کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ایجاد شهرک‌های بدون مطالعه در دهدشت/ جدال سیاسی مدیران ممنوع/ افتتاح نخستین تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی/ زندان سر راه مشترکین غیرمجاز برق

19 آذر 1396 ساعت 23:46


خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
 
ایجاد شهرکی صنعتی بدون کار کارشناسی در دهدشت!
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وجود ایجاد زیرساخت‌های لازم در مدت ۱۰ سال با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در این شهرک اما متاسفانه تاکنون استقبالی برای سرمایه گذاری صورت نگرفته و بلاتکلیف مانده بود .
سهراب بنام در جمع خبرنگاران افزود: این کار کارشناسی نشده از گذشته به ما ارث رسیده و با تصمیم مسئولان کشوری و مقامات ارشد استانی و در چارچوب قانون در حال واگذاری به یک واحد کشت و صنعت است.
وی افزود: یک طرح کشت و صنعت با مشارکت بنیاد برکت در شهرک صنعتی دهدشت ۲ در منطقه دشت مازه ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه واگذاری پروژه‌ها و طرح های نیمه تمام از سیاست های دولت تدبیر و امید است، بیان کرد: برای سرمایه گذاری در شهرک صنعتی دهدشت ۲ استقبال صورت نگرفته که این امر به علت مکانیابی نامناسب و کار بدون مطالعه بوده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: واگذاری شهرک صنعتی دهدشت ۲ برای ایجاد و راه اندازی یک طرح کشت و صنعت با مشارکت بنیاد برکت در حال طی کردن مراحل قانونی است. در صورت ایجاد و بهره برداری از این طرح برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود و می تواند در اقتصاد منطقه و درآمدزایی مردم نقش مهمی ایفا کند.
 
مشترکان غیرمجاز برق در کهگیلویه و بویراحمد راهی زندان می‌شوند
مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد از تشدید برخورد با دارندگان اشتراک غیر مجاز برق در این استان خبر داد و گفت: بدون هیچ اغماضی این افراد به دستگاه قضایی معرفی و به طور حتم طبق قانون زندانی می‌شوند.
داوود راهزادی در نشست بررسی برق‌های غیرمجاز شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در ۱۸ ماه گذشته ۱۴ هزار و ۸۹۰ برق غیرمجاز در این استان جمع آوری شده است.
وی با بیان اینکه وجود برق‌های غیرمجاز سبب ناپایداری شبکه و افت ولتاژ در شبکه‌های برق می‌شود، عنوان کرد: در نواحی مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد تیم‌های جمع آوری برق‌های غیرمجاز هم اکنون فعال است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: متاسفانه در برخی اوقات شاهد سوختن وسایل برقی برخی شهروندان بدلیل استفاده از برق‌های غیرمجاز هستیم.
راهزادی با اشاره به برخی مواد قانونی در برخورد با دارندگان برق‌های غیرمجاز خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، افرادی که اقدام به گرفتن برق‌های غیرمجاز می‌کنند زندانی می‌شوند.
وی با تاکیدبراینکه جمع آوری برق‌های غیرمجاز در نواحی مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد یک ضرورت است یادآور شد: کاهش نرخ تلفات از مهم‌ترین نتایج جمع آوری برق‌های غیرمجاز است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برخورد با دارندگان برق‌های غیرمجاز در ماه‌های آینده شدت بیشتری بخود می‌گیرد.
 
