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی که یک تهدید مهم است مراکز یادگیری محلی می‌باشد.
وی گفت: تمامی امکانات را برای تحقق امر باسواد کردن جامعه به کار خواهیم بست.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم گفت: درصد باسوادی جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سل شهرستان دنا ۹۲ و ۷ دهم درصد از میانگین استان کمتر است.
سیدحمدالله خواهش نیک گفت: شهرستان دنا به لحاظ پوشش جمعیتی جمعیت بی سواد تاکنون جامعه هدف سوادآموزی رتبه نخست استان را دارد.
سرپرست آموزش وپرورش شهرستان دنا هم گفت: امسال میزان پوشش تحصیلی در دوره سوادآموزی ۳۵۰ نفر – دوره تحکیم ۱۴۰ نفر ودر دوره انتقال ۹۰ نفر است.
حدادی گفت:۱۴۲ آموزش دهنده شامل ۱۱۵ زن و ۲۷ مرد کار سوادآموزی دنا را برعهده دارند و ۵ فرهنگی نیز در این امر مقدس با آن‌ها همکاری می‌کنند.
در این نشست برخی اعضاء در موضوع کیفیت برگزاری کلاسها-ارزیابی از فعالیت مراکز یادگیری محلی ومشکلات شناسایی بی سوادان برای جذب مطالبی بیان کردند.


همزمان با سراسر کشور المپیادهای علمی والمپیادسلول های بنیادی پزشکی بازساختی در ۸ رشته درکهگیلویه وبویراحمد برگزار می‌شود
مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: دریافت کنندگان مدال طلا بدون شرکت در آزمون سراسری به رشته‌های تحصیلی دانشگاهی متناسب با نوع دیپلم خود هدایت خواهند شد.
هادی زارع پور گفت: نام نویسی برای شرکت در این آزمون از روز شنبه ۲۵ آذرماه ۹۶ آغاز ودر روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه ۹۶ پایان می‌یابد.
وی گفت: لازم است تلاش جمعی برای مشارکت گسترده وعلمی دانش آموزان در کلیه شهرستان‌ها ومناطق استان صورت گیرد.
رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش وپرورش استان گفت: این آزمون به صورت ملی ودر رشته‌های رایانه-ادبی-شیمی-نجوم واخترفیزیک-ریاضی-زیست شناسی-فیزیک وسلول های بنیادی پزشکی بازساختی برگزار می‌شود.
محمدتقی اسدپور گفت: دانش آموزان برای ثبت نام به نشانی oly.medu.ir مراجعه نمایند.
وی گفت: آزمون مرحله اول المپیادهای علمی وسلول های بنیادی پزشکی بازساختی در کلیه شهرستان‌ها ومناطق روز سه شنبه ۳ بهمن ماه ۹۶ وروز جمعه ۶ بهمن ۹۶ پایان می‌یابد.
دانش آموزان برای دریافت منابع آزمون به پایگاه اطلاع رسانی باشگاه دانش پژوهان جوان به نشانی ysc.ac.ir مراجعه نمایند.
 
