کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افتتاح نمایشگاه استانی هفته پژوهش و فناوری

6 آذر 1396 ساعت 19:54


دبیرکل هفته پژوهش و فناوری استان کهگهلویه و بویراحمد، گفت: مراسم افتتاحیه نمایشگاه استانی هفته پژوهش و فناوری روز سه شنبه با حضور استاندار و مسئولان استانی برگزار می‌شود.
اورنگ ایلامی، ادامه داد: در این نمایشگاه نزدیک به ۳۰ دستگاه اجرایی شامل دانشگاه‌ها، سازمان‌های دولتی، حوزه‌های علمیه و شرکت‌های خصوصی حضور فعال خواهند داشت.
وی در رابطه با نحوه انتخاب پژوهشگران برتر نیز، گفت: براساس مصوبات کمیته علمی و شورای سیاستگذاری هفته پژوهش (۱۳۹۶)۷ نفر از اعضاء هیات علمی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و مراکز تحقیقاتی در گروه‌های هفت گانه شامل علوم پایه، فنی مهندسی، علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی، هنر و علوم پزشکی به عنوان پژوهشگر برتر معرفی می‌شوند.
ایلامی تصریح کرد: همچنین ۷ نفر از پژوهشگران ادارات و سازمان‌ها نیز در گروه‌های مربوطه در صورتی که حائز حداقل امتیازات باشند، انتخاب و از آن‌ها تقدیر می‌شود.
وی یادآور شد: از بین طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه استان، یک نفر به عنوان پژوهشگر برتر انتخاب خواهد شد.
دبیرکل هفته پژوهش و فناوری استان، با بیان اینکه دو نفر فناور برتر، توسط پارک علم و فناوری معرفی می‌شوند، اذعان نمود: دو نفر ایده پرداز برتر نیز توسط بنیاد ملی نخبگان استان معرفی خواهند شد.
وی شرط انتخاب نهایی برترین‌ها را کسب حداقل امتیاز مورد نیازعنوان و اظهار داشت: در نهایت برگزیدگان پژوهش و فناوری، توسط کمیته برگزاری جشنواره تعیین خواهند شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، یادآور شد: از بین غرفه‌ها نیز در روز پایانی نمایشگاه، دوغرفه برتر انتخاب و در مراسم بزرگداشت پژوهشگران و فناوران استان از آن‌ها تقدیر بعمل می‌آید.
وی، جشنواره دانش آموزی، جشنواره شناسایی و توانمند سازی ایده‌های برتر را از دیگر برنامه‌های متنوع هفته پژوهش و فناوری اعلام نمود، که با هماهنگی سازمان آموزش و پرورش استان و بنیاد نخبگان برگزار می‌شود.
دکتر ایلامی در پایان خاطر نشان کرد: همچنین در این هفته برگزاری کارگاه‌های مرتبط با موضوع‌های پژوهش، فناوری و نوآوری توسط دانشگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در دستور کار است.
این نمایشگاه در سالن نمایشگاه‌های شهر یاسوج واقع در فلکه جهاد، جنب ترمینال مسافری، هر روزصبح و عضر پذیرای علاقمندان به پژوهش خواهد بود.


کد مطلب: 295237

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/295237/افتتاح-نمایشگاه-استانی-هفته-پژوهش-فناوری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1