نخستین تصفیه خانه فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می‌شود
مدیرعامل آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح نخستین تصفیه خانه فاضلاب روستایی این استان در روستای شوتاور کهگیلویه خبر داد.
فیض اله پاسره  اظهار داشت: این پروژه هم اکنون اماده بهره‌برداری بوده و برای ۳۰۰ خانوار شبکه اتصال به فاضلاب به صورت کامل رایگان اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه تاکنون فاضلاب ۲۶۵ خانوار روستای شوتاور به این طرح متصل شده است، عنوان کرد: این طرح با هزینه ۱۰ میلیارد ریال برای اولین بار در استان اجرایی شده و هزینه تمامی خانوارها رایگان است.
پاسره اظهار داشت: علاوه بر اینکه آب به دست آمده از این تصفیه‌خانه برای کشاورزی زمین‌های پایین‌دست این روستا مورداستفاده قرار می‌گیرد به جمع‌آوری فاضلاب روستایی و آلوده نشدن چشمه‌ها نیز کمک می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: حراست از منابع کمیاب آبی یک ضرورت دنیای امروز است، ما نیز در راستای حراست از منابع آبی و همچنین مدیریت فاضلاب ها هم به جهت سلامت محیط زیست و هم معرفی منبع جدید آبی برای مصارف کشاورزی و آبیاری پارک ها و مواردی از این دست، اولین تصفیه خانه فاضلاب روستایی را به مدار بهره برداری رساندیم.
پاسره عنوان کرد: برای شهرستان های بویراحمد و گچساران نیز دو پروژه تصفیه خانه فاضلاب روستایی به مرحله مطالعه و ارائه پیمان رسیده که انشاء الله بزودی و با تامین اعتبارات لازم شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه ها خواهیم بود.
مدیرعامل آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: روستای شوتاور با جمعیتی بالغ‌بر ۳۵۰ خانوار در ۶۳ کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
 
ممانعت شهرداری گچساران از احداث استخر شنای بانوان
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۸ پروژه ورزشی جدید از محل هدایای خاص وزارت نفت در گچساران خبر داد و گفت: شهرداری گچساران با وجود اخذ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از احداث استخر شنای بانوان ممانعت می‌کند.
سید محمد تقی علوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۸ پروژه ورزشی از محل هدایای خاص وزارت نفت با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان در شهرستان گچساران در دست احداث است.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از محل پروژه‌های استانی، ماده ۹۴ و ابلاغی در شهرستان گچساران نیز ۱۱ پروژه در دست ساخت است.
علوی ادامه داد: خوابگاه ورزشی گچساران، پیست موتور سواری گچساران و احداث و تجهیز ۱۲ باب زمین چمن مصنوعی در سه شهر و ۹ روستا از طرح‌های جدید ورزش و جوانان استان در شهرستان گچساران است.
وی به برخی از مشکلات در زمینه طرح‌های عمرانی اشاره و از ممانعت شهرداری گچساران در احداث استخر شنای بانوان با وجود پرداخت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی گلایه کرد.
علوی از احداث خوابگاه تختی گچساران پس از تخریب سالن قدیمی که هنور آموزش و پرورش نسبت به تخلیه آن اقدام نکرده است خبر داد و افزود: مجوزهای تخریب ساختمان از مراجع ذیصلاح راه و شهرسازی و اقتصاد و دارایی اخذ شده و در اسرع وقت در زمینه شروع این پروژه ورزشی آغاز می‌شود.
 
۸۰ قرارداد سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد منعقد شد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت از راه اندازی مجدد ۲۲ واحد صنعتی استان خبر داد و گفت: ۸۰ مورد قرارداد سرمایه گذاری در استان منعقد شد.
سهراب بنام در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی شهرک صنعتی شماره (۲) یاسوج در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این شهرک دارای ۱۴ هکتار است که بیش اژز ۳۰ طرح و واحد صنعتی در این شهرک مستقر شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیشتر واحدهای مستقر در این شهرک را کانی‌های فلزی و غیرفلزی تشکیل می‌دهند، افزود: ۱۶ واحد صنعتی در زمینه تولید محصولات غذایی، ۶ واحد در زمینه شیمیایی و یک مرکز معاینه فنی در این شهرک مستقر هستند.
وی از راه اندازی کلینیک‌های سیار با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی خبرداد و گفت: در راستای حمایت‌های صورت گرفته در ۸ ماهه سال ۹۶؛ ۲۲ واحد صنعتی با اشتغال زایی بیش از ۲۰۰ نفر بهره برداری و یا راه اندازی مجدد شد.
بنام ابراز کرد: تا کنون مشکلات ۸۰ واحد صنعتی مورد بررسی قرار گرفت که این واحد‌ها قابلیت راه اندازی مجدد را دارند اما نیازمند ۲ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش هستند که در مجموع این تعداد واحد صنعتی ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش نیاز دارند.
وی از پرداخت ۱۲ میلیاردتومان تسهیلات رونق به واحدهای صنعتی خبرداد و گفت: ۸۰ مورد قرارداد سرمایه گذاری با سرمایه گذار منعقد شد که بالغ بر ۳۰۰ هکتار زمین دارای زیرساخت‌های صنعتی اماده واگذاری به سرمایه گذار است.
بنام بیان کرد: در مناطق کمتر توسعه یافته ۸۰ درصد مشوق سرمایه گذاری ایجاد می‌کنیم ضمن اینکه در زمینه حمایت نرم افزاری بالغ بر ۴۱ واحد صنعتی را برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی مورد حمایت قرار دادیم و ۵۰ واحد صنعتی استان در تور صنعتی کشور شرکت کردند.
 