نخستین مرکز یادگیری محلی سیار کشور در منطقه زیلایی کهگیلویه وبویراحمد راه اندازی شد
در آئینی با حضور مسئولان ومردم، دهیاران وآموزش دهندگان سوادآموزی وسوادآموزان ویژه برنامه‌های بومی محلی با محوریت آئین‌های عشایری فعالیت نخستین مرکز یادگیری محلی سیار کشور در روستای موشمی سفلی زیلایی کهگیلویه وبویراحمد در ۱۷۰ کیلومتری شهر یاسوج آغاز شد.
در این آئین معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: این مرکز با هدف آموزش مهارت‌های زندگی-کارآفرینی-اشتغال وتولید-ارتقاء دانش وفرهنگ محیط زیست-کشاورزی-منابع طبیعی-آموزش حقوق اجتماعی وشهروندی وبهداشت راه اندازی شد.
محمدمهدی زاده گفت: با توجه به پراکندگی روستاها ومناطق عشایری این مرکز بصورت سیار وبا حضور مدرسان ومتخصصان کلاسهای مهارت آموزی را با محوریت چند منطقه پراکنده در یک روستا برگزار می‌کند.
وی گفت: با پیشنهاد وبررسی معاونت سوادآموزی آموزش وپرورش استان وآموزش وپرورش عشایر سیار استان ومؤسسه مکتب القرآن ظرفیت‌های بومی منطقه شناسایی وآموزشهای خاص مناطق ارائه می‌شود.
معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: در برخی بخش‌ها مانند آموزش‌های کشاورزی وفنی وحرفه ای براساس قرارداد انجام شده فعالیت می‌شود.
وی گفت: این مرکز با توجه به گزارش دفتر ریاست محترم جمهور وضرورت ارتقاء آگاهی این مناطق بعنوان نخستین مرکز یادگیری محلی سیار کشور است.
معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی آموزش وپرورش استان هم گفت:۴ مرکز یادگیری محلی استان که در سال گذشته غیره فعال بودند مجدداً راه اندازی وبا این مرکز ۳ مرکز دیگر اضافه وهم اکنون ۷ مرکز یادگیری در استان فعال‌اند.
اردشیر یاری گفت: در کنار آموزش خواندن ونوشتن فراگیری مهارت‌های زندگی یک ضرورت است که در این مرکز محقق می‌شود.
وی گفت: این مرکز توسط بخش غیردولتی وبا استفاده از ظرفیت مدرسان ومتخصصان استان فعالیت می‌کند.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم گفت: بیش از ۴۰ نوع مهارت وآموزش لازم در مراکز یادگیری محلی ارائه می‌شود.
سیدحمدالله خواهش نیک گفت: راه اندازی ۳ مرکز یادگیری جدید در دهدشت –دنا ومناطق عشایری زیلایی در سال جدید از موفقیت‌های ارزشمند حوزه سوادآموزی است.
وی گفت: خواندن ونوشتن ابزار سوادآموزی در کنار مهارت‌های اساسی زندگی است که از اهداف برنامه‌های مهم حوزه سوادآموزی است وبرای ۵۲ روستا ومنطقه عشایری زیلایی بصورت سیار انجام می‌شود.
رئیس آموزش عشایر سیار استان گفت: براساس آخرین اطلاعات ارائه شده ۳۷۵ بی سواد در روستاها ومناطق عشایری زیلایی با جمعیت ۱۱ هزار نفر وجوددارد که کار ثبت نام آن‌ها برای سوادآموزی واستفاده در این مرکز ادامه دارد.
اسماعیل رضایی نیک گفت: ارتقاء برخی مهارت‌های برای عشایر فرصتی برای کارآفرینی واشتغال است که در این مرکز تحقق می‌یابد.
نماینده مؤسسه مکتب القرآن در استان ومسئول این مرکز نیز گفت: ویژگی برجسته مرکز یادگیری محلی زیلایی انعطاف مهم سیار بودن وامکان استفاده وپوشش جمعیتی پراکنده است.
سیدعلی محمددانشی گفت: معاونت سازمان نهضت سوادآموزی وزارت آموزش وپرورش وآموزش وپرورش استان توجه ویژه وارزشمندی به امر سوادآموزی دارند که موجب تحول ارزشمند شده است.
وی گفت: کارآفرینی-مدیریت اخلاقی در خانواده-مشاغل خانگی-صنایع دستی وآموزش سبک زندگی سالم از اولویت‌های این مرکز است.
در این آئین برخی از اهالی مشکلات منطقه را بیان ودانش آموزان با لباس محلی سرود اجرا کردند.






