کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حجاب و عفاف نباید سیاسی شود / قرار دادن حجاب مقابل آزادی ترفند مروجین بی‌حجابی است(+تصاویر)

16 آذر 1396 ساعت 12:58


سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باشت از برگزاری همایش عفاف و حجاب در اواخر آذرماه در شهرستان باشت خبر داد.
نشست هماهنگی برگزرای همایش عفاف و حجاب با حضور فرماندار شهرستان باشت، شهردار رییس اداره تبلیغات اسلامی و جمعی از مسئولین شهر باشت برگزار شد. به گزارش کبنا از باشت
حجت الاسلام ظهرابی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باشت در این نشست با بیان اهمیت موضوع عفاف و حجاب در جامعه، اظهار داشت: بسیاری از آسیب های موجود در جامعه ریشه در عفاف و حجاب دارد.
وی افزود: با توجه به موضوع مهم و ضروری عفاف و حجاب و اقدامات دشمن جهت ایجاد شبهه در سطح جامعه و بین جوانان لازم است تا با ارئه راهکارهای مناسب به ترغیب جوانان به رعایت حجاب نماییم.
حجت الاسلام ظهرابی بیان داشت: به دلیل برنامه ریزی های دشمن در زمینه عفاف و حجاب گاهاً شاهد کاهش میل جوانان به رعایت عفاف و حجاب هستیم و ارزش و ضدارزش با هم جابه جا شده است.
وی برگزاری همایش عفاف و حجاب را یکی از راه کارهای ترویج این فرهنگ در جامعه دانست و افزود: به همین منظور سازمان تبلیغات اسلامی استان در تمام شهرستان ها اقدام به برگزاری همایش عفاف و حجاب نموده است که طبق جدول زمانبندی قرار است این همایش در روز دوشنبه ۲۷ آذر از ساعت ۹ تا ۱۱ در این شهرستان برگزار می شود.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باشت مکان برگزاری این همایش را حسینیه مرحوم کرمی در این شهر اعلام کرد و افزود: استاد این همایش نیز از تهران جهت ارائه مطالب در جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب میهمان شهر باشت خواهند بود.
وی افزود: هدف از برگزاری این جلسه استفاده از تمام ظرفیت های این شهرستان برای برگزاری هر چه بهتر این همایش است تا بتوانیم گام مثبتی در جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برداریم.
حجت الاسلام ظهرابی جوانان و نوجوانان را جامعه هدف در این همایش دانست و گفت: با توجه به جامعه هدف که اغلب قشر جوان و نوجوان بوده، لازم است در این برنامه آموزش و پرورش هماهنگی های لازم را جهت حضور دانش آموزان متوسطه اول و دوم به عمل آورد.
وی خواستار همکاری دستگاه های مختلف در زمینه تبلیغات محیطی و چاپ و نصب بنر با موضوع عفاف و حجاب شد و افزود: تبلیغات محیطی می تواند تأثیر بسزایی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب داشته باشد.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باشت از تدارک برنامه های تشویقی در جهت حضور در این همایش خبر داد و گفت: در این همایش با طراحی سئوال در قالب مسابقه به ۱۰ نفر از کسانی که پاسخ صحیح داشته باشند به قید قرعه کمک هزینه سفر به کربلای معلی و مشهد مقدس اعطا خواهد شد.
فرماندار شهرستان باشت نیز در این نشست با تبریک هفته وحدت، یکی از ترفندهای مروجین بی حجابی در جامعه را قرار دادن عفاف و حجاب در مقابل آزادی بیان کرد و گفت: امروزه بهره برداری هایی که از موضوع عفاف و حجاب می شود سعی دارد که این موضوع را در مقابل آزادی قرار دهد که این موضوع باعث سوء استفاده در جامعه می شود.
حسینی خواستار تعامل و همراهی کلیه اقشار جامعه در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب شد و اظهار داشت: دستگاه های متولی باید با همدلی و تعامل و مد نظر قرار دادن این موضوع سعی کنند تا این تضاد در جامعه بوجود نیاید و موجب سوء استفاده دشمنان نشود.
وی عدم فرهنگ سازی مناسب از سوی مسئولین را یکی از دلایل بروز تقابل بین عفاف و حجاب و آزادی بیان کرد و ادامه داد: به دلیل اینکه وقتی مشکلی بوجود می آید برخی از مسئولین به دلیل افکار سیاسی، به جای فرهنگ سازی سعی در مقصر جلوه دادن جریان سیاسی دیگری دارند و این موضوع باعث بروز مشکل می شود.
حسینی تصریح کرد: در صورتی که هدف ما اجرای دقیق برنامه ها در جهت فرهنگ سازی باشد می توان با مردم راحت تر برخورد کرد و راه حل های مناسبی جهت حل مشکل ارائه داد.
وی یکی از ضعف های برگزاری چنین همایش هایی را استقبال کم مردم عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی هایی که صورت گرفته لازم است ولی کافی نیست و می طلبد تا با آسیب شناسی این موضوع جهت حضور هر چه پرشورتر مردم در این همایش ها تلاش کرد.
حسینی موضوع عفاف و حجاب را تنها مختص به بانوان ندانست و تصریح کرد: باید راهکارهایی اتخاذ شود تا کلیه اقشار جامعه در این گونه مراسمات حضور داشته باشند.
وی در پایان خواستار همکاری دستگاهها جهت برگزاری هر چه بهتر این همایش شد و ادامه داد: اصل همایش خروجی آن است و باید از تمام ظرفیت های شهرستان جهت هر چه بهتر برگزار شدن این همایش بهره برد.
خبر:فتح الله پوران پور
   


کد مطلب: 297892

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/297892/حجاب-عفاف-نباید-سیاسی-شود-قرار-دادن-مقابل-آزادی-ترفند-مروجین-بی-حجابی-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1