۵ کتاب حوزه دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد
همزمان با نشست هم‌اندیشی پیشکسوتان دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد از ۵ کتاب حوزه دفاع مقدس در این استان رونمایی شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز در نشست هم‌اندیشی پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هدف ما نهادینه کردن و استمرار ویژگی ایستادگی و مقاومت است، اظهار داشت: اگر مقاومت و پایداری شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس نبود، شاید این جنگ هشت ساله نابرابر در برابر دنیای کفر نتیجه دیگری در پی داشت.
سرهنگ امیر عباس آسمند با بیان اینکه انقلاب اسلامی در برهه کنونی نیازمند تجارب ارزشمند پیشکسوتان در دوران دفاع مقدس است، افزود: هدف از برگزاری جلسات هم‌اندیشی پیشکسوتان جهاد و مقاومت در سراسر کشور و استان ما استفاده از نظرات عملی این عزیزان است.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۳۳ هزار و ۷۶۳ رزمنده در دوران دفاع مقدس به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام کرد، گفت: این استان ۱۸۸۲ شهید و بیش از ۱۲ هزار جانباز برای دفاع از تمامیت ارضی کشور و تحقق آرمان‌های امام راحل به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلاش می‌کنیم دغدغه‌های فرهنگی که توسط پیشکسوتان جهاد و مقاومت در نشست‌های هم‌اندیشی مطرح می‌شود به دستورالعمل‌های قابل اجرا تبدیل کنیم.
در پایان این نشست از کتاب‌های داستان «اندوه بی‌بی»، فیلمنامه «با چشمان بسته گریه کن»، داستان کوتاه «پیمان»، کتاب خاطرات «پرواز عاشقانه» و پژوهش در ادبیات معاصر با عنوان «آیه‌های حضور» که در نیمه دوم سال ۱۳۹۶ با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد و توسط نشر فرهنگ مانا در دسترس مخاطبان قرار گرفت، رونمایی شد.
 
پیروزی مقاومت در سوریه و عراق مدیون فرهنگ دفاع مقدس است
رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت با بیان اینکه پیروزی مقاومت در سوریه، عراق و اقصی نقاط جهان به برکت رزم مقدس پیشکسوتان ما در دوران دفاع مقدس است، گفت: فرهنگ دفاع مقدس ادبیات جدیدی را تولید کرد که آن ادبیات در زمان حاضر جواب داده است.
صفرعلی براتلو  در نشست هم‌اندیشی پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پیروزی مقاومت در سوریه، عراق و اقصی نقاط جهان به برکت رزم مقدس پیشکسوتان ما در دوران دفاع مقدس است، اظهار داشت: آسایش، آرامش و امنیت امروز ما مدیون شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس است.
رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت درگیری کنونی ایران با آمریکا را راهبردی دانست و ابراز کرد: شکست داعش به مفهوم شکست آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان است و تصمیماتی که در لبنان، یمن و در موضوع انتقال سفارت آمریکا به قدس گرفته شد، نشان می‌دهد که آمریکا و رژیم صهیونیستی تعادل خود را از دست داده‌اند.
وی با بیان اینکه سپاه و ارتش ید واحده هستند، گفت: تلاش می‌کنیم در حوزه پیشکسوتان دفاع مقدس کارهای زیربنایی بیشتری انجام داده و این وعده را می‌دهیم که آینده روشنی را پیش رو داریم.
رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت گفت: مهم‌ترین وظیفه ما بازماندگان شهدا این است که روحیه اوایل دفاع مقدس را در بین خود حاکم کنیم تا دفاع مقدس تبدیل به یک فرهنگ شود.
 
