کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نوروزی: به کلی‌گویی‌ها بسنده نمی‌کنیم / تکلیف مدیران را با سند عملیاتی مشخص کردیم / پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق به واحدهای تولیدی

3 ارديبهشت 1397 ساعت 10:50


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سند اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد برای سال‌های مختلف تدوین شده است.

حسن نوروزی در گفت‌وگو با کبنانیوز با اشاره به نام‌گذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ را به نام سال‌های اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و حمایت از کالای ایرانی که از زیر شاخه‌های اقتصاد مقاومتی می‌باشد، نامگذاری کرده است و ما نیز فعالیت‌های خودمان را در این چارچوب تعریف کرده‌ایم و سه سرفصل کلی را دنبال خواهیم کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سند اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد را برای سال‌های مختلف تدوین کردیم، بیان کرد: بر اساس این سند سه موضوع را محور کارهای خودمان قرار دادیم و این سه موضوع تسهیلات رونق تولید، واگذاری طرح‌های عمرانی به بخش خصوصی و تعدادی پروژه‌ها را در راستای اقتصاد مقاومتی تعریف کردیم و سعی کردیم در تخصیص اعتبارات جهت‌گیری ما به سمت این پروژه‌ها باشد.
نوروزی با اشاره به اینکه دومین سال برنامه ششم را سپری می‌کنیم، افزود: ما باید برای تحقق برنامه ششم دو کار را در سطح استان انجام می‌دادیم که ما در سازمان سند تفصیلی و سند عملیاتی برنامه ششم را تدوین کردیم.
وی اضافه کرد: ما مکلف بودیم در سطح هدف‌گذاری برای دستگا‌های اجرایی و به جهت اینکه راهبردهای را دنبال کنیم، لذا ما بعد از تدوین سند تفصیلی، سند عملیاتی و اجرایی برنامه ششم را در سطح استان تدوین کردیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی توضیح داد که در سند تفصیلی ما به طور کلی توضیح داده‌ایم که چه اهدافی داریم، اما در سند عملیاتی و اجرایی به ریز تعریف کردیم که دستگاه‌های اجرایی برای سال‌های مختلف برنامه ششم چه اهداف کمی و کیفی را می‌خواهم دنبال کنیم، چه پروژه‌های اقتصادی و عمرانی را می‌خواهند انجام دهند.
نوروزی با بیان اینکه به کلی‌گویی بسنده نمی‌کنیم، اظهار داشت: فرضاً آموزش و پرورش اعلام می‌کند که می‌خواهم نرخ بی‌سوادی استان را از میزان عدد به میزان عدد برسانم، در سند تفصیلی کلی گویی می‌شود، اما در سند عملیاتی آموزش و پرورش باید ریز توضیح دهد که در کدام منطقه و در کدام بخش چه برنامه‌های را با چه میزان و کدام منابع می خواهد انجام دهد.
وی تصریح کرد: از جمله استان‌های هستیم که برنامه‌های اجرایی را تدوین کردیم.
این مسوول در ادامه به آمایش سرزمینی گریزی زد و گفت: به دلیل انحلال سازمان مدیریت در مقطعی طرح آمایش سرزمینی استان عقب افتاد، اما اکنون این طرح برای تصویب نهایی به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارسال شده تا در شورای عالی سرزمین آمایشی به تصویب رسد.
با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی زیادی در استان فعالیت نمی‌کرد، گفت: وقت زیادی در استان گذاشته شده تا این واحدهای تولیدی از تسهیلات رونق تولید برخوردار شوند و بازگشت آنها به چرخه تولید در راستای حمایت از کالای ایرانی تلقی می‌شود.
وی گفت: بالغ بر۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد.


کد مطلب: 298736

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/298736/نوروزی-کلی-گویی-ها-بسنده-نمی-کنیم-تکلیف-مدیران-سند-عملیاتی-مشخص-کردیم-پرداخت-۲۰۰-میلیارد-تومان-تسهیلات-رونق-واحدهای-تولیدی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1