کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هشدار فرماندار بویراحمد در خصوص انتقال ویروس ایدز / رسانه‌ها احساس مسوولیت کنند

9 آذر 1396 ساعت 9:48


فرماندار بویراحمد در پایان جلسه شورای سلامت شهرستان و در جمع خبر نگاران از دغدغه‌های این شورا سخن گفت و اظهار کرد: زباله‌های عفونی -شیوه‌های جمع آوری و بی خطر سازی آن‌ها، سلامت آب‌های آشامیدنی، فاضلاب شهر یاسوج و محل تخلیه آن، استفاده از دخانیات وقلیان در اماکن عمومی ومباحث مربوط به عرضه‌ی لبنیات در شهرستان بویراحمد، مهم‌ترین موضوعاتی است که در این شورا مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفتند که هر کدام مصوباتی را در پی داشتند.
سید محمد کاظم نظری با اشاره به هفته‌ی اطلاع رسانی ایدز و مباحث مربوط به آن اظهار داشت: بیماری ایدز یک بیماری خطرناک و واگیردار است که نیاز به آموزش دارد.
رئیس شورای سلامت شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه بیماری ایدز درمان ندارد ولی قابلیت پیشگیری دارد، گفت: آموزش واطلاع رسانی ایدز می‌تواند از سرایت و انتقال این ویروس به دیگران جلوگیری کند وخطر ابتلا به این بیماری را به حداقل برساند.
فرماندار بویراحمد از دستگاه‌های متولی سلامت و فرهنگی خواست در این حوزه تلاش کنند و با کمک رسانه‌ها با اطلاع رسانی مناسب زمینه آگاهی بخشی به جامعه را فراهم کنند.
رئیس شورای سلامت شهرستان بویراحمد گفت: معمولآ پیشگیری بهترین درمان است و باید رسانه‌ها و صدا و سیما در این زمینه احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.
نظری با یادآوری اینکه شیوه انتقال ویروس ایدز نسبت به گذشته تغییر کرده است، تصریح کرد: در گذشته استفاده از سرنگ‌های مشترک در معتادان عامل اصلی بود که امروزه این روش به راه‌های پرخطر ارتباط جنسی تبدیل شده است و با توجه به وجود خطر بالقوه برای جامعه، ضروری است اطلاع رسانی و آموزش به‌ صورت فراگیر انجام شود.
فرماندار بویراحمد افزود: از آنجائیکه راه‌های انتقال این بیماری محدود است، بنابر این جلوگیری از ابتلا به ایدز کار سختی نیست.


کد مطلب: 296125

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/296125/هشدار-فرماندار-بویراحمد-خصوص-انتقال-ویروس-ایدز-رسانه-ها-احساس-مسوولیت-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1