کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مسابقات ورزش دانش آموزان شهرستان باشت افتتاح شد+تصاویر

21 آذر 1396 ساعت 9:28


مسابقات ورزش دانش آموزان شهرستان باشت افتتاح شد+تصاویر
مراسم افتتاحیه مسابقات ورزشی دانش آموزان شهرستان باشت که به صورت نمادین در سالن بانوان برگزار گردید.
به گزارش کبنا خبر از باشت محمود نظری، مدیر مدیریت آموزش و پرورش شهرستان باشت در این مراسم اظهار داشت: امر ورزش یکی از امور مقدسی است که در دین اسلام بر انجام آن سفارش شده است.
وی افزود: ما نیز به عنوان پیرو پیامبر «ص» و ائمه «ع» باید شیوه و سبک زندگی آنان را ادامه دهیم.
نظری با بیان اینکه علاقه به ورزش های مختلف در جامعه امری طبیعی است، ابراز داشت: مهم این است که اهل ورزش باشیم و برای تندرستی به ورزش بپردازیم.
این مقام مسئول به اهمیت ورزش در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره ای داشت و گفت: در سال های گذشته مبحث المپیادهای ورزشی در مدارس اجرا شد که از سیاست های وزارت آموزش و پرورش برای توسعه ورزش های همگانی و قهرمانی است.
وی ادامه داد: اکنون نیز اجرای برنامه های مدون ورزشی در مدارس کشور نیز از دستورات مورد تأکید وزارت آموزش و پرورش است.
نظری برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان در شهرستان باشت را نیز در راستای همین سیاست دانست و افزود: حضور مسئولین، معلمان، اعضای شورای شهر و دانش آموزان در این همایش نشان از اهمیت موضوع ورزش دارد.
وی با اشاره به شعار المپیادهای درون مدرسه ای که از فرمایشات رهبر معظم انقلاب است، گفت: رهبر معظم انقلاب با بیان شعار « تحصیل، تهذیب و ورزش» بر این نکته تأکید داشته اند که این سه رکن باید در کنار هم باشند.
نظری با بیان جمله معروف « عقل سالم در بدن سالم است»، تصریح کرد: تغذیه مناسب، استراحت و تمرینات ورزشی در کنار مسائل روحی موجب تندرستی و آسایش روح و روان می شود.
وی افزود: باید ورزش در جامعه نهادینه شود اما در این کار نباید افراط و تفریط باشد زیرا همانگونه که به امر ورزش توصیه شده به تحصیل علم و مسائل اخلاقی و دینی نیز سفارش شده است.
مدیر مدیریت آموزش و پرورش شهرستان باشت در پایان از همکاری هلال احمر، اداره و ورزش و جوانان و شورای شهر تقدیر و ابراز امیدواری کرد این برنامه ها در جهت ترویج ورزش در شهرستان باشت نهادینه شود.
محمدرضا محمدی، کارشناس تربیت بدنی و سلامت مدیریت آموزش وپرورش شهرستان باشت نیز در این مراسم گفت: هدف از برگزاری مسابقات ایجاد روحیه شور و نشاط و آمادگی جسمانی و قلبی وعروقی و کشف استعداد های ورزشی در رشته های مختلف است. وی ادامه داد: این مسابقات به صورت مدرسه قهرمان برگزار می گردد که مدارس قهرمان به مرحله استانی راه پیدا می کنند.
خبر : فتح الله پوران پور
 


کد مطلب: 299149

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/299149/مسابقات-ورزش-دانش-آموزان-شهرستان-باشت-افتتاح-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1