کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نشست هماهنگی هفته پژوهش در گچساران+تصاویر

21 آذر 1396 ساعت 8:09


معاون فرماندار گچساران روز در نشست هماهنگی هفته پژوهش در گچسارن گفت: در کشورهای توسعه یافته تکیه بر منابع طبیعی برای رشد و سرمایه گذاری جایگاهی ندارد بلکه توسعه باید بر محور تولید علم و دستاوردهای پژوهشی بنا شود.
سید مرتضی سجادپور  پژوهش را  تلاش برای یافتن بهترین راهکارها به منظور حل مشکلات بشر اعلام کردو گفت: امروز ایران اسلامی با اتکا به پیشرفت‌های علمی مبتنی بر کار پژوهشی متخصصان ، دانشمندان و دانش پژوهان جوان و متعهد خود توانسته تا در عرصه های متعددی به الگویی مناسب در بین کشورهای منطقه و جهان اسلام در زمینه پژوهش و تحقیق تبدیل شود.
وی  با بیان این مطلب که پژوهش در واقع یک روش و شیوه هوشمندانه ای است برای دست یافتن به راهکارهای علمی و فناوری در جامعه افزود: در کشورهای توسعه یافته تکیه بر منابع طبیعی برای رشد و سرمایه گذاری جایگاهی ندارد بلکه توسعه باید بر محور تولید علم و دستاوردهای پژوهشی بنا شود.
سجاد پور عنوان کرد: جوامع بشری ناگزیر از تغییر و نوآوری هستند اما تنها راه تغییر و حرکت به سمت توسعه پایدار کسب توانایی علمی در سایه تحقیق و پژوهش است.
وی شناسایی و معرفی پژوهشگران برتر در جامعه و تجلیل از آنان ،فراهم آوردن زمینه گسترش و تقویت روحیه پژوهش در بین سایر محققان و ایجاد ارتباط و تعامل سازنده بین پژوهشگران واحدهای پژوهش را از طریق گرهمایی از مهمترین اهداف و محورهای هفته پژوهش برشمرد.
معاون فرماندار شهرستان اظهار امیدواری کرد که نیروهای جوان و محققین ما در شهرستان بتوانند در زمینه پژوهشهای پایه و بنیادی و کاربردی ،توسعه ای و اکتشافی و غیره ... در سطح ملی و بین المللی آثارخود را عرضه و باعث افتخاربرای کشور و شهرستان گچساران باشند.
در ادامه مدیر پژوهش ‌سرای آموزش و پرورش گچساران گفت: یکهزار و۳۰۰نفر از دانش آموزان این شهرستان عضو پژوهش سرای دانش آموزی هستند.
سید عبدالعظیم حسینی گفت: پژوهش سرای این شهرستان دارای انجمن های هوا و فضا، ستاره شناسی و تشریح است.
وی بیان کرد: دانش آموزان گچساران در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ هشت رتبه کشوری را در زمینه پژوهش کسب کردند.
حسینی تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ طرح علمی و آموزشی به مرحله شهرستانی جشنواره جابربن حیان گچساران سال گذشته راه یافت که از این تعداد سه طرح موفق به کسب رتبه کشوری شد.
وی ابراز کرد: تقویت اعتماد به نفس دانش آموزان، تحقیق، پژوهش و ایجاد بستر مناسب برای انجام فعالیت های گروهی و انفرادی از اهداف راه اندازی پژوهش سرای دانش آموزی است.
وی اظهار داشت: دولت یازدهم  به بحث پژوهش توجه ویژه ای داشت.
حسینی عنوان کرد: تقویت پژوهش سراهای دانش آموزی زمینه ساز شناسایی استعدادها و فراهم کردن رشد و پرورش خلاقیت ها در جوانان است.


کد مطلب: 299124

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/299124/نشست-هماهنگی-هفته-پژوهش-گچساران-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1