مدیران کهگیلویه و بویراحمد از جدال‌های سیاسی دوری کنند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار دوری مدیران دستگاه‌های اجرایی از جدال‌های سیاسی شد و گفت: هیچ عهدی با مردم جز خدمت و خدمتگذاری با هدف رفع مشکلات و کمک به توسعه و همچنین تقویت انقلاب اسلامی نداریم.
علی محمد احمدی اظهار داشت: رفع مشکلات کنونی و استفاده از ظرفیت‌های خدادای استان برای کمک به توسعه همه جانبه در سایه تعامل و همکاری نخبگان، مسئولان و آحاد مردم امکان پذیر است.
وی با بیان اینکه اختلاف نظر نخبگان سیاسی هنگام بحث توسعه کهگیلویه و بویراحمد پذیرفتنی نیست، عنوان کرد: وقتی بحث توسعه و برطرف کردن مشکلات مردم به میان می‌آید نخبگان و مسئولان، دیگر نباید از اختلاف نظر‌های سیاسی حرفی بزنند بلکه باید با تعامل و همفکری به فکر کاهش مشکلات و کمک به قطار توسعه باشند.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: بازدیدهای مختلفی از پروژه‌ها عمرانی در مناطق مختلف این استان تاکنون داشته‌ام و در زمینه‌های مختلف نیز بررسی‌های میدانی داشته‌ام و به نوعی شناخت کامل از وضعیت موجود دارم که امیدوارم بتوانیم با برنامه ‌ریزی دقیق و مستمر کمک کار توسعه باشیم.
احمدی بیان کرد: از ابتدای حضورم در این استان تاکنون نشست‌های مختلفی با مسئولان کشوری از جمله معاونان رئیس جمهور، وزیران، معاون وزیران، مدیران سازمان‌های و بنیادهای اقتصادی داشته‌ام که در این نشست‌ها تصمیمات خوبی اتخاذ شد.
وی با تاکید بر اینکه خدمات ارائه شده توسط دولت‌ها متعلق به نظام است، ادامه داد: انتظار می‌رود با اطلاع رسانی از خدمات ارائه شده توسط دولت تدبیر و امید در حوزه‌های مختلف به جامعه امید و نشاط تزریق کرد و به طور حتم تخریب خدمات ارائه شده خیانت به نظام است.
احمدی اظهار داشت: نگاه‌های حزبی، قومی و قبیله‌ای و در نظرگرفتن مسائل جغرافیایی از جمله گرمسیری و سردسیری مردوه بوده زیرا این نگاه‌ها سبب مایوسی مردم شده و کند شدن ارائه خدمات و تبعیض و نابرابری را به همراه دارد.
 
۲۹ درصد اعتبارات قانون استفاده متوزان کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یافت
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد به اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات اشاره داشت و اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶ حدود ۲۸۱ میلیارد تومان از محل قانون استفاده متوازن از امکانات اعتبار داشت که ۲۹.۳ درصد از این اعتبار تخصیص یافت.
حسن نوروزی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران هدف از برگزاری این نشست را اطلاع‌رسانی وضعیت بودجه سال ۹۷ عنوان کرد و اظهار داشت: بودجه ۹۷ تبلور مهم‌ترین وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور یعنی ایجاد اشتغال، کاهش فقر مطلق، اجرای عدالت اجتماعی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: بودجه کل کشور در سال ۹۷ حدود هزار و ۱۹۵ هزار میلیارد تومان است که از این میزان، ۳۶۸ هزار میلیارد تومان بودجه عمومی دولت و حدود ۸۱۴ هزار میلیارد تومان بودجه شرکت‌ها و بانک‌ها است.
نوروزی با اشاره به اینکه بودجه عمومی دولت در سال ۹۷ نسبت به بودجه عمومی دولت در سال ۹۶ حدود ۶ درصد رشد داشته است، گفت: پیش‌بینی می‌شود از ۳۶۸ هزار میلیارد تومان بودجه سال ۹۷ کشور، حدود ۳۰۶ هزار میلیارد تومان تخصیص پیدا کند.
وی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه در نظر دارد امسال بخشی از درآمدهای اختصاصی دولت را به پروژه‌های عمرانی اختصاص دهد، عنوان کرد: درآمدهای دولت از سه محل مالیات، فروش دارایی‌های سرمایه‌ای مثل نفت و واگذاری‌ دارایی‌های مالی مانند اوراق محقق می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال همچنین مقرر شده است که از منابع صندوق توسعه ملی ۲۱ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی و ایجاد اشتغال در اختیار دولت قرار گیرد.
نوروزی به مصارف بودجه ۹۷ اشاره داشت و بیان کرد: ۲۷۶ هزار میلیارد تومان از این اعتبارات هزینه‌ای، ۶۸ هزار میلیارد تومان تملک داریی و سرمایه‌ای و ۳۱ هزار میلیارد تومان هم سود و بهره اوراقی است که در سال‌های گذشته منتشر شده است.
وی ابراز کرد: در سال ۹۷ قرار است در موضوع هدفمندی یارانه‌ها تجدیدنظر صورت گرفته و حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان منابع آزاد و از آن برای کاهش فقر مطلق و کمک به دهک‌های پایین جامعه استفاده شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اعتبارات دستگاه‌های استانی در بودجه سال ۹۷ مبتنی بر عملکرد است، گفت: در بودجه سال ۹۷ به اولویت‌های برنامه ششم توسعه و تولید و اشتغال توجه ویژه شده است.
نوروزی عدالت اجتماعی و افزایش اعتبارات هزینه‌ای استان‌ها از ۴٫۳ به ۲۴ درصد را از دیگر ویژگی‌های بودجه سال ۹۷ عنوان و بیان کرد: در بحث عمرانی از ۷۱ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی سال ۹۶ فقط ۱۴ هزار میلیارد تومان سهم استان‌ها بود که در بودجه سال ۹۷ قرار است اعتبارات ۸۷۰ طرح ملی و ملی-استانی، استانی شود.
وی به اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات اشاره داشت و اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶ حدود ۲۸۱ میلیارد تومان از این محل اعتبار داشت که ۲۹٫۳ درصد از این اعتبار تخصیص یافته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۷۱ هزار پروژه عمرانی نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که از این میزان ۶ هزار پروژه ملی و ۶۵ هزار پروژه استانی است.
نوروزی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۸۰۰ پروژه عمرانی نیمه‌تمام دارد که برخی از این پروژه‌ها مانند راه روستایی، کانال‌کشی جداول آبیاری و غیره از پروژه‌هایی هستند که هر سال استمرار دارند.
 
کمک ۱۱۰ میلیون تومانی به ایتام سادات کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک موسسه خیریه ۱۱۰ میلیون تومان به ایتام سادات این استان کمک کرد.
فرید محبی در دیدار با خانواده‌های ایتام در شهرستان دنا اظهار داشت: یک موسسه خیریه در سفری سه‌روزه با ۳۳ خانواده ایتام سادات شهرستان دنا دیدار و با بررسی وضعیت زندگی آنان کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را برای رفع مشکلات این خانواده‌ها اهدا کردند.
وی به توزیع اقلام غذایی، بسته‌های بازی برای کودکان، وسایل ورزشی و پوشاک از یک موسسه خیریه به خانواده‌های ایتام اشاره کرد و افزود: در مجموع ۱۱۰ میلیون تومان به این خانواده‌ها کمک شد که ۳۳ میلیون آن در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی و ۸۰ میلیون تومان برای تعمیر مسکن و ساخت‌وساز سرویس‌های بهداشتی پرداخت شد.
محبی با اشاره به اینکه دستگیری از نیازمندان و یتیم‌نوازی سیره ائمه اطهار علیهم‌السلام است، بیان کرد: حامیان این موسسه خیریه ۴۲۰ نفر از ایتام سادات و فرزندان محسنین این استان را در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین حمایت می‌کنند.
 
مشکلات واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد بررسی می‌شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه مشکلات واحدهای تولیدی استان به صورت جدی در ستاد تسهیل بررسی می‌شود، گفت: اشتغال زایی مهم‌ترین اولویت دولت است.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از مسئولان استان امروز از واحدهای تولیدی سینره، زردبند، کارخانه تولید فوم، کارخانه تولید نمک یددار بلور دنا، شهرک صنعتی شماره ۲ یاسوج، کارخانه قند میلاد یاسوج، واحد تولیدی الکل طبی و صنعتی، واحد صنعتی پنجره UPVC و مرکز اسقاط خودرو فرسوده بازدید کردند.
علی محمد احمدی در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مولفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی رفع موانع تولید است، اظهار داشت: واحدهای تولیدی از جمله واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی دارای مشکلات بسیاری اعم از وضعیت سند مالکیت، تامین سرمایه در گردش، بازار و مشکلات بیمه دارند که این مشکلات در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بررسی می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه به صورت متناوب از واحدهای تولیدی و صنعتی استان بازدید می‌کنیم، گفت: امروز در همین راستا با حضور جمعی از مسئولان متولی بخش صنعت و حوزه اقتصادی از چندین طرح و واحد صنعتی استان بازدید به عمل آمد.
احمدی با بیان اینکه، بخشی از این مشکلات از جمله در خصوص اعطای تسهیلات دربازدیدهای می‌دانی برطرف می‌شوند، عنوان کرد: سایر مشکلات زیرساختی باید با حضور مسئولان دستگاه‌های مرتبط و به صورت کلی و گام به گام در کارگروه ستاد تسهیل بررسی شود.
وی اظهار داشت: هدف نهایی از این بازدیدهای می‌دانی رفع مشکلات واحدهای تولیدی در استان است که با توجه به اینکه بعضی از واحد‌ها ظرفیت خوبی برای تولید دارند با تخصیص و دریافت تسهیلات می‌توانند احیا شوند و به چرخه تولید برگردند.
احمدی بیان کرد: در بازدید می‌دانی امروز بخشی از مشکلات مالی این واحد‌ها با مساعدت و همکاری بانک‌های عامل استان برطرف شد و سایر مشکلات نیز به صورت ویژه در ستاد تسهیل پس از کار‌شناسی‌ها و بررسی‌های لازم برطرف خواهد شد.
احمدی با تاکید بر اینکه، مدیریت صنعتی نیازمند پشتکار جدی تولیدکنندگان است، عنوان کرد: معیشت مردم استان بیشتر از طریق دامداری و کشاورزی تامین می‌شود و مشکلات بخش صنعت نیازمند همت و تلاش مضاعف سرمایه گذاران در این حوزه است.
احمدی با اشاره به اینکه، بعضی از واحدهای صنعتی انعطاف لازم را برای مقابله با مشکلات ندارند، گفت: برخی از این واحد‌ها با بروز نخستین مشکلات کار را‌‌ رها می‌کنند در صورتی که سرمایه گذار باید توانایی برخورد با مشکلات را داشته و با سعه صدر موانع را از پیش روی خود بردارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود مسئولان حوزه صنعت در استان راهکارهای مقابله با چالش‌های صنعتی را به سرمایه گذاران آموزش دهند، عنوان کرد: بخشی از مشکلات حوزه صنعت مربوط به نوسانات بازار و مسائل کشوری است که به طور قطع یک مدیر توانمند توانایی مقابله با این چالش‌ها را دارد.
 
سرمایه‌گذاران توانمند و کارآمد در کهگیلویه و بویراحمد حمایت می‌شوند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:در راستای رونق تولید و اشتغال از سرمایه گذاران توانمند و کارآمد در استان حمایت می‌کنیم.
علی محمد احمدی در بازدید از شرکت دارویی و آرایشی بهداشتی زربند، اظهار داشت: انتظار می‌رود مسئولان شرکت با مدیریت صنعتی جهت پیشبرد اهداف خود عمل کنند.
وی با بیان اینکه به ازای ایجاد فرصت شغلی در استان ما نیز سرمایه گذار را حمایت می‌کنیم، ادامه داد: از بانک صنعت و معدن خواستاریم که تسهیلات خود را با پیشرفت هر فاز شرکت به سینره و زربند تخصیص دهد و بعد از دریافت تسهیلات از میزان پیشرفت شرکت بازدید می‌کنیم.
احمدی با تاکید بر اینکه سنگ اندازی در مسیر راه سرمایه گذاری پذیرفتنی نیست، بیان کرد: هزینه کرد دقیق تسهیلات به صورت ویژه نظارت می‌کنیم و خواستار تعامل و همکاری بیش از پیش بانک صنعت و معدن هستیم.
وی با بیان اینکه در سیستم‌های نوین بازاریابی برای تبلیغات نیاز به ایجاد و راه اندازی دفتر در مناطق مختلفی نیست، بیان کرد: شرکت سینره می‌تواند در راستای هدفگذاری تبلیغات مدرن لازم است نسبت به تشکیل تیم ورزشی با برند سینره و زربند اقدام کنند تا علاوه بر پوشش نیازهای پرسنل تبلیغات مناسبی انجام شود.
احمدی با انتقاد از رویه تمیز کردن و آبپاشی شرکت‌ها قبل از بازدید مسئولان، تصریح کرد: یک شرکت بهداشتی و دارویی باید از نظر رعایت مسائل بهداشتی سرآمد سایر موسسات و شرکت‌ها باشد زیرا فضای مناسب و زیبای یک شرکت خود بزرگ‌ترین تبلیغ برای آن موسسه است.
احمدی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود شرایط بازاریابی این دوشرکت نسبت به گذشته بهبود یابد، تصریح کرد: باید دل سرمایه گذار در یاسوج باشد و اگر دلتان در این استان بود به طور قطع ما نیز به صورت ویژه از شما حمایت می‌کنیم.
 
۱۴۴۹ هکتار از اراضی ملی کهگیلویه و بویراحمد واگذار شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از سال ۹۲ تاکنون یک هزار و ۴۴۹ هکتار از اراضی ملی این استان برای اجرای طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی واگذار شده است.
جعفر گوهرگانی اظهار داشت: در راستای واگذاری اراضی کشاورزی در قالب ماده ۲(طرح‌های وابسته به کشاورزی) میزان ۲۹۹ هکتار به متقاضیان برای امر کشاورزی و بهبود وضعیت تولید در زمینه باغ، زراعت، گلخانه، دامداری، شیلات و ...واگذار شده است.
وی عنوان کرد: همچنین به منظور توسعه طرح‌های کشاورزی از سال ۹۲ تاکنون میزان ۴۵۰ هکتار به متقاضیان در زمینه طرح‌های همچون پتروشیمی، سیمان، گردشگری، احداث پمپ گاز و بنزین و .. نیز واگذار شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: برای توسعه باغات آبی و زراعت آبی نیز در این مدت نزدیک به ۷۰۰ هکتار به کشاورزان کم زمین و یا بی زمین در قالب شورای هیئت، زمین واگذار شده است.
گوهرگانی بیان کرد: با توجه به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور اراضی در چند سال اخیر به منظور اجرای دقیق طرح‌های واگذاری، تعداد ۸ اکیپ نظارت در سطح استان فعال که به همین منظور نزدیک به ۵ هزار هکتار را نظارت و به دبیرخانه کمیسیون ماده ۳۳ برای طرح و اتخاذ تصمیم برای طرح‌های که پیشرفت فیزیکی کم و یا صفر داشته باشند، ارسال کرده است.
وی افزود: با شروع عملیات حدنگاری(کاداستر) در سطح کشور، در استان نیز عملیات نقشه برداری آغاز و تاکنون بیش از ۴۰ هزار هکتار نقشه برداری زمینی انجام گرفته و عملیات توصیفی آن‌ها برای ارائه به اداره ثبت اسناد و املاک در حال تکمیل شدن بوده که بزودی برای اولین بار شاهد صدور و ارائه اسناد اراضی کشاورزی و باغی به کشاورزان هستیم.
گوهرگانی خاطرنشان کرد: به منظور رفع تداخلات ناشی از قوانین موازی و حل اختلاف چندین ساله کشاورزان با منابع طبیعی، کمیسیون ماده ۵۴ در استان فعال و تاکنون بیش از ۱۶ پلاک تعیین و تکلیف شده و به میزان ۳ هزار و ۱۳۷ هکتار رفع تداخل شده است.
وی ادامه داد: برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی در سطح استان ۴ اکیپ گشت راه اندازی و فعال شده و به منظور اخذ گزارشات مردمی از سال گذشته سامانه گویای ۱۳۱ در استان راه اندازی و به محض دریافت گزارش اکیپ گشت در محل حاضر و از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی جلوگیری می‌شود.
 
۴۲ هزار هکتار گندم و جو در شهرستان کهگیلویه کشت می‌شود
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: کشت گندم و جو در ۴۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان کهگیلویه آغاز شد.
سید عمران تقوی  اظهار داشت: در سطح شهرستان کهگیلویه ۴۲ هزار هکتار اراضی مرغوب برای کشت گندم و جو آبی و دیم وجود دارد که کار کشت در این زمین‌ها آغاز شده است.
وی از توزیع بیش از ۵ هزار تن انواع کودشیمیایی شامل فسفات، ازت و پتاس بین کشاورزان شهرستان خبر داد و افزود: امسال کشت پاییزه گندم و جو در شهرستان از نیمه دوم آبان ماه آغاز و تا اوایل دی ماه ادامه دارد.
تقوی با بیان اینکه انواع بذر توزیع شده بین کشاورزان نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است، افزود: امسال یک هزار و ۳۵۰ تن انواع بذر از نوع کوهدشت، دهدشت، چمران، کریم، آفتاب و مهرگان بین کشاورزان شهرستان توزیع شد.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: امسال در سطح شهرستان کهگیلویه تعداد ۳۰ دستگاه عمیق کار، تعداد ۴۰۰ دستگاه تراکتور، تعداد ۱۰ دستگاه خطی کار و بیش از ۴۰ دستگاه خاکورز مشغول کار کشت کشاورزان هستند.
تقوی با بیان اینکه در سطح شهرستان کشت به دو روش سنتی و خاکورز حفاظتی انجام می‌شود، افزود: با توجه به استقبال کشاورزان و همچنین برگزاری و شرکت آن‌ها در کلاس‌های آموزشی چندسالی بوده که بحث استفاده از ادوات مکانیزه کشاورزی رشد چشمگیری داشته و با حمایت‌هایی که جهاد کشاورزی در این زمینه داشته ما توانستیم دستگاه‌های مکانیزه و پیشرفته خوبی در اختیار کشاورزان قرار دهیم.


کد مطلب: 298699

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/298699/ایجاد-شهرک-های-بدون-مطالعه-دهدشت-جدال-سیاسی-مدیران-ممنوع-افتتاح-نخستین-تصفیه-خانه-فاضلاب-روستایی-زندان-سر-راه-مشترکین-غیرمجاز-برق

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1