کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رانت، اختلاف، «حاج عدل» و «زارع‌پور»

16 بهمن 1396 ساعت 12:30


دیدار «حاج عدل هاشمی‌پور» نماینده مردم شریف شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده با وزیر آموزش و پرورش و انتشار محتویات آن جلسه یک ساعته حرف و حدیث‌های زیادی را به دنبال داشت. بعضی‌ها پرده از اختلاف بین «هادی زارع‌پور» و «حاج عدل هاشمی‌پور» بر می‌دارند و می‌گویند، «حاج عدل» به دنبال چینش نیروهای خود در این اداره‌کل است و عدم مخالفت «زارع‌پور» با تغییر برخی از مدیران و نیروهای خود در کهگیلویه بزرگ سبب شده تا این اختلاف نزد وزیر مطرح شود.

کانال تلگرامی «عدل هاشمی‌پور» در خصوص جلسه یک ساعته نماینده کهگیلویه بزرگ با وزیر آموزش و پرورش نوشت؛ در این دیدار یک ساعته نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از مشکلات فرهنگیان و دانش آموزان در شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه حوزه انتخابیه خود بخصوص در حوزه زیرساخت‌ها، سوء مدیریت‌ها و مشکلات رفاهی گزارش مفصلی ارائه کرده است.
در این کانال تلگرامی آمده بود؛ عدل هاشمی پور در این نشست از رنج و مشقت‌های فراوان به خصوص در مناطق روستایی وزیر را مطلع، و از عملکرد، پیگیری‌ها و خدمت رسانی‌های خود به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی موارد مهمی را ذکر کرد که وزیر آموزش و پرورش از همت و تلاش بی نظیر حاج عدل تقدیر کرد.
همچنین نماینده مردم کهگیلویه بزرگ از سیاسی کاری‌ها در حوزه آموزش به شدت انتقاد کرد و از عدم هماهنگی روسای آموزش و پرورش جهت حل مشکلات قشر زحمت کش فرهنگی و سرمایه‌های آینده یعنی دانش آموزان خبرداد.

بر اساس آنچه کانال تلگرامی «عدل هاشمی‌پور» روایت می‌کند، وزیر آموزش پرورش در این دیدار ضمن قدردانی از نماینده کهگیلویه بزرگ، از سوء مدیریت در برخی شهرستان‌ها در عدم هماهنگی‌های لازم با نماینده مردم تعجب کرد و در پاسخ به سخنان «حاج عدل» گفت: ما تمام تلاش و ظرفیت خود را برای کمک گرفتن به آموزش و پرورش بکار گرفته‌ایم و دست هرکسی که کمک کند را می‌بوسم لکن اگر مدیری این چنین در ارتباط گیری ضعیف است مشکل از خود اوست و باید این مسئله بررسی و معضلات و مشکلات چهار شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده مرتفع گردد.
آنطوری که «حاج عدل» می‌گوید؛ بطحایی وزیر آموزش و پرورش دستور داده است تا مدیرکل آموزش و پرورش به تهران فراخوانده شود و در جلسه با حضور وزیر، عدل هاشمی پور و مدیرکل در جهت رفع دغدغه‌های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اقدام عاجل صورت گیرد.
این اختلافات پنهانی «نماینده کهگیلویه بزرگ» و «هادی زارع‌پور» بر سر چینش نیروهای وابسته به «حاج عدل» نهایتاً به پیش وزیر برده شد و علنی شد.
بعضی از صاحب نظران در این باره می‌گویند؛ این اقدام حاج عدل به این دلیل است که از محبوبیت او در بین هوادارانش به خصوص قشر فرهنگی کاسته شده و فشارهای مختلفی از ناحیه حامیان فرهنگی‌اش به ایشان وارده شده و صبر نماینده هم به سر آمده بود و او شکایتش را در قالب ترک تحصیل دانش‌آموزان، روستای سرگچی دیشموک، نبود تجهیزات و امکانات در مدارس روستایی کهگیلویه بزرگ، سوء مدیریت‌ها و عدم هماهنگی روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و به ویژه «لطف الله فروزان» و ... پیش وزیر برد.
برای شناختن هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد لازم نیست خیلی پرس و جو کنی، همه او را می‌شناسند، به اخلاق مداری و پاک دستی، در رفتار و گفتار «زارع‌پور» عدالت را می‌توان دید، هیچ گاه او را بدون تبسم نمی‌توان دید، یکی از دوستان نقل می‌کرد؛ (قرار بود، آزمونی در آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود و قبل از مراحل برگزاری این آزمون، هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش مسوولان متولی آزمون مدنظر را جمع کرد و به آن‌ها گفت، بینی و بین‌الله در برگزاری آزمون بر اساس عدالت و قانون عمل کنید و لاغیر)
کشتی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این سال‌ها با آرامش و صلابت حرکت می‌کند و کسب‌ رتبه‌های برتر ممتاز کشوری این اداره کل در مسابقات مختلف هم در بعد آموزش و هم در بعد پرورش این موضوع را تائید می‌کند.

