کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نظر مثبت تمام ادارات کهگیلویه و بویراحمد برای احداث پتروشیمی بویراحمد / آب پتروشیمی از رود بشار تأمین می‌شود

21 آذر 1396 ساعت 6:30


 
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که تمامی مراحل قانونی مجوز پتروشیمی دنا، بویراحمد طی شده و هیچ منع قانونی برای شروع عملیات اجرایی آن وجود ندارد.
به گزارش کبنا، داریوش دیودیده در جمع خبرنگاران گفت: استعلام‌های لازم از دستگاه‌های مختلف برای صدور مجوز پتروشیمی دنا، بویراحمد صورت گرفته و اجازه فعالیت در این منطقه برای احداث پتروشیمی داده شده است.
وی با بیان اینکه پروژه پتروشیمی دنا، بویراحمد دارای طرح مطالعاتی ارزیابی زیست محیطی نیز هست خاطرنشان کرد: پاسخ تمامی استعلام‌ها برای اجرایی شدن پروژه از سوی دستگاه‌های متولی و متخصص مثبت بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: براساس برنامه زمانبندی صورت گرفته، پروژه پتروشیمی دنا، بویراحمد تا چهارسال آینده به بهره برداری می‌رسد.
دیودیده، تعداد فرصت‌های اشتغالزایی در پروژه پتروشیمی دنا، بویراحمد در فاز اول را هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی به طور مستقیم عنوان و خاطرنشان کرد: هشت هزار میلیارد تومان برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه پیش بینی شده است.
وی گفت: پروژه پتروشیمی دنا، بویراحمد بزرگ‌ترین طرح سرمایه گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود که درطرح آمایش سرزمینی نیز شناخته شده است.
رئیس سازمان صنعت, معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، سطح هکتاری پتروشیمی سقاوه بویراحمد را ۹۰ هکتار برشمرد و یادآور شد: خطوط لوله گاز در یک کیلومتری این طرح می‌گذرد و بااجرای این پروژه می‌توان از گاز خود این استان نهایت بهره را برد.
دیودیده گفت: آب موردنیاز پتروشیمی سقاوه بویراحمد از رودخانه بشار تأمین و هیچگونه مشکلی برای تأمین آب این پروژه مهم اقتصادی وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه پتروشیمی دنا، بویراحمد تکمیل کننده زنجیره تولید در استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور است تصریح کرد: با تکمیل این پروژه شاهد توسعه صنایع پایین دستی و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب در منطقه خواهیم بود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: راه اندازی پتروشیمی دنا، بویراحمد بنفع مردم منطقه در حوزه‌های مختلف بوده و از مردم می‌خواهیم بفکر توسعه آینده منطقه خود باشند.
دیودیده تاکیدکرد که راه اندازی پتروشیمی دنا، بویراحمد هیچ مشکل زیست محیطی برای مردم منطقه نخواهد شد و از سویی می‌تواند فرصت مناسبی برای توسعه و کاهش نرخ بیکاری باشد.
 


کد مطلب: 297871

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/297871/نظر-مثبت-تمام-ادارات-کهگیلویه-بویراحمد-احداث-پتروشیمی-آب-رود-بشار-تأمین-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1