کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عکاس کهگیلویه و بویراحمدی در بین فینالیست‌های مسابقه جهانی عکس

25 آذر 1396 ساعت 22:04


خبرهای فرهنگ و هنر کهگیلویه و بویراحمد
 
عکاس کهگیلویه و بویراحمدی در بین فینالیست‌های مسابقه جهانی عکس
عکاس کهگیلویه و بویراحمدی در بین فینالیست‌های مسابقه جهانی عکس Concurso Fotografia Montanha 2017 اسپانیا انتخاب شد.
«کوه‌های تحت فشار، آب و هوا، گرسنگی، مهاجرت» موضوع انتخاب شده برای رویداد روز بین المللی کوهستان در سال جاری است.
این رویداد از سال ۲۰۰۳، هر ساله به منظور ایجاد آگاهی در مورد اهمیت کوه‌ها در زندگی و تغییرات مثبتی که برای مردم ارمغان می‌آورد، برگزار می‌شود. تقریباً یک میلیارد نفر در مناطق کوهستانی زندگی می‌کنند. با این حال، کوه‌ها تحت تهدیدات بسیاری قرار می‌گیرند، مانند تغییر آب و هوا، تخریب زمین، بهره برداری بیش از حد، بلایای طبیعی و پیامدهای بالقوه گسترده و ویرانگر هم برای جوامع کوهستانی و هم برای سایر نقاط جهان قرار می‌گیرد.
 
برگزاری دومین کارگاه هفتگی داستان
 
دومین جلسه کارگاه هفتگی داستان واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کهیگلویه و بویراحمد با حضور نویسندگان و داستان نویسان جوان این استان برگزار شد.
سرپرست واحد آفرینش‌های این مرکز در این باره گفت: در این نشست، ابتدا در مورد انتخاب سوژه و چگونگی انتخاب و برخورد با آن و چگونگی شروع داستان و تخیل داستانی نکاتی مطرح شد.
حمید حسینیان اضافه کرد: در ادامه این نشست خانم محبوبه دارابی از داستان نویسان جوان استان، به انتخاب، قطعه‌ای از یکی از داستان‌های خود را خواندند که مورد بررسی قرار گرفت و نکاتی همچون: بیان دقیق جزئیات، حالات و اتفاقات داستان، تخیل و مرزهای آن و استفاده از امکانات بومی و فرهنگی زیست محیطی پیرامون کار این نویسنده مطرح شد.
وی اظهار داشت: در بخش دوم این نشست محمد رفیعی یکی دیگر از داستان‌نویس جوان هم‌استانی داستان کوتاهی با عنوان «برم پیوند» رابه بحث و بررسی گذاشتند؛ پس از خوانش این داستان به مواردی در رابطه با آن، از جمله، حضور جریان سیال ذهن و سوررئالیسم در این اثر، وهم‌گونگی داستان، زبان، توصیفات جزء به جزء اتفاقات و شخصیت‌پردازی اشاره شد.
حسینیان در پایان گفت: با توجه به سیاست‌های حوزه هنری کشور این واحد برنامه جدی و مدونی برای کشف و حمایت از داستان نویسان جوان در استان دارد.
 
راه یابی فیلم جوکر تولیدی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد به جشنواره منطقه ای سینمای جوان اروند
فیلم «جوکر» از تولیدات واحد هنرهای تصویری حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد به جشنواره منطقه ای سینمای جوان اروند راه یافت.
هیئت انتخاب بخش فیلم پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «اروند» متشکل از سیدرضا صافی، طوفان نهان‌قدرتی، سالم صلواتی، محمد حمزه‌ای و یوسف کارگر ۳۶ فیلم را در بخش داستانی، ۱۵ فیلم را در بخش مستند، ۹ پویانمایی و ۴ فیلم تجربی را شایسته رقابت در این جشنواره دانستند
پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «اروند»، سوم تا ششم دی‌ماه سال‌جاری در استان خوزستان، شهر آبادان و با حضور استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و خوزستان توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اروند برگزار می‌شود.
گفتنی است فیلم مستند «جوکر» ساخته سجاد ایمانی با موضوع بیکاری و آسیب‌های اجتماعی در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد تولید شده است.
 
اجرای نمایش «اسب‌های طاعون» در یاسوج بر روی صحنه رفت
نمایش «اسب‌های طاعون» در میان استقبال علاقه‌مندان هنر نمایش در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد.
در این نشست، نمایش نامه «اسب‌های طاعون» به نویسندگی رضا گشتاسب از نویسندگان مطرح حوزه نمایش استان و با کارگردانی محمود خرم آزادی اجرا شد.
همچنین ناهید کاوسی، راضیه موئدی، فرشاد حمیدی، علی اکبر ظفرپور، صدیقه حسنی و ایوب پاهی به ایفای نقش خوانی شخصیت‌های این نمایش‌نامه پرداختند.
این نمایش نامه یک نمایشنامه بومی است که در آن به مسائل و مشکلات اجتماعی پرداخته می‌شود.
در نشست‌های اخیر نمایش‌نامه خوانی حوزه هنری، توجه به مقولات بومی و مشکلات اجتماعی در آثار خوانده شده مدنظر بوده است که همین موضوع سبب استقبال خوب از این نشست‌ها شده است.


کد مطلب: 300437

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/300437/عکاس-کهگیلویه-بویراحمدی-بین-فینالیست-های-مسابقه-جهانی-عکس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1