کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دیدار جداگانه‌ی مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد با معاونین وزارت / دهبانی‌پور: حمایت وزارت ارشاد از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی استان

14 آذر 1396 ساعت 9:45


 
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کرد.
رضادهبانی پور گفت: به منظور تقویت فعالیت‌های حوزه فرهنگی استان جلسه مشترکی با معاون فرهنگی وزیر ارشاد در تهران برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه کهگیلویه و بوراحمد در حوزه فعالیت‌های فرهنگی از جمله کتاب، چاپ، نشر و همچنین وجود هنرمندان، نویسندگان و شاعران صاحب نامی دارای قابلیت‌های فراوانی است گفت: امیدوارم باحضور معاون جدید امور فرهنگی وزارت توجه ویژه ای به این استان شود.
دهبانی پور در این نشست گفت: با توجه به برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب استان در بهمن ماه ۹۶ امیدواریم زمینه حضور ناشران مطرح و برجسته کشوری از طرف معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در استان فراهم گردد.
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر ازحضور از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویر احمد در این نشست گفت: تمرکز زدایی در فعالیت‌های فرهنگی مهم‌ترین اولویت جدید این حوزه می‌باشد.
محسن جوادی خاطرنشان کرد: نگاه فراگیر در حوزه فعالیت‌های فرهنگی در استان‌ها مورد تاکید است که باید در چارچوب قانون مورد توجه قرار گیرد.
معاون فرهنگی وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: مسلماً فعالیت‌های حوزه فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد مورد حمایت جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار خواهد گرفت.
 
تقویت فعالیت های قرآنی در کهگیلویه و بویراحمد

در دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد بر تقویت فعالیت های قرآنی استان تاکید شد.
رضا دهبانی‌پور گفت: نشست مشترکی با هدف تقویت فعالیت قرآنی استان با معاون جدیدقرآن وعترت وزارت ارشاد برگزار شد.
وی بابیان اینکه سیاست وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی به حوزه قرآن مبتنی بر آموزش و ترویج فعالیت های قرآنی است بیان کرد :اگر ازمنظر هنر به نقش و جایگاه رفیع قرآن پرداخته شود شاهد اثر گذاری موثرتری از قرآن در جامعه خواهیم بود.

دراین جلسه عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی با اشاره به اهداف کلی وزارت ارشاد در حوزه قرآن گفت :هدف کلی این معاونت کمک به خارج کردن قرآن از مهجوریت و وارد کردن آن به عرصه های مختلف زندگی در حوزه های علمی و عملی است.
وی گفت :قرآن شناسنامه مسلمان است که ارتباط تنگاتنگی با فرهنگ ما دارد بنابراین باید نگاه فرهنگی به قرآن بیش از پیش مورد توجه باشد.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از حضور و توجه مدیر کل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد به حوزه قرآنی خاطرنشان کرد: باتوجه به پتانسیل قرآنی استان کهگیلویه وبویراحمد این معاونت از فعالیت های قرآنی استان حمایت و حوزه قرآنی استان را تقویت خواهد کرد.


کد مطلب: 297521

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/297521/دیدار-جداگانه-ی-مدیرکل-ارشاد-کهگیلویه-بویراحمد-معاونین-وزارت-دهبانی-پور-حمایت-فعالیت-های-فرهنگی-قرآنی-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1