کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هدایتخواه: همه ما دختران زیلایی هستیم/مسئولین دست از شوآف بردارند

7 آذر 1396 ساعت 23:33


پس از انتشار تصاویر زنان و دختران زیلایی در خبرگزاری‌ها و سایت‌های ملی و استانی، موجی از واکنش‌های مخنلف فضای رسانه ای و مدیریتی کشور و استات را در برگرفت. یکی از این واکنش‌ها هم حضور مشاور معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در استان، برگزاری جلسه کارگروه تخصصی زن و خانواده استانداری در این رابطه و بازدید از این منطقه بود، در روزهای اخیر نیز معاون امور زنان استانداری خبرِ برگزاری جلسه ای با موضوع راهکار بهبود وضعیت زنان و دختران روستایی با پایلوت قرار دادن دهستان زیلایی در نهاد ریاست جمهوری با حضور مدعوین پیشین را رسانه ای کرد، جلسه ای که از مصوبات جلسه گذشته می‌باشد. با انتشار این خبر جمعی از فعالین زنان به آن واکنش نشان داده که یکی از آن‌ها حمیده هدایتخواه از فعالان حوزه زنان و خانواده بود.
هدایت‌خواه با اشاره به رسانه زدگی فعالین حوزه زن و خانواده استان گفت: در فضایی زندگی می‌کنیم که همه برنامه‌ها و تصمیمات ما تحت تأثیر رسانه و تبلیغات قرار دارد و برای همین تا وقتی پای رسانه و تبلیغات در میان نباشد کاری از پیش نمی‌بریم.
وی گفت: برای همین است که تا وقتی رسانه‌ها تصاویر چند زن را منتشر نکنند هیچ کس پاسخگوی وضعیت آن‌ها و متوجه شرایط زندگیشان نیست.
فعال حوزه زن وخانواده گفت: باید گفت پایین‌ترین سطح محرومیت نداشتن امکانات رفاهی و مایحتاج زندگیست و بالاترین سطح آن این است که در جایی زندگی کنی که با وجود تمام استعداد و توانمندی و تحصیلات عالیه مثل کسی باشی که هیچ کدام از این‌ها را ندارد.
وی افزود: واقعیت این است که نه تنها دختران زیلایی که همه دختران استان در محرومیت به سر می‌برند اما گویا باید منتظر یک شوک رسانه ای باشیم تا به مسئله توجه کنیم.
هدایتخواه نوع توجه به مسائل را نیز توجهی هیجان زده و مقطعی دانست و تاکید کرد: نکته اساسی این است که این توجه‌ها عمدتاً یک شوآف است و کنشگران بیشتر نقش نگرانی و مسئولیت پذیری رو بازی می‌کنند برای همین است که معمولاً هیچ کدام از مسائل حل نمی‌شوند.
وی اظهار داشت: متأسفم برای خودم و دختران سرزمینم به خاطر انعکاس سطحی‌ترین لایهٔ محرومیت ودیده نشدن عمق این فاجعه از سوی جامعه.
این فعال فرهنگی با اشاره به معضلات فرهنگی و اجتماعی مؤثر در محرومیت گفت: ما در محیطی زندگی می‌کنیم که مناسبات و خط کشی‌های سیاسی و قومی قبیله ای مهم‌ترین معیار برای دسترسی به فرصت‌هاست و در این میان زنان و دختران توانمند آن کمترین سهم را دارند.
هدایتخواه گفت: ما محتاج شو تبلیغاتی عمیق تر و وسیع تری در استان هستیم، چه اینکه همه ما دختران زیلایی هستیم.
 


کد مطلب: 295656

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/295656/هدایتخواه-همه-دختران-زیلایی-هستیم-مسئولین-دست-شوآف-بردارند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1