کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اولین جشنواره استانی خوشنویسی قرآن و عترت برگزار می‌شود

21 آذر 1396 ساعت 18:51


اولین جشنواره استانی خوشنویسی قرآن و عترت برگزار می‌شود.
به گزارش کبنا از باشت،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باشت با اعلام این خبر اظهار داشت: این جشنواره به مناسبت هفته قرآن و عترت استان کهگیلویه و بویراحمد در هفته اول اسفندماه سال جاری در یاسوج، مرکز استان برگزار خواهد شد.
سعید محمودی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره هنری، ابراز داشت: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج و اشاعه فرهنگ قرآن و عترت در قالب هنر خوشنویسی، گسترش فعالیت های فرهنگی- هنری- مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین «ع»، ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت های هنری و انتقال پیام هنرمندان و شناسایی هنرمندان معاصر و فعال در عرصه قرآن و عترت است.
این مسئول فرهنگی در شهرستان باشت موضوع جشنواره را در دوبخش قرآن و عترت اعلام کرد و ادامه داد: در بخش قرآن آثار باید برگرفته از مضامین قرآنی و اشاره صریح و یا غیرمستقیم به آیات نورانی قرآن یا استفاده از آیات قرآن بوده و در بخش عترت نیز برگرفته از سیره و زندگانی اعل بیت«ع» و یا روایات و مناقب نقل شده از اهل بیت «ع» باشد.
محمودی آخرین مهلت ارسال آثار را تا ۱۵ بهمن ماه ۹۶ اعلام و افزود: علاقمندان می توانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه به آدرس شهرستان باشت، فلکه مشک، منازل سازمانی، فرعی سوم نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه هفته قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد تحویل و یا از طریق کد پستی ۷۵۸۸۱۱۶۸۹۶ و تلفن ۳۲۶۲۲۶۲۲ و نمابر ۳۲۶۲۰۵۳۸ ارسال نمایند.
وی با اشاره به شرایط و مقررات شرکت در رشته خوشنویسی این جشنواره، گفت: جشنواره خوشنویسی در سه گرایش نستعلیق، شکسته و نسخ برگزار می شود.
محمودی افزود: حداکثر اندازه یک اثر باید ۳۰*۵۰ سانتیمتر باشد و هر هنرمند می تواند حداکثر با ۳ اثر در هر یک از گرایش ها در جشنواره شرکت نماید.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باشت با بیان اینکه ترکیب بندی های تقلیدی صرف و کپی برداری از آثار استادان پذیرفته نمی شود، ابراز داشت: آثار راه یافته به نمایشگاه الزاماً باید با قاب ارائه شوند ضمن اینکه کیفیت تصاویر ارسالی نیز باید نشان دهنده جزئیات اثر برای هیئت انتخاب باشد.
محمودی گفت: در پایان این جشنواره به نفرات برتر جوایزی تعلق خواهد گرفت که به نفر اول مبلغ ۵ میلیون ریال وجه نقدی و لوح افتخار به همراه تندیس جشنواره، نفر دوم مبلغ ۳ میلیون ریال وجه نقدی و لوح سپاس و نفر سوم مبلغ ۲ میلیون و پانصدهزار ریال وجه نقدی و لوح سپاس اعطا خواهد شد.
خبر:فتح الله پوران پور
 


کد مطلب: 299408

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/299408/اولین-جشنواره-استانی-خوشنویسی-قرآن-عترت-برگزار-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1