کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دود سفید به نفع چه کسی از فرمانداری بویراحمد بلند می‌شود؟ (سید باقر، پناه، کناری، پادیاب، باقری یا پناهی)

29 آذر 1396 ساعت 0:06


 
دود سفید از فرمانداری بویراحمد برای چه کسی بلند می‌شود؟
به گزارش کبنا از یاسوج، بعد از درج خبرهای در رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر جایگزینی محمد کاظم نظری فرماندار بویراحمد به جای فتاح محمدی معاون فعلی سیاسی استانداری گمانه‌زنی‌های زیادی در خصوص جانشین نظری به عنوان فرماندار بویراحمد در رسانه‌ها مطرح شد، شاهرخ کناری، عبدالحمید پناهی و عبدالخالق پادیاب گزینه‌های احتمالی برای مسوولیت فرمانداری بویراحمد بودند. اگر چه در کنار این سه نام محمود باقری و سید حشمت‌الله اکبریان نیز برده می‌شد.
همواره در محافل گوناگون از شاهرخ کناری به عنوان گزینه اصلی فرمانداری بویراحمد یاد می‌شود، غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا و حتی نزدیکان به او «کناری» را مناسب‌ترین گزینه برای این منصب می‌داند. «کناری» زمانی به عنوان فرماندار بویراحمد در کنار «هوشنگ یاری‌پور» اولین فرماندار دولت تدبیر و امید، فعالیت می‌کرد. گفته می‌شود که یاری‌پور به این دلیل که «شاهرخ‌ کناری» حرف اول را به لحاظ عملکرد می‌زد و همه او را به عنوان فرماندار واقعی بویراحمد می‌دانستند، رابطه‌اش با کناری تیره و همین مسئله سبب برکناری او از معاونت فرمانداری بویراحمد شد.

بعدها «کناری» به استانداری کهگیلویه و بویراحمد رفت و سید موسی خادمی او را مناسب مدیرکلی پدافند غیرعامل استانداری دانست. کناری تاکنون در جایگاه مدیرکل پدافند غیرعامل عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده است. اگر چه شاهرخ کناری در این نظرسنجی جایگاه سوم را کسب کرد اما در وزارت کشور نیز از جایگاهی خوبی برخوردار است.
نظرسنجی (کدام گزینه برای فرمانداری بویراحمد مناسب است؟) که در کانال کبنا در دید عموم قرار گرفت، ۶۵۴۹ نفر بازدید کننده داشت، و از این تعداد، هزار و ۵۵۱ نفر در این نظرسنجی شرکت کردند. و شاهرخ کناری ۳۰ درصد آرا را توانست کسب کند و نفر سوم شود.
عبدالحمید پناهی که ارتباط دوستانه و نزدیکی با محمد کاظم نظری فرماندار فعلی بویراحمد دارد، هر دو از نیروهای حزب کارگزاران جهاد سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد هستند. عبدالحمید پناهی ارتباط نزدیکی با غلامرضا پناه عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران کشور دارد، «پناه» از او برای به دست گرفتن سکان فرمانداری بویراحمد حمایت می‌کند و شاید نزد سید باقر موسوی‌جهان آباد و دیگر سران اصلاح‌طلب برای عبدالحمید پناهی رایزنی کند، به نظر می‌رسد «غلام‌محمد زارعی» نماینده بویراحمد و دنا به دلیل اینکه «غلامرضا پناه» در انتخابات دهم مجلس از محمد بهرامی شهردار معروف یاسوج حمایت کرد، تن به این کار ندهد.
عبدالحمید پناهی در حال حاضر معاون فرماندار بویراحمد است و او در نظرسنجی  کبنا جایگاه دوم را به دست آورد. و توانست ۳۲ درصد از آرا را به دست بیاورد.
 
عبدالخالق پادیاب از چهره‌های معروف اصلاح‌طلب و استاد دانشگاه است و معاونت دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد را در کارنامه خود دارد. همچنین پادیاب صاحب مقالات علمی و پژوهشی زیادی است. زمانی از او برای مدیرکلی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نام می‌بردند.
عبدالخالق پادیاب در بین فرهنگیان و معلمان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. او در نظرسنجی کبنانیوز رتبه اول را به خود اختصاص داد و توانست ۳۵ درصد از آرای را به دست آورد. پادیاب در انتخابات دهم مجلس از محمد بهرامی حمایت کرد، موضوعی که شاید خیلی برای او خوشایند نباشد.
 
اما محمود باقری مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد که هم‌طایفه‌ای غلام‌محمد زارعی هست، یکی دیگر از افرادی ‌است که نام او برای فرمانداری بویراحمد مطرح شد، و تنها ۲ درصد از آرای را به دست آورد. زارعی که فشارهای زیادی را به دلیل انتصاب تیرتاجی‌ها از سوی منتقدانش تحمل کرده، به گفته کارشناسان به همین دلیل احتمال فرماندار شدن باقری بسیار ضعیف است.
باقری عضویت در شورای اسلامی شهر یاسوج را در کارنامه خود نیز دارد. و دوره چهارم مردم یاسوج دیگر به او رأی ندادند.
سید حشمت الله اکبریان از مدیران توانمند استان کهگیلویه و بویراحمد که در خارج از استان حضور دارد، سابقه طولانی کار اداری و مدیریتی در کارنامه‌اش وجود دارد و تنها در این نظرسنجی ۱ درصد آرا را کسب کرد.
 
فرمانداری بویراحمد روزهای سختی را به دلیل انتخابات پیش‌رو دارد، بنابر این انتصاب فرماندار توانمند، قوی و کارآمد و با تجربه در این جایگاه ضروری به نظر می‌رسد و باید ببینم که دود سفید از ساختمان فرمانداری بویراحمد به نفع چه کسی بلند خواهد شد.


کد مطلب: 301479

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/301479/دود-سفید-نفع-کسی-فرمانداری-بویراحمد-بلند-می-شود-سید-باقر-پناه-کناری-پادیاب-باقری-یا-پناهی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1