با اجرای فرمان امام خمینی (ره) در سوادآموزی میزان باسوادی در کشور ۴۳ درصد افزایش یافته است
معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: در سالهای اول پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی استان میزان بی سوادی در کشور ۵۲ ونیم درصدبود که هم اکنون به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.
محمدمهدی زاده در گفتگو در برنامه زنده تلویزیونی شویل دنا در یاسوج گفت: خواندن ونوشتن ابزار سواد هستند وامروزه با تعریف جدید سواد بخش دیگر آن شامل نگرشها-ارزشها ومهارتهاست وباید در آموزش آن از روش‌ها جدید استفاده کرد.
وی گفت: اگر روابط خانوادگی زن ومرد-روابط دانش آموز ومعلم-کارگر وکارفرما واولیاء با دانش آموز مطلوب شود بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود.
معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: امسال ۴۰ عنوان کتاب در زمینه مهارت آموزی –بازی وفعالیتهای گروهی تهیه وبرای سوادآموزان کشور توزیع شد.
در این برنامه زنده که از شبکه استانی دنا در یاسوج پخش شد مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: از مجموع ۷۱۳ هزار نفر جمعیت استان ۵۲۷ هزار و ۶۸۸ نفر ۶ سال به بالا هستند که ۸۴ و ۴ دهم درصد باسواد ودر گروه هدف سوادآموزی که ۱۰ تا ۴۹ سال است ۴۳۷ هزار و ۴۶ نفر یعنی ۹۲ و ۷ دهم درصد باسوادند.
هادی زارع پور گفت: امسال سهمیه استان دردوره انتقال هزار و ۱۰۰ نفر-دوره تحکیم هزار نفر ودوره سوادآموزی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است.
وی گفت: تاکنون در دوره‌های تحکیم وانتقال ۱۰۰ درصد ودر دوره سوادآموزی ۷۷ درصد زیر پوشش قرار گرفته وثبت نام تا پایان آذرماه ادامه دارد.


معاون آموزشی سوادآموزی کشور از کلاسهای سوادآموزی حومه یاسوج دیدن کرد
معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور از کلاسهای دوره انتقال در مناطق مهریان وبله زار دیدن وبا سوادآموزان وآموزش دهندگان گفتگو کرد.
محمدمهدی زاده گفت: امروز فراتر از سواد خواندن ونوشتن وحساب کردن فراگیری مهارت‌های زندگی –سواد عاطفی –سواد رایانه ای-سواد محیط زیست یک ضرورت است.
وی از وضعیت آموزشی-نحوه فراگیری-روشهای انتقال مفاهیم در کلاس از سوادآموزان سئوال کرد.
در این دیدار سیدحمدالله خواهش نیک معاون سوادآموزی حمید لقمانی فرد رئیس اداره سوادآموزی آموزش وپرورش استان -محمدجلیل فر رئیس اداره سنجش آموزش وپرورش استان وطالب راشدی رئیس اداره سوادآموزی شهرستان بویراحمد وپوردیان کارشناس سوادآموزی بویراحمدوتعدادی از مسئولان سوادآموزی حضور داشتند.


