کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از نمایشگاه پژوهش تنها انتظار نمایش نداریم / تولیدات پژوهشگران باید کاربردی شوند / حمایت استانداری از پژوهشگران و محققان (+تصاویر)

12 آذر 1396 ساعت 14:20


استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: فضاهایی برای حمایت از حوزه پژوهش و فناوری در استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می‌شود.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، قبل از ظهر امروز علی‌محمد احمدی در بازدید از نمایشگاه پژوهش و فناوری، ضمن تبریک هفته وحدت، میلاد پیامبر مکرم اسلام(ص)، روز دانشجو و هفته پژوهش، اظهار کرد: نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های گذشته ازنظر کمی و کیفی رشد قابل‌توجهی داشته و تلاش می‌کنیم که سال آینده این نمایشگاه از نظر کمیت و کیفیت بهتر باشد.
احمدی با اشاره به اینکه از این نمایشگاه‌های هفته پژوهش تنها انتظار نمایش نداریم، بلکه خود این نمایشگاه‌ها باید زمینه سازی کارهای پژوهشی باشد، بیان کرد: توسعه و پیشرفت کشور در گرو کارهای پژوهشی و برپایی نمایشگاه‌های پژوهش و فناوری است، لذا کشور نیاز به توسعه علمی و پژوهش دارد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اهمیت هفته پژوهش، تصریح کرد: هفته پژوهش، پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی و پژوهشی باید در استان تقویت شود.
وی بابیان اینکه به‌عنوان نماینده دولت از پژوهشگران و صنعت گران حمایت می‌کنم، اظهار داشت: به‌تدریج فضاهایی را ایجاد خواهیم کرد که به لحاظ اداری، سیاسی، اجتماعی و مالی از حوزه پژوهش استان حمایت شود، و همچنین بتوانیم در تراز هوش و استعداد فرزندان این استان و با تولیدات امیدبخش پژوهشگران، اقدامات آنها کاربردی شود و در عمل به مرحله ظهور برسانیم.
غلام محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در این نشست نیز گفت: نمایشگاه حوزه پژوهش، تحقیقات و فناوری باهمت استاندار کهگیلویه وبویراحمد و همه مسئولان استانی و با دست توانای کارشناسان، متخصصان و پژوهشگران و محققان استان در شهرستان استان تشکیل شد.
زارعی اظهار کرد: پژوهش و تحقیق مقدمهٔ هر موفقیت و هر فناوری است و نیاز امروز بشر نیازی شتابان است که توجه به علم و پژوهش برای همراهی این نیاز جدید یک امر واضحی است.
وی با بیان اینکه متوسط بهره هوشی ملت ایران از همه ملت‌های دنیا بالاتر است، گفت: بر اساس تحقیقات و پژوهش‌های انجام‌شده، متوسط بهره هوشی مردم استان از متوسط کشور هم بالاتر است که این ظرفیت انسانی و فکری برای توسعه و پیشرفت کشور ایران و استان نقش مؤثری ایفا کند.
زارعی اظهار داشت: با حمایت‌ها و فراهم شدن زمینه‌های لازم عصر نوینی برای محققان و پژوهشگران و نیاز استان گشوده می‌شود.
 

 


کد مطلب: 296732

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/296732/نمایشگاه-پژوهش-تنها-انتظار-نمایش-نداریم-تولیدات-پژوهشگران-باید-کاربردی-شوند-حمایت-استانداری-محققان-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1