کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مجتمع توانبخشی استان نیازمند نگاه ویژه مسئولین

13 آذر 1396 ساعت 15:43


مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساخت مرکز توانبخشی جامعه ایثارگران با قوت اجرایی شود.
به گزارش کبنا، محمدعلی علیمردانی در بازدید از مجتمع توانبخشی، اظهار کرد: امیدواریم با تلاش مضاعفی که صورت می‌گیرد با رویکردی مثبت روند اجرایی آن هدایت شود.
علیمردانی بیان کرد: امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه مهم فرهنگی و رفاهی علاوه بر ایجاد رفاه و آرامش برای جامعه ایثارگران زمینه استفاده آحاد مردم از این مجتمع فراهم شود.
علیمردانی درادامه افزود: یادمان نرود که هر چه داریم به برکت خون شهدا و ایثار رزمندگان به دست آمده است پس وظیفه همه ماست تا با ارج نهادن به مقام والای شهدا و ایثارگران وجودشان را قدر بدانیم و برای آرامش و آسایش آنان اهتمام ورزیم.
وی با تشریح دلایل چرائی احداث مجتمع توانبخشی، تفریحی و فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج مرکز این استان، اظهارداشت: این پروژه در سال ۸۵ توسط رئیس جمهور وقت دستور داده شد تا احداث بشود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمامی اسناد احداث این مجتمع موجود و متاسفانه باوجود گذشت بیش از ۱۰ سال این پروژه که متعلق به جامعه ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا است در این استان به حال خود رها شده بود.
موسوی، زیربنای مجتمع توانبخشی، فرهنگی و تفریحی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد را بیش از ۹ هزارمترمربع عنوان و اظهارداشت: مساحت کلی این مجتمع سه هکتار و در کنار هتل آزادی یاسوج قرار است بنا بشود.
وی گفت: مجتمع ویژه خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر در سال‌های ۸۵ و ۸۶ نسبت به سایر استان‌های دیگر پیشرفت فوق العاده ای داشت اما متاسفانه مدتی بعد از آن سال‌ها بدلیل تخصیص نیافتن اعتبارات لازم به تعطیلی کشیده شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد، نبود اعتبارات را مهم‌ترین دلیل تعطیلی پروژه ۱۰ ساله این اداره کل ذکر و تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲۱ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده و نیازمند حداقل ۱۰ میلیارد تومان دیگر است.
موسوی افزود: استان‌های همجوار ما مانند فارس ، اصفهان ، خوزستان و چهارمحال بختیاری که پروژه‌های آنان از لحاظ پیشرفت فیزیکی از پروژه کهگیلویه و بویراحمد عقب تر بود اکنون تکمیل و مورد استفاده قرار گرفته اما پروژه این استان بحالت تعطیلی درآمده است.
وی از رایزنی‌های مستمر خود برای جذب اعتبارات لازم جهت شروع دوباره پروژه توانبخشی، فرهنگی و تفریحی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و یادآورشد: این پروژه می تواندعلاوه براینکه برخی از مشکلات خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر را در بخش‌های رفاهی حل کند می‌تواند در بخش گردشگری نیز درآمدزایی داشته باشد.


کد مطلب: 297185

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/297185/مجتمع-توانبخشی-استان-نیازمند-نگاه-ویژه-مسئولین

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1