کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کدام مدیر به استاندار کهگیلویه و بویراحمد اطلاعات غلط می‌دهد / اعتراف سخت سرمایه‌گذار خارجی در خصوص مدیران

26 آذر 1396 ساعت 20:59


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تزریق پول بی‌بهره مخالف هستم.
علی‌محمد احمدی بعد از ظهر امروز در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: اشتغال یک موضوع ملی است و تمام هدف ما در استان کهگیلویه و بویراحمد این باشد که به این موضوع سامان دهیم و در همین راستا با همه بانک‌ها صحبت و رایزنی می‌کنم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اولین کسی هستم که با تزریق پول بی‌بهره و بدون خروجی به واحدهای تولیدی و حوزه اشتغال مخالف هستم.
وی تصریح کرد:دولت مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان برای تسهیلات اشتغال فراگیر اختصاص داده و مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان به چند موسسه و بانک برای ایجاد اشتغال در روستاها اختصاص داده که بانک‌ها با اختصاص دو برابر این پول در حوزه اشتغال گام بردارند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وزارت کشور میزان اشتغالزایی و وضعیت کارگروه رفع موانع تولید در استان‌ها را رصد می‌کند که کارنامه و عملکرد همه ما به این موضوع بستگی دارد.
احمدی بیان کرد: با وجود این شرایط، محروم بودن استان و مشکلات موجود نباید کاسه داغتر از آش شویم و دلسوزی کنیم، دلسوزی‌ها را جایی داشته باشم که پولی که تخصیص دادیم را پیگیری کنیم که آیا شغلی ایجاد شده یا خیر؟
وی بیان کرد: با مسؤولان بانک مرکزی صحبت می‌کنم تا سهم استان از تسهیلات رونق تولید مشخص و به ما اختصاص داده شود.
 
*مدیرانی که دلشان با استاندار نیست
سرمایه‌گذار لبنانی سیمان مارگون گفت: برخی مسوولان کهگیلویه و بویراحمد با استاندار همراه نیستند.
عباس فواض در خصوص میزان رضایت خود از حمایت مسؤولان در کارخانه سیمان مارگون اظهار کرد: از استاندار کهگیلویه و بویراحمد خیلی تشکر می‌کنم چرا که شخصا مشکلات این پروژه را دنبال می‌‌کند.
سرمایه‌گذار لبنانی سیمان هلال خاورمیانه افزود: استاندار به شخصه همه پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دهد و همچنین مسوولانی هستند که برای رفع مشکلات به ما کمک می‌کنند.
وی با بیان این که کارخانه ما تازه به بهر‌ه‌برداری رسیده و زمانی طول می‌کشد تا روی ریل قرار گیریم افزود: در ایران تولید سیمان بسیار زیاد شده که اکنون به دنبال رفع موانع صادرات هستیم.
تنها سرمایه‌گذار خارجی در استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سؤال که روند پی‌گیری مشکلات از سوی مدیران و رفع آن‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید افزود: این روند توسط شخص استاندار خیلی سریع طی می‌شود.
فواض خاطرنشان کرد: اما باید تأکید کنم که برخی مسوولان آن گونه که باید با استاندار برای رفع مشکلات این واحد تولیدی همکاری نمی‌کنند.
این سرمایه‌گذار خارجی در پاسخ به سوالی که بیش از هر چیز نگرانی شما در چه زمینه‌ای است تصریح کرد: بروکراسی که وجود دارد بر روی کار ما اثر گذاشته به خصوص در بحث حمل و نقل که از سال ۹۱ که کارخانه را تأسیس کرده‌ایم از بروکراسی حمل و نقل گلایه‌مندیم که استعلام‌های آن تمام نشدنی است.
وی در پاسخ به این سوال که اگر یک روز به عقب برگردیم آیا حاضرید در سیمان مارگون سرمایه‌گذاری کنید خاطرنشان کرد: هر چه شود من در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنم همه دنیا را رها کردم تا اینجا سرمایه‌گذاری کنم چرا که ایران برای من اهمیت زیادی دارد.
فواض در خصوص ارتباط خود و مجموعه کارخانه سیمان با مردم مارگون تصریح کرد: رابطه خیلی خوب و عالی با مردم مارگون داریم.
استاندار با ابراز تعجب از این که چرا این مدیر به جلسه دعوت نشده است گفت: این مدیر وقتی در جلسات هست به ما اطلاعات غلط می‌دهد وای به روزی که اصلا حضور نداشته باشد.
به گزارش کبنا، بحث اصلی در این نشست مربوط به مشکلات کارخانه سیمان یاسوج بود که استاندار به جد خواستار برطرف شدن مشکلات پیش روی این واحد تولیدی بود و از مسوولان و به خصوص شرکت‌های خدمات‌رسان از جمله برق و گاز خواست تا نهایت همکاری را با سرمایه‌‌‌گذار لبنانی این واحد تولیدی داشته باشند.
در این بین دیالوگی که میان استاندار و مدیرعامل شرکت گاز استان رد و بدل شد جالب توجه به نظر رسید و استاندار به صراحت از خادم مدیر شرکت گاز خواست تا در خصوص وصول مطالبات از کارخانه سیمان مارگون با این واحد تولیدی نهایت همکاری را داشته باشد.
علی‌محمد احمدی خطاب به خادم مدیر شرکت گاز استان که برای وصول مطالبات از کارخانه سیمان مارگون توجیهاتی داشت اظهار کرد: به دلیل نامه‌ای که شخص آقای زنگنه داده نباید گاز کارخانه سیمان را قطع کنید.
خادم مدیر شرکت گاز استان که در سخنان خود از تعامل بالا با شرکت سیمان سخن به میان آورد مورد خطاب استاندار قرار گرفت که اگر تعامل داشتید یک تماس با من می‌گرفتید و در این مورد کسب تکلیف می‌کردید لذا شما اهل چیز دیگری هستید نه اهل تعامل.
خادم مدیر شرکت گاز استان در ادامه با اشاره به این که دیوان محاسبات من را خواسته و بحث مطالبات ما ذاتی است و در حال حاضر ۵۰ میلیارد تومان ما دست سی‌ان‌جی‌هاست با واکنش استاندار همراه شد.
استاندار اظهار کرد: شما اول بدهی سی‌ان‌جی‌ها را از آن‌ها بگیر تا نوبت کارخانه سیمان مارگون فرا برسد آن وقت خودم آن را می‌دهم.
همچنین استاندار توصیه‌ای اخلاقی به مدیرعامل شرکت گاز استان کرد و گفت: وقتی یک مصوبه‌ای دارید یک رونوشت از آن را هم به من بدهید.
اما استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص عدم حضور یکی از مدیران مرتبط با مشکلات کارخانه سیمان مارگون هم سوال کرد که دیودیده رئیس سازمان صنعت و تجارت استان گفت خودمان از ایشان دعوت نکردیم.
استاندار با ابراز تعجب از این که چرا این مدیر به جلسه دعوت نشده است گفت: این مدیر وقتی در جلسات هست به ما اطلاعات غلط می‌دهد وای به روزی که اصلا حضور نداشته باشد.
احمدی از معاون خود خواست تا در خصوص اقداماتی که این مدیر باید در خصوص کارخانه سیمان انجام دهد و وظایفی که بر عهده دارد و تعهداتی که نسبت به این کارخانه دارد گزارشی تهیه کند.


کد مطلب: 300760

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/300760/کدام-مدیر-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-اطلاعات-غلط-می-دهد-اعتراف-سخت-سرمایه-گذار-خارجی-خصوص-مدیران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1