۹۴ و ۷ دهم درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال کشور باسوادند
معاون آموزشی سوادآموزی کشور گفت: براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ این تعداد شامل ۴۹ میلیون و ۶ هزار ۵۰۰ نفر از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ کشور است که مردان ۹۶ و ۲ دهم درصد وزنان ۹۳ و ۴ دهم درصد باسوادند.
محمد مهدی زاده در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج گفت: از مجموع حدود ۵۳ میلیون نفر جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال -۴۸ میلیون نفر با ثبت مدرک آن‌ها در پایگاه سوادآموزی وضعیت آنان مشخص شده واز تکرار ثبت نام جلوگیری خواهد شد.
وی گفت: تحقق امر باسوادی علاوه بر فعالیت‌های تبلیغی مهم‌ترین عامل توجه به عزت نفس افراد واستفاده از توانمندی ویژه آن‌هاست بطریقی که احساس فقر نکند.
معاون آموزشی سوادآموزی کشور گفت: امسال ۴۰ عنوان کتاب مهارت‌های زندگی برایاستفاده از توانمندی افراد بویژه در مناطق روستایی وعشایری در سازمان نهضت سوادآموزی کشور تهیه شده که توزیع می‌شود.
وی گفت: با توجه به بررسی اخیر وتهیه گزارش از مشکلات منطقه زیلایی سازمان نهضت سوادآموزی کشور مرکز یادگیری محلی سیار راه اندازی می‌کند تا به آموزش مهارت‌های زندگی بپردازند.
معاون آموزشی سوادآموزی کشور گفت: شورای پشتیبانی سوادآموزی کهگیلویه وبویراحمد وشهرستانها ومناطق یکی از منظم‌ترین وجدی‌ترین شوراهای استان‌هاست که در زمانهای لازم وبا مصوبات اثربخشی برگزار می‌شود.
محمد مهدی زاده گفت: پوشش دوره‌های سوادآموزی-انتقال وتحکیم در استان به رغم محدودیت‌ها ومشکلات خاص بسیار خوب است.
وی گفت: امروزه آموزش بصورت غیرمستقیم ادامه دارد از جمله قصه-ارائه در قالب هنر-داستان سازی مؤثر است وباید از آموزش به روش امر ونهی بپرهیزیم.
مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: براساس سرشماری سال ۹۵ این تعداد ۹۲ و ۷ دهم درصد از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان وهدف سوادآموزی است.
هادی زارع پور در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی گفت: براساس این سرشماری ۳۴ هزار و ۱۰۶ نفر از این جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال یعنی ۷ و ۳ دهم جمعیت هدف بی سواد هستند.
وی گفت: میزان باسوادی از سرشماری سال ۹۰ تا ۹۵ به میزان ۲ و ۳ دهم درصدافزایش یافته است.
مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت: هم اکنون ۶ مرکز یادگیری محلی در استان فعالیت می‌کنند وطرحهای خواندن با خانواده وحلقه های کتابخوانی در کنار فعالیت‌های سوادآموزی در حال اجراست.
وی گفت: ۴۳۷ هزار و ۴۶ نفر از جمعیت هدف سوادآموزی در کهگیلویه وبویراحمد باسوادند
معاون سیاسی امنیتی استاندار هم گفت: انجام تبلیغ وترویج کارکردهای سواد از طریق رسانه نقش اساسی در جذب وشناسایی بی سوادان و تحقق امر سوادآموزی دارد.
فتاح محمدی گفت: انسان در هرشرایطی نیازمند آموزش است وتحقق این مهم باعث توانمندسازی –ارتقاء ظرفیت ودر نتیجه اثربخشی است.
وی گفت: برگزاری یادواره شهدای سوادآموزی از اولویت‌های است که مستلزم مشارکت نهادها-ادارات ودستگاههای اجرایی است.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم گفت: حجم ابلاغی سوادآموزی ۴ هزار و ۶۰۰ نفر است که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر مربوط به دوره سوادآموزی وبقیه مربوط به دوره‌های تحکیم وانتقال است.
سیدحمدالله خواهش نیک گفت: از ابتدای زمان ثبت نام تاکنون میزان پوشش دوره انتقال ۱۰۰ درصد-تحکیم ۱۰۰ درصد ودوره سوادآموزی ۷۶ و ۲۴ صدم درصد است.
وی گفت: ثبت نام در دوره‌های سوادآموزی تا پایان آذرماه ادامه دارد.


مهم‌ترین دستاوردها وموفقیت های اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد در چهارساله دولت تدبیر وامید
کهگیلویه وبویراحمد، مهم‌ترین دستاوردها وموفقیت های اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد در چهارساله دولت تدبیر وامید به شرح زیر است.
*دستاوردها وموفقیت های کشوری
۱- کسب رتبه اول کشوری پرسش مهر ریاست جمهوری در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ به نسبت جمعیت استان
۲-کسب رتبه اول کشوری اردوهای راهیان نور دانش آموزی در سال ۱۳۹۵(درمرحله اول)
۳- کسب رتبه برتر کشوری ستاد اجرایی شاهد استان بر اساس ارزیابی وزارت آموزش وپرورش در سالهای تحصیلی ۹۳-۹۲ و ۹۴-۹۳
۴- کسب رتبه دوم کشوری گروه تحلیل استان در حوزه معاونت برنامه ریزی وپژوهش
۵- انجمن اولیاء ومربیان ۲۵ مدرسه در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ رتبه برتر را در سطح کشور کسب نمودند.
۶- کسب رتبه پنجم کشوری شورای آموزش وپرورش استان در ارزیابی‌های وزارت آموزش وپرورش در سال تحصیلی ۹۳-۹۲
۷- کسب رتبه دوم کشوری شورای آموزش وپرورش استان در ارزیابی‌های وزارت آموزش وپرورش در سال تحصیلی ۹۴-۹۳
۸- کسب رتبه پنجم کشوری شورای آموزش وپرورش استان در ارزیابی‌های وزارت آموزش وپرورش در سال تحصیلی ۹۵-۹۴
۹- کسب رتبه هفتم کشوری شورای آموزش وپرورش استان در ارزیابی‌های وزارت آموزش وپرورش در سال تحصیلی ۹۶-۹۵
۱۰- کسب رتبه سوم ستاد اجرایی شاهد استان در گروه قطبی سال تحصیلی ۹۳-۹۲
۱۱- کسب رتبه چهارم کشوری مسابقات قرآن؛ نماز وعترت در سال تحصیلی ۹۴-۹۳
۱۲- کسب رتبه پنجم کشوری مسابقات قرآن؛ نماز وعترت در سال تحصیلی ۹۵-۹۴
۱۳- کسب مقام برتر کشوری در برنامه‌های شناسنامه سلامت وآموزش اصول ایمنی به دانش آموزان
۱۴- کسب مقام برتر کشوری در برگزاری المپیاد ورزشی دانش آموزان
۱۵- کسب مقام اول کشوری در مسابقات فوتسال دختران در دوره متوسطه اول
۱۶- کسب مقام سوم کشوری در مسابقات فوتسال دختران در دوره متوسطه دوم
۱۷- کسب مقام ششم مسابقات کشوری در مسابقات هندبال دختران دوره ابتدایی
۱۸- کسب رتبه برتر کشور در خصوص پشگیری از اعتیاد در ارزیابی هیأت بازرسی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور (در زمینه کارهای فرهنگی وآموزشی)
۱۹-کسب رتبه سوم کشوری در جشنواره ابتکارات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سال تحصیلی ۹۴-۹۳
۲۰- کسب مقام برتر کشوری در زمینه کمیته پیشگیری از اعتیاد وآسیب های اجتماعی
۲۱- اولین استان کشور در تهیه بانک اطلاعات آسیب‌های اجتماعی (اطلس آسیب‌های اجتماعی) در سال تحصیلی ۹۴-۹۳
۲۲- کسب رتبه بسیار خوب وقابل تقدیر در زمینه شاخص‌های عملکردی حوزه سوادآموزی در سطح کشور
۲۳- کسب رتبه پنجم شورای پشتیبانی سوادآموزی استان در بین سایر شوراهای پشتیبانی سوادآموزی سراسر کشور
۲۴- کسب رتبه بیش از ۵۲۰ نفر از دانش آموزان وفرهنگیان در مسابقات جشنواره‌های مختلف علمی؛ عملی؛ ورزشی وپرورشی در سطح کشور
 
نخستین همایش دانش آموزی جهان بدون تروریسم در یاسوج برگزار شد
در این همایش که در سالن کنگره شهدای کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج برگزار شد ۱۰۰ دانش آموز عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان حضور داشتند.
رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان گفت: این همایش با هدف استفاده از ظرفیت جامعه دانش آموزی بعنوان سفیران اطلاع رسانی وانتقال یافته‌های آموزشی به جامعه وخانواده وارتقاء سطح آگاهی جامعه به انواع ترور برگزار شد.
فضل الله یاری نژاد گفت: در این همایش دانش آموزان با تروهای رسانه ای-اقتصادی-کشاورزی-محصولات تراریخته-اقلیمی ومحیط زیستی وسایبری بعنوان ترورهای مدرن آشنا شدند.
وی گفت: در این برنامه دانش آموزان مدارس متوسطه دوم آگاهی‌های لازم را دریافته وبه خانواده وجامعه انتقال می‌دهند.
رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان گفت: تعدادی از دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان بعنوان رابطین طرح در این برنامه‌ها شرکت وموضوع را برای دیگر دانش آموزان تبیین می‌کنند.
 



کد مطلب: 301488

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/301488/مراقبین-سلامت-مدارس-آغاز-ثبت-نام-آزمون-المپیادهای-علمی-کشور

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1