کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دانشکده مهندسی دانشگاه یاسوج دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد (+تصاویر)

7 آذر 1396 ساعت 9:43


 
مدیر دفتر طرح‌های عمرانی دانشگاه یاسوج با اعلام این خبر گفت: ساخت این دانشکده از آذرماه ۹۵ آغاز شده است و هم اکنون در مرحله پیشرفت  ۲۰ درصدی است.
محمد غلامی افزود: طراحی این ساختمان در ۹ طبقه انجام گرفته که سطح زیربنای آن  ۱۳۰۰۰ متر مربع می‌باشد.
وی تصریح کرد: طراحی این پروژه از سال ۸۵ به دلایل گوناگون توسط مشاوران مختلف دست به دست شده بود و هیچکدام موفق به اجرایی کردن پروژه نبودند اما در حال حاضر و در رکود شدید ساخت و ساز در کشور شاهد پیشرفت چشمگیر این پروژه هستیم.
وی افزود: این پروژه در صورت ادامه روندی که تا کنون داشته است تا دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و رکورد جدیدی در  ساخت و ساز پروژه‌هایی این چنین در استان به ثبت خواهد رسید.
غلامی در تشریح معماری این سازه اظهار داشت: معماری این ساختمان به گونه‌ای است که در برخی از فضاها فاصله ستون‌ها به حدود ۱۵ متر می‌رسد و این امر جز با استفاده از سیستم‌های نوین ساخت و ساز ممکن نخواهد بود.
مدیر دفتر طرح‌های عمرانی دانشگاه یاسوج به استفاده از سقف‌های پیش تنیده در این سازه اشاره کرد و اذعان داشت: با توجه به معماری ساختمان نیاز به اجرای ستون‌های کج و سقف‌های شیب دار بود که هم محاسبات و هم اجرای آن را دچار پیچیدگیهای خاص کرده است. اما با تلاش کارشناسان و مهندسین دفتر فنی دانشگاه و همچنین با استفاده از پیمانکار با تجربه ملی اجرای این پروژه میسر شده است.
وی  همچنین از مدیریت مطلوب هزینه‌ها در اجرای  این ساختمان گفت و اظهار داشت: اسکلت طراحی شده توسط آخرین مشاور حدود ۱۱ میلیارد تومان برآورد شده بود که با باز طراحی انجام شده  توسط دفتر فنی دانشگاه و تغییر نوع اسکلت از فلزی به بتنی و تغییر نوع سیستم باربری جانبی هزینه لازم در حدود ۶ میلیارد تومان کاهش داده شد و به مبلغ ۵ میلیارد تومان رسید.
محمد غلامی در خصوص اعتبار مورد نیاز برای ساخت مجموعه گفت: ۲۰ میلیارد تومان کل اعتبار لازم جهت ساخت این سازه است که امیدواریم چنانچه تخصیص اعتبار در سطح ملی در دانشگاه‌ها با مشکلی مواجه نشود با تزریق به موقع اعتبارات لازم وقفه ای در ساخت این دانشکده پیش نیاید.
وی در پایان اعتماد رئیس دانشگاه به مدیران جوان و اعضای هیأت علمی و کارشناسان خبره دانشگاه  به جای مشاوران نامدار کشوری را از جمله اتفاقات خوب این پروژه دانست.
 

 


کد مطلب: 295431

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/295431/دانشکده-مهندسی-دانشگاه-یاسوج-دو-سال-آینده-بهره-برداری-می-رسد-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1