کارنامه در خشان آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در سال تحصیلی ۹۵ و ۹۶ با ۲۲ نفر رتبه زیر ۱۰۰ و ۲۵۷ نفر رتبه زیر ۱۰۰۰ نسبت به همه سال‌های اخیر بی نظیر است.
در حوزه آموزش متوسطه و در مهارت‌های هنری رتبه‌های اول و دوم و سوم کشوری، در مهارت‌های علمی کاربردی رتبه‌های سوم و چهارم و در جشنواره‌های ویژه دبیران ۵۰ رتبه برتر کشوری به استان کهگیلویه و بویراحمد رسید که همه این موفقیت در زمان مدیریت هادی زارع پور اتفاق افتاد. معلمان و فرهنگیان در این سال‌ها، مدیریت بدون تنش و در حقیقت کلام و رفتار و گفتار اعتدال و تدبیر را دیدند.
در حوزه پرورشی در مسابقات فرهنگی و هنری ۱۹ رتبه برتر کشوری به دانش آموزان و معلمان این استان تعلق گرفت، در پرسش مهر ۱۳ رتبه برتر کشوری و در مسابقات قرآنی ۲۱ رتبه کشوری و در درس تفکر و سبک زندگی دو رتبه برتر کشوری به این استان رسید.

به گفته بعضی از کارشناسان «زارع‌پور» بدون سیاست‌بازی و جناح‌بازی و تنها بر اساس اخلاق و برنامه‌ریزی همراه با عقلانیت و تدبیر و امید توانست آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد را به جایگاه اصلی خود برساند و از آن زمان‌های پرحاشیه و سیاست‌بازی که انبارهای این اداره‌کل را برای انتخابات تخلیه می‌کردند، دور نماید.
اگر چه ما هم معتقد هستیم در کشور اسلامی با دموکراسی دینی که به رأی مردمش متکی است، زندگی می‌کنیم و باید به رأی و نظر مردم در انتخاب «عدل هاشمی‌پور» احترام گذاشت و مدیران بر اساس همان رأی مردم با نمایندگان مجلس برای انجام هر چه بهتر امور مردم هماهنگی داشته باشند، اما این هماهنگی نباید به این منزله باشد که هر نیروی «بنجلی» برای چینش مدیران به «زارع‌پور» معرفی شود. «زارع‌پور» در کنار تعلیم و تربیت درس سیاست را به خوبی پاس کرده است او همواره از حامیان اصلی سیاست‌های دولت تدبیر و امید بوده و هست. تیم مدیریتی «زارع‌پور» در آموزش و پرورش استان یکی از قوی‌ترین تیم‌های مدیریتی این سال‌ها است، اردشیر یاری در کنار «زارع‌پور» به خوبی توانست نقش کاپیتانی این تیم را بازی کند و او نیز هماهنگ کننده خوب، و مدیر لایقی نشان داده است.
از طرفی «لطف‌الله فروزان‌ها» مدیران توانمند و قوی هستند و اگر قرار است که گردش نخبگان صورت بگیرد باید افرادی در چارچوب و با رعایت قوانین خاص خودش انجام بگیرد. و کشیدن اختلافات تا مرز وزیر شاید کار چندان زیبنده‌ای نباشد.
با همه این شرایط نمی‌توان پیگیری‌های نماینده کهگیلویه بزرگ را برای رفع مشکلات آموزشی حوزه انتخابیه‌اش نادیده گرفت، لذا همدلی، تعامل و هماهنگی و جلسات کارشناسی هر چه بهتر مدیران و مسوولان می‌تواند، گره‌ها را از هم باز کند. نه با رانت فشار ...


کد مطلب: 300347

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/300347/رانت-اختلاف-حاج-عدل-زارع-پور

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1