کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همایش تجلیل از سفیران فرهنگی تبلیغ در یاسوج برگزار شد/ حق نداریم با نگاه حزبی مردم را مأیوس کنیم

13 آذر 1396 ساعت 18:27



همایش تجلیل از سفیران تبلیغ در یاسوجهمایش تجلیل از سفیران فرهنگی تبلیغ در یاسوج برگزار شد.


مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ظهر دوشنبه در این همایش گفت: قریب به ۱۲۰ مبلغ و روحانی طرح هجرت و ۷۰ روحانی مستقر در استان فعالیت دارند.
حجت الاسلام حمید برازش افزود: این تعداد برای پوشش جامعه هدف پایین محسوب می شود و نیازمند توسعه و افزایش روحانیون طرح هجرت و مستقر در استان هستیم.
برازش ابراز داشت: در استان هایی مشابه و با جمعیت شهری و روستایی تقریبا برابر با استان ما، حدود ۴۰۰ روحانی در مناطق هدف فعالیت دارند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان از دیگر مشکلات موجود جامعه روحانیت و طلاب و بخش فرهنگی را پروژه های نیمه تمام دانست و بر ضرورت تکمیل آنها تاکید کرد.
برازش گفت: در بعضی از مناطق با بیش از یکصد روستا، تنها یک روحانی مسقر وجود دارد و توسعه مساجد نیز لازم است.
در ادامه این همایش مدیر حوزه های علمیه کهگیلویه و بویراحمد گفت: هزینه کرد برای توسعه  پیشرفت حوزه های علمیه، به معنای سرمایه گذاری است.
حجت الاسلام پایدار افزود: تعامل مناسبی بین حوزه و روحانیون با مدیران وجود دارد و تعامل با استانداران نیز مطلوب بود.

وی بر تقویت حوزه های فرهنگی و دینی تاکید کرد و بیان داشت: تقویت جنبه های فرهنگی در استان ضروری است و همچنین روحانیون و حوزه ها می توانند مشاورین خوبی در راستای ارتقای استان در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی باشند.
مدیرحوزه های علمیه استان بر برنامه ریزی و بهبود شرایط فعالیت در بخش هایی مانند مبلغین اعزامی تاکید کرد.

حق نداریم با نگاه حزبی مردم را مأیوس کنیم
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حق نداریم به خاطر نگاه حزبی، گروهی، قومی و قبیله ای مردم را از نظام مأیوس کنیم.
به گزارش کبنا، علی محمد احمدی ظهر دوشنبه، ۱۳ آذر ماه در همایش تجلیل از سفیران فرهنگی و تبلیغی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با تبریک هفته وحدت، دولت تدبیر و امید را دولت اعتدال خواند و تاکید کرد: شیوه و روش رئیس جمهور اعتدال، تدبیر و عقلانیت است و باید از هرگونه افراط و تفریط پرهیز کرد.
وی با بیان اینکه منابع، انرژِی و زمانکافی برای وارد شدن به حاشیه‌ها نداریم که فرصت‌ها را از مردم بگیریم، تصریح کرد: برای دستیابی به اهداف برنامه ریزی کرده‌ایم و برنامه‌های چشم انداز ۲۰ ساله، ششم توسعه، برش پنج ساله و آمایش را در پیش رو داریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در بازدیدهای میدانی که در این مدت از پروژه‌ها و طرح‌ها و مشکلات مردم در مناطق مختلف استان داشتیم همه نیازمندی‌ها در حوزه‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت و در نشست‌ها و جلساتی که در این خصوص برگزار شد، راهکارها مورد بررسی قرار گرفت.
احمدی با بیان اینکه، همه موظف به استفاده از تمام ظرفیت‌ها و توان خود برای تعهد و عهدی که با مردم بسته‌ایم می‌باشیم، تصریح کرد: آرامش فضا به مدیران کمک می‌کند تا با جدائی از جدال‌های سیاسی از شرایط و گردنه‌های سخت کنونی عبور کرد و مردم از مسئولان انتظار خدمت دارند.
وی ادامه داد: در خصوص مشکلات استان نشست هائی که در تهران با دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، برخی از وزرا و تعدادی از شرکت‌ها و بنیادهای اقتصادی داشتیم، نسبت به پیگیری و رفع مشکلات استان در حوزه‌های مختلف اقدامات لازم به عمل آمد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، روحانیت افسران معنوی هستند و باید مشکلات مردم و دغدغه‌های آن‌ها از سوی روحانیون مطرح شود، عنوان کرد: جهت تقویت و حفظ نظام باید عملکرد و خدمات انجام شده نیز انعکاس داده شود.
احمدی با اشاره به اینکه، حق نداریم به خاطر نگاه حزبی، گروهی، قومی و قبیله ای مردم را از نظام مأیوس کنیم، تاکید کرد: باید با تمام توان در خدمت رسانی به مردم تلاش کنیم.
وی پروژه‌های مهم استان شناسائی شدند و بیش از ۱۴۰۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در استان و کشور تعریف شده و این پروژه‌ها نیازمند منابع مالی هستند، تصریح کرد: دنبال اولویت بندی آن‌ها هستیم که به لحاظ اشتغال و تولید از مطالبات مهم مردم هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با رایزنی در مرکز کشور و بودجه ریزی و تزریق تسهیلات و تأمین اعتبارات دنبال به سرانجام رساندن پروژه‌های مهم استان هستیم و براساس شاخص و بدون تبعیض اعتبارات بین شهرستان‌های استان توزیع می‌شود.
احمدی اضافه کرد: انقلاب ما، انقلاب فرهنگی است و باید دغدغه‌های فرهنگ از اولویت‌های ما باشد و این استان همانگونه که تنگنای اقتصادی دارد، تنگنای فرهنگی هم دارد. ساماندهی مصلی ها، مساجد و خانه‌های عالم در دستورکار استان قرار گرفته است.


کد مطلب: 297344

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/297344/همایش-تجلیل-سفیران-فرهنگی-تبلیغ-یاسوج-برگزار-حق-نداریم-نگاه-حزبی-مردم-مأیوس-کنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1