کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توصیه ای به استاندار و فرمانداران استان کهگلویه و بویراحمد

18 آذر 1396 ساعت 20:34


متن ارسالی

امروزه بسیاری از کشورها از سنت‌ها و آداب و رسوم خود به عنوان یک فرصت و سرمایه به منظور کسب درآمد و ایجاد اشتغال استفاده می‌نمایند. کشور ما ایران باتمدن چندهزار ساله و سرشار از اداب و رسوم انسانی متفاوت که همگی ریشه در فرهنگ غنی این سرزمین دارد خود فرصتی مناسب جهت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال می‌باشد و این فرهنگ غنی سرمایه ای است عظیم که می‌تواند باتوجه به تنوع اقوام و اداب و رسوم بسیاری از ملت‌های دنیا را به خود جذب نماید. در حال حاظر صنعت گردشگری بعنوان یکی از ارکان اصلی اقتصاد تجارت جهانی تبدیل شده است و نقش قابل توجهی در استفاده از این سرمایه فرهنگی و عرضه ان به سایر کشورها دارد. صنعت گردشگری علاوه بر درامد سرشار اقتصادی و ایجاد اشتغال می‌تواند به منظور هوییت سازی جهانی استفاده گردد این صنعت می‌تواند تاثیرات همه جانبه ای در منطقه کهگلویه و بویراحمد داشته باشد از جمله افزایش درامدها، فرصت‌های شغلی متنوع، خارج شدن منطقه از انزوا از پیامدهای این صنعت مهم بشمار می اید. این استان بعنوان یکی از نقاط جاذب گردشگری می‌باشد که متاسفانه کمترین درصد از گردشگری را بخود جذب نموده است این در حالی است که می‌توان از صنعت گردشگری بعنوان رهاوردی نوین گامی بلند در جهت توسعه مناطق محروم برداشت. باتوجه به جاذبه‌های گردشگری زیاد این استان با موانع جدی در این زمینه روبروست که از جمله موارد ان می‌توان به نبود مدیریت مدون در زمینه توسعه گردشگری، بحث امنیت گردشگر، محدود بودن امکانات رفاهی و اقامتی و کمبود بودجه اقتصادی به این قسمت اشاره نمود. بد نیست بدانیم که سهم صنعت نفت و گاز و انرژی از کل تولید ناخالص دنیا کمتر از ۷ هزار میلیارد دلار است این در حالی است که اقتصاد گردشگری بزرگتراز اقتصاد نفت و انرژی است. در حال حاظر نزدیک به ۳۰۰ میلیون نفر در کل دنیا شغلشان مرتبط با گردشگری است و پیش بینی می‌شود که در ۱۰ سال آینده میزان اشتغال مرتبط با گردشگری در دنیا به مرز ۴۰۰ میلیون نفر برسد این در حالی است که در کشور ما کمتر از یک میلیون نفر شغلشان مرتبط یا گردشگری است حال اگر بتوانیم این صنعت را در حد میانگین جهانی توسعه دهیم این امر منجر به ایجاد دومیلیون شغل خواهد بود فراموش نکنیم که ظرفیت بالقوه گردشگری در کشور ما بسیار بالاتر از میانگین جهانی است چرا که بسیاری از جاذبه‌های گردشگری بصورت تاریخی و طبیعی در کشور ما وجود دارد بنابراین در مقیاس با بسیاری از کشورهای بصورت نسبی سرمایه گذاری کمتری برای افزایش درامد گردشگری نیاز داریم
و حالا توصیه‌ای به استاندار و فرمانداران محترم
مسولین امر وظیفه دارند تمام تلاش خود را در پیشبرد مبحث گردشگری و شناساندن هویت تاریخی استان بکار گیرند موضوعی که باید هرچه سریع‌تر فکری عاجل به حالشان کرد.
باتوجه به این که مسوولین امر مشاورانی در زمینه‌های مختلف برگزیدند شایسته است که حداقل یک مشاور در زمینه صنعت گردشگری انتخاب نمایند تا پس از ان به جراحی عمیق در این زمینه بپردازند باتوجه به کمبود امکانات و زیر ساخت‌های لازم در زمینه گردشگری و جذب گردشگر در این استان اگر همین فردا شروع کنیم بسیار دیر است چرا که تنها راه برون رفت از این معضلات اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار رونق صنعت گردشگری است.
 
 


کد مطلب: 298425

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/298425/توصیه-استاندار-فرمانداران-استان-کهگلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1