کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دانشجو خواستار صحبت شد، استاندار پاسخ نمی‌دهم، او را به بیرون هدایت کردند + ذکر دو نکته (+عکس)

22 آذر 1396 ساعت 11:53


همایش ملی تبیین حقوق شهروندی با حضور مسوولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد و دانشجویان در دانشگاه آزاد یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز همایش ملی تبیین حقوق شهروندی با حضور آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد احمدی استاندار، محمودی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مسوولان استان برگزار شد.
در این همایش هنگامی که علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد مباحثی را پیرامون حقوق شهروندی مطرح و اظهار کرد: باید به دنبال احقاق حقوق مردم و شهروندان باشیم، باید آزادی بیان و مصبوعات داشته باشم، و همچنین باید فضا را برای کسانی باز کنیم که فرصت تخصص و باور درست تری نسبت به کشور و مسائل استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد.
در حین صحبت‌های احمدی استاندار یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج با بلند شدن و بلند کردن دست خود خواستار صحبت کردن شد. این دانشجو با صدای بلند گفت: آقای استاندار یک سوال در خصوص حقوق شهروندان در استان کهگیلویه و بویراحمد دارم، لطفا به سووالم پاسخ دهید.»
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خطاب به این دانشجو گفت: این نشست تخصصی است و من به سوالات شما پاسخی نخواهم داد.
نهایت به این دانشجو اجازه صحبت ندادند و نیروهای حفاظتی این دانشجو را به بیرون از سالن آمفی تئاتر دانشگاه هدایت کردند.
به گفته افراد مسوول در استانداری کهگیلویه و بویراحمد، آقای استاندار دو نفر را مأمور کرد تا صحبت‌های این دانشجو را بشنوند و به او منعکس کنند. این دانشجو صحبت‌های خود را با مدیرکل روابط عمومی و مدیرکل حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد در میان گذاشت. و در نهایت دانشجو از استاندار قدردانی کرد.
ذکر دو نکته در این جا ضروری به نظر می‌رسد؛ اول اینکه این یک برنامه رسمی با عنوان «همایش حقوق شهروندی» بود، نه جلسه پرسش و پاسخ که در وسط حرف یک مقام رسمی و دولتی بدون هیچ حساب و کتابی دانشجویی بخواهد، سوال کند. (هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد)
دوماً، محیط، یک محیط دانشگاهی بود و آقای استاندار می‌توانست به احترام محیط دانشگاهی و جایگاه استاد و دانشجویی به سوال و صحبت‌های این دانشجو بعد از شنیدن انها پاسخ می‌داد نه اینکه دو یا سه نفر به طرف او بیایند و دانشجو را به بیرون از سالن هدایت کنند، و در واقع روحیه مطالبه‌گری و پرسشگری را از دانشجویان و جوانان ما گرفته شود. (روحیه پرسشگری باید در نظام آموزشی نهادینه شود)


کد مطلب: 299632

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/299632/دانشجو-خواستار-صحبت-استاندار-پاسخ-نمی-دهم-او-بیرون-هدایت-کردند-ذکر-دو-نکته